مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به قول خود آماری وحشتناک از فوتی‌های تصادفی در فروردین امسال ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 17 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کامروز امینی در نشست با خبرنگاران در خصوص آمار مربوط به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در فروردین ماه امسال اظهار کرد: آمار ناگواری در ایام نوروز از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ داریم مبنی بر اینکه ۲۴ مورد فوتی ناشی از سوانح رانندگی در استان داشتیم که ۱۵ مورد آقایان و 9 مورد خانم ها بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که تنها ۱۱ مورد بوده بیش از ۱۰۰ درصد فوتی ناشی از سوانح رانندگی داشتیم.

وی گفت: در فروردین امسال تعداد ۳۱ مورد فوتی ناشی از تصادف رانندگی را شاهد بودیم که ۱۹ مورد آقا و ۱۲ مورد خانم و ۱۳۸ درصد افزایش را در یک ماه فروردین امسال نسبت به فروردین سال قبل داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فوتی ناشی از گازگرفتگی نداشتیم و فوت ناشی از استفاده از مواد مخدر هم تنها یک مورد بوده که اتفاق خوبی است و در بحث غرق شدگی تعداد ۵ نفر داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد که تنها یک نفر غرق شده بود.

امینی افزود: در بحث معاینات بالینی در فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۶۱ مورد مراجعه کننده داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش را نشان می دهد در معاینه اجساد ۷۱ جسد را در فروردین امسال بررسی کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش را شاهدیم.

این مسئول ادامه داد در مرگ های غیرطبیعی ۵۱ جسد به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل قریب به ۶ درصد افزایش را شاهدیم.

وی گفت: در بحث نزاع تعداد ۴۱۷ پرونده در فروردین امسال در پزشکی قانونی استان شکل گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش را شاهدیم در مصدومین تصادفات نیز ۳۶۸ نفر به ما مراجعه کردند که افزایش ۲۴ درصدی نسبت به فروردین سال قبل را نشان می‌دهد.

امینی در ادامه افزود: در حوادث کار بیست نفر مراجعه کننده داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می دهد و در بحث همسر آزاری ۵۷ مورد مراجعه داشتیم که ۲۴ درصد کاهش نسبت به فروردین سال قبل را مشاهده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار