جشن بزرگداشت هفته کار و کارگری در سد چمشیر برگزار شد
جشن و تجلیل از کارگران سد چمشیر به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگری در سالن سد چمشیر با حضور پر رنگ کارگران این مجموعه و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 08 May 2022

ارمغان رضایت مندی شغلی کارگران باعث رشد و توسعه کار و تولید می شود/ برگ زرین دیگر از خدمات کارگران  در طرح سد چمشیر گچساران

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از گچساران ، مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان در ائین تکریم جایگاه کارگران و تلاش گران عرصه خدمت گفت: برنامه های هفته کارگر از ۲ اردیبهشت شروع و با نشست های متعدد در قالب کمیته کارگری شکل و با استقبال خوب جامعه کار آفرین و کارگری در استان مواجهه و این برنامه ها تا پایان هفته ادامه خواهند داشت.
واعظی با اشاره به جایگاه رفیع کارگر در اسلام افزود:ما عهدمان بر این است که خداوند را بزرگترین کارفرما و کارگر می دانیم و در آموزه های دینی به موضوع و اهمیت کارگر تاکید شده و در اهمیت آن همین بس که پیامبر اسلام بوسه بر دست کارگر زده و این افتخار تا به امروز به عنوان یک ارزش به ما رسیده است.

وی کارگر را بالاترین سرمایه یک کشور و ملت دانست و اظهار داشت: به عنوان کسانی که دست بر آتش داریم و همه آنهایی که با جامعه کارگری و تولید کار می کنند موضوع مطالبه جامعه کارگری را به صورت ویژه در قانون کار پیگیر و جایگاه آن را تثبیت کردیم.
واعظی بیان داشت : باید به اهمیت و رضایتمندی کارگران به عنوان بازوان توانمند و ارزشمندی که ارمغان تلاششان بالندگی و توسعه می باشد به عنوان یک واقعیت در دل جامعه جایگاه خود را پیدا و در برنامه ریزی ها به صورت ویژه دیده شوند.
وی از توجه ویژه دولت فعلی به کارگران در مسایل معیشت ، امنیت شغلی ،فراغت پس از کار در دوران بازنشستگی و سلامت و بالندگی کارو تولید خبر داد و افزود : افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال جدید می تواند جوابگوی بخشی از نیاز این جامعه بزرگ کارگری باشد که در قالب حق و سهم و مزایا تامین می شود.
واعظی از اجرای برنامه دولت مبنی بر فقر مطلق در کشور خبر داد و اظهار داشت : برنامه فقر مطلق یعنی توجه ویژه دولت به اقشار کم درآمد جامعه و تلاش ما بر این است که بتوانیم سهم استان از آنچه به عنوان برنامه فقر مطلق معرفی شده را شناسایی و افرادی که فاقد خوراک،پوشاک و سرپناه و تحت پوشش نهاد و دستگاهای حمایتی نیستند را در دامنه دستورالعمل فقر مطلق قرار تا از مزایای این طرح استفاده کنند.
وی توجه ویژه دولت به امنیت شغلی کارگران،افزایش مرخصی زایمان از ۶ماه به ۹ماه و افزایش حق عایله مندی را از دیگر برنامه های مهم دولت در حمایت از جامعه کارگری برشمرد.
واعظی با تقدیر از مدیریت اجرای طرح سد چم شیر گچساران در مباحث ایمنی و پرداخت حقوق کارگران این مجموعه گفت: با توجه به بازرسی های انجام شده از این واحد به لحاظ مباحث ایمنی که بخش مهم کار ما است و استمرار ساعت بدون حادثه و پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها یکی از پروژه های برتر استان می باشد.

ارمغان رضایت مندی شغلی کارگران باعث رشد و توسعه کار و تولید می شود/ برگ زرین دیگر از خدمات کارگران  در طرح سد چمشیر گچساران

فرماندار شهرستان گچساران در این مراسم گفت: در جامعه ما کارگران جایگاه رفیع و بالایی دارند و باید امنیت شغلی داشته باشند تا با خلوص نیت کار کنند.
دیهیم خوب با بیان اینکه باید دغدغه های کارگران رفع شود تا انگیزه کار را داشته باشند افزود: نباید بصیرت کارگر فراموش شود چرا که این کارگران همیشه در موقعیت های خاص به کمک و حمایت دولت آمده و نقش پر رنگی در توسعه و آبادانی کشور داشتند.

وی مهمترین مشکلات جامعه کارگری را نبود رفاه مناسب و امنیت شغلی عنوان کرد و بیان داشت: ما مسیولین و متولیان باید به فکر دغدغه مهم کارگران باشیم .
دیهیم خوب با اشاره به جایگاه کارگران سد چمشیر و مدیریت این سد در نگاه به جامعه کارگری اظهار داشت: این مجموعه نسبت به جاهای دیگر در پرداخت حقوق کارگران و معوقه حقوقی آنها پیش دست بوده که جای تقدیر و تشکر را دارد گر چه گلایه های هم دارند که باید رفع شود.

ارمغان رضایت مندی شغلی کارگران باعث رشد و توسعه کار و تولید می شود/ برگ زرین دیگر از خدمات کارگران  در طرح سد چمشیر گچساران

مدیریت اجرای طرح سد چمشیر هم گفت: برنامه امروز به پاسداشت و قدردان کارگران این سد با اجرای ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه و رسیدن به بیش از ۳۲میلیون نفر ساعت کاری مفید در طرح رقم زدند بوده است.
فاضلی افزود: این طرح مهم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و اجرای این طرح برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در این مراسم و جشن که همراه با برنامه های شاد و مفرح برگزار شد از کارگران نمونه سد چمشیر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار