مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : صنایع کوچک می‏ توانند نقش اساسی در برنامه‌‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 14 May 2022

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید هاشم موسوی جهان آباد با بیان اینکه بخش خصوصی به ‏ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند، گفت: صنایع کوچک می‏ توانند نقش اساسی در برنامه‏‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت : صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیر‌نفتی دارند این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‏‌گذارند با همین نگاه به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زا، بنگاه‏‌های خرد و متوسط مورد توجه ویژه قرار گرفته‏‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به این‏که بیش از 95درصد از واحدهای صنعتی کشور و استان، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‌‏اند ، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏توانند نقش اساسی در برنامه‏‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند، البته با نوسانات و تلاطم‌های اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها به‌عنوان یک اولویت مطرح است .

وی در ادامه گفت : در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین با تلاش مستمر و نظام مند به دنبال ایجاد شرایط بهینه و مناسب در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری هستیم .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، کارسازترین راه حرکت در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌های مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه‌ای در قالب طرح‌های آمایش سرزمین است لذا یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه اقتصادی، صنایع بومی است که نیازمند برنامه ریزی و حمایت از تولیدات داخلی و بومی است .

موسوی در پایان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک به شمار می‌روند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در 13 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۵۲ واحد با اشتغالزایی افزون‌ بر ۵ هزار و ۳۸۶ نفر براساس مجوز در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار