نقدی بر نشست خبری رئیس دانشگاه علوم زشکی
ترکیب اعضای دعوت شده و نوع سخنان ابتدایی خود سرپرست دانشگاه نشان می داد که اصلا بحث اطلاع رسانی نشست خبری مطرح نیست بلکه میدان داری در دست دو گروه ، یکی مجیز گو و دیگری منتقد خاص است .
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 09 May 2022
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، اولین نشست خبری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی در حالی برگزار شد که از همان ابتدا ترکیب دعوت شدگان نشان می داد که این نشست فراتر از یک نشست خبری عادی در راستای اطلاع رسانی است و بیشتر برای یک رویارویی پر حاشیه طراحی شده است حال با مشورت سرپرست دانشگاه یا بدون مشورت وی !
انتقاداتی بر این نشست همانند برخی نشست های اینگونه که در استان برگزار می شود ، وارد است و انتظار می رود در نشست های بعدی چنین رویه ای قطع و شاهد برگزاری نشست های به معنای واقعی رسانه ای و تخصصی باشیم .
در ابتدای این نشست سرپرست دانشگاه در حالی که در هفته سلامت برگزار شد ، کمترین اطلاعات و آماری از وضعیت حوزه سلامت و یا برنامه های این هفته ارائه نداد و از همان ابتدا و البته تا انتهای سخنان خود به نقد و توصیه از رسانه ها پرداخت ! که این نشان دهنده عدم برنامه ریزی درست برای برگزاری این نشست بود .
ترکیب اعضای دعوت شده و نوع سخنان ابتدایی خود سرپرست دانشگاه نشان می داد که اصلا بحث اطلاع رسانی نشست خبری مطرح نیست بلکه میدان داری در دست دو گروه ، یکی مجیز گو و دیگری منتقد خاص است . شاید برای اصحاب رسانه پس از سخنان ابتدایی غلام نژاد که در واقع نوعی شاخ و شونه کشیدن برای رسانه ها بود ، آزار دهنده ترین مورد ، مجیزگویی یکی از افرادی بود که خود را مطالبه گر می نامید اما از همان ابتدا به تعریف و تمجید بی رویه از سرپرست جدید دانشگاه پرداخت ! که البته همین شیوه سخن گفتن این مطالبه گر ! ، مقابله ای را در طرف دیگر به همراه داشت و از همان ابتدا حاشیه بر متن پیشی گرفت !
یکی از انتقادات جدی که بر این نشست همانند دیگر نشست هایی که معمولا به دلیل وجود موافقان محض و مخالفان محض در نشست به حاشیه می رود ، وارد است ، عدم مدیریت جلسه به گونه ای بود که دراین نشست هم برخی خبرنگاران به جای پرسیدن سوال در وقت مشخص ، گاهی به مجادله سیاسی روی می آوردند و حق دیگران را ضایع می کردند !
نشست خبری برای تشریح برنامه های دستگاه و پرسش برخی سوالات خبرنگاران به صورت حضوری و بی واسطه است و معمول کار هم این است که بالاترین مقام حاضر در نشست ، شخصا پاسخگوی سوالات است نه اینکه هر کسی به هر دلیلی در روند برگزاری جلسه پاسخ دیگر خبرنگاران را بدهد !
گزافه نیست اگر بگوییم دانشگاه علوم پزشکی سال ها است که به محلی برای تسویه حسابهای گروه ها و افراد و حتی وزن کشی های قومی و قبیله ای که گاها با سردمداری پیرامون سیاسیون از جمله نمایندگان ، تبدیل شده است .
نشست خبری اخیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و ترکیب دعوت شدگان و نوع فضای حاکم با شیوه پاسخگویی سرپرست دانشگاه به برخی سوالات نشانه های خوبی از مدیریت در ادامه راه نمی دهد .
دکتر غلام نژاد باید گذری بر تاریخ چند ساله مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد تا به خوبی به این نکته پی ببرد که در برهه هایی که جنگ و جدل های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در رسانه ها اوج می گرفت ، مدیران این دانشگاه به برخی رسانه ها پول می دادند که بر علیه آن ها خبر منتشر نکنند ! و اکنون هم بیم آن می رود که مجموعه تحت مدیریت وی به چنین وضعیتی تن دهند و یا شاید هم داده باشند .
به نظر می رسد ، غلام نژاد یا تیم مشورتی ندارد و یا اینکه تیم مشورتی وی به شدت دنبال حاشیه هستند و یا احیانا خود وی به شدت به دنبال دامن زدن به مسائل حاشیه ای از جمله انتقام جویی با محوریت قوم وقبیله گرایی است که در هر صورت در وهله اول سلامت اداری ، بهداشتی و درمانی خود دانشگاه به خطر می افتد ضمن اینکه فشارهای سنگین در پی حاکمیت چنین وضعیتی بر دانشگاه می تواند سلامت خود وی در همه زمینه ها را هم به خطر بیاندازد .
به هر جهت فعلا حال دانشگاه از زمان شروع مدیریت غلام نژاد ، مساعد نیست و متاسفانه روز به روز هم وخیم تر می شود و گویا وی هم هنوز خود متوجه این شرایط نیست ! در حالی که در منطق پزشکان ، پیشگیری بهتر از درمان است و درمان سریعتر بیماری هم بهتر و موثرتر از موکول کردن آن به گذشت زمان است !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار