سید علی احمدزاده در نشست با اصحاب رسانه که به موضوع طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن اختصاص یافت، گفت: اجرای این طرح امری است که کشور به آن نیاز داشت و باید دولت‌های گذشته اجرا می‌کردند اما از اجرای آن واهمه داشتند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳ 12 May 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در نشست با اصحاب رسانه که به موضوع طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن اختصاص یافت، گفت: اجرای این طرح امری است که کشور به آن نیاز داشت و باید دولت‌های گذشته اجرا می‌کردند اما از اجرای آن واهمه داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجلس سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد دلار برای اصلاح ارز ترجیحی مصوب کرد که این طرح در دولت گذشته اجرا شود اما اجرا نشد، پول در نظر گرفته شده استفاده و ذخیره کالاهای استراتژیک روی خط قرمز بود.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت سیزدهم امکان اجرای این طرح با توجه به مشکلات نبود، گفت: اولین جلسه دولت سیزدهم پیرامون این طرح آبان ماه تشکیل شد و ذخیره‌سازی غلات و کالاهای استراتژیک و نهاده‌ها انجام شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد د‌انان معتقد بودند ارز ترجیحی باید اصلاح و تولید رونق بگیرد، افزود: در طرح جدید پول وارد تولید و تحول در اقتصاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ارز به وارد کننده داده می‌شد، گفت: کالاهای یارانه‌ای در بازار آزاد به فروش می‌رسید و شبکه رانت و فسادی تشکیل شد این وضعیت باید اصلاح می‌شد چرا که ادامه این شرایط به صلاح دولت و مملکت نبود، به همین دلیل دولت در ۶ ماه دوم سال اقدام به ذخیره سازی کالاهای اساسی کرد و مقدمات طرح را فراهم کرد.

احمدزاده بیان کرد: اجرای این طرح دو مخالف داشت نخست نزدیکان دولت که معتقد بودند این طرح در محبوبیت رئیس جمهور در سال اول تاثیرگذار است، دوم کسانی که نگاه به خارج داشتند و تحول اقتصادی را به برجام و گفت‌وگوها گره زدند اما رئیس جمهور نپذیرفت و اعلام کرد خودمان باید از داخل کشور اقتصاد را اصلاح کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحولات جهان و جنگ اوکراین و روسیه بر کمبود کالاهای استراتژیک گفت: ۷۰ درصد دانه‌های روغنی در اوکراین و روسیه تامین می‌شود، ۳۰ تا ۴۰ درصد گندم دنیا در این دو کشور تامین می‌شد اما جنگ اوکراین ۷ میلیون نفر را آواره کرد، زمین‌های کشاورزی زیادی از دست رفت و خیلی از شهرها تخریب شدند و بیشتر سرزمین اوکراین مین‌گذاری است بنابراین اگر جنگ تمام شود اوکراین به آن شرایط عادی باز نمی‌گردد، روسیه هم صادراتش را به خاطر جنگ متوقف کرده است.

احمدزاده با بیان اینکه کشور ما به نقطه‌ای رسیده که این طرح در ۱۴۰۱ انجام شود، گفت: دولت در این شرایط حساس مصلحت مردم را به مصلحت خود ترجیح داد و رئیس جمهور هم تمام آبروی خود را گذاشته است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال‌ها است که جبهه اقتصادی میدان جنگ است، گفت: کسانی که در این حوزه هستند جهادگران واقعی و کشته شدگان در این راه به مصداق شهیدان هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قدرشناس سرداران در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، گفت: جنگ اقتصادی جنگ نرم و سختی است دولت وارد این کارزا شده و در شرایط جنگ تمام عیار است که می‌طلبد در این شرایط مهم همه کنار هم باشیم این جریان و آن جریان ندارد حتی اصلاح‌طلب‌هایی که مخالف دولت هستند همراه این طرح شدند و رئیس جمهور را تحسین کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح هنوز آغاز نشده است، گفت: رئیس جمهور هنوز زمان اجرای طرح را اعلام نکرده است، ضمن اینکه قبل از اجرای طرح، یارانه به مردم پرداخت شده و اگر مردم بدانند یارانه اجناسی که ارز آن اصلاح شده به آنها پرداخت شده دیگر نگرانی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه قرار نیست مصرف کننده کالایی را گران تهیه کند، گفت: جریان‌سازی عظیمی صورت گرفت و منافقین در خارج از کشور تلاش می‌کنند این طرح اجرا نشود، تبلیغات گسترده‌ای را هم آغاز کرده‌اند، بهترین نشانه برای اینکه طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن طرح مهم و تحول‌زا در اقتصاد کشور است اینکه دشمن هر اقدامی که بتواند را انجام می‌دهد تا طرح اجرا نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح جدید دولت اشتغال و تولید را رونق و به معیشت مردم کمک می‌کند، افزود: با اجرای این طرح کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند مجددا به چرخه تولید باز خواهند گشت.

وی با اشاره مجدد به این نکته که دشمن تبلیغات زیادی علیه این طرح آغاز کرده گفت: غالب جریان سیاسی مخالفت دولت کنار این طرح هستند و آنچه که علیه این طرح شکل گرفته جریان خارجی و وابسته به خارج است دولت در حال حاضر در یک میدان تمام عیار جهادی است، دلسوزان ملت به خاطر کشور و ایران قوی پای کار بیایند و دولت را در این امر یاری کنند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات قیمت نان افزایش نخواهد داشت و دولت یارانه نان به نانوایی می‌دهد بنابراین اگر نانوایی قیمت را افزایش داد باید برخورد شود، ضمن اینکه خوراک به کارخانه روغن رسید و تولید سه برابر خواهد شد.

وی رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز خانوارهای تحت پوشش امداد و بهزیستی را از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم دانست و گفت: ۴۷ هزار خانوار تحت پوشش امداد هستند که تاکنون این طرح برای ۳۰ هزار خانوار اجرا شده است، ۱۸ هزار خانوار هم تحت پوشش بهزیستی هستند که تاکنون طرح رایگان شدن انشعابات برای ۱۶ هزار نفر اجرا شده است.

احمدزاده در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه معاون اقتصادی استانداری به عنوان سخنگوی طرح مردمی‌ شدن یارانه‌ها در استان انتخاب شده گفت: قرارگاه خبری برای اطلاع‌رسانی دقیق و درست طرح و اقناع‌سازی مردم تشکیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به رسانه‌ها گفت: از بیان اخباری که موجب ناامیدی و تشویش در میان مردم می‌شود بپرهیزید به این طرح که موجب مهار تورم و تحول در اقتصاد می‌شود کمک کنید.

فیلم / پولدارها به فکر جمع کردن بازار نباشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار