در قالب طرح مقابله با فقر مطلق؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های ویژه برای حمایت از مشمولان "طرح مقابله با فقر مطلق" خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 12 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان از آغاز اجرای طرح مقابله با فقر مطلق در این استان خبر داد و گفت: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افراد مشمول این طرح شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حمید رضا واعظی زاده با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۳۲ نفر مشمول طرح مقابله با فقر مطلق در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند افزود: در سه ماهه نخست امسال مبلغی به عنوان کمک به این افراد پرداخت و پس از آن اقدامات ویژه‌ای برای خودکفایی آنان انجام و زمینه رهایی آنان از فقر مطلق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به شاخص فقر مطلق افزود: افرادی که در تامین حداقل‌های زندگی از جمله خوراک و پوشاک ناتوان هستند و زیر پوشش نهاد‌های حمایتی قرار ندارند مشمول این طرح هستند.

واعظی زاده ادامه داد: در قالب این طرح افرادی که دارای فقر مطلق هستند شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه "حامی" توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و این داده‌ها با اطلاعات سامانه جامع رفاه ایرانیان تطبیق داده می‌شود.

به گفته وی، در شناسایی خانوار‌های درگیر با فقر مطلق مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی نیز مشارکت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم خواست افرادی که در تامین معیشت خود ناتوان هستند و از خدمات نهاد‌های حمایتی بهره‌مند نیستند را به این اداره معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار