همایش بزرگداشت مقام معلم وتجلیل از برگزیدگان طرح های دوره ابتدایی ؛ مدیران ارزیاب و مدرسین کارگاههای آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویر احمد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۴۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹ 18 May 2022

همایش بزرگداشت مقام معلم وتجلیل از برگزیدگان طرح های دوره ابتدایی ؛ مدیران ارزیاب و مدرسین کارگاههای آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویر احمد با حضور فرماندار بویراحمد ؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل ؛ مدیر آموزش و پرورش ، معاونین وکارشناسان آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس برگزار شد .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حاشیه این آئین به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  گفت : با توجه به اینکه آموزش ابتدایی سخت ترین مقطع و آموزش با سختی بسیار همراه است خصوصا در زیست بوم جدید ناشی از کرونا لذا این آئین به منظور تجلیل از معلمین این مقطع برگزار شد .
کورش دلشاد افزود : خوشبختانه ، حوزه آموزش ابتدای طی این بیش از دو سال شیوع کرونا ، هیچگاه آموزشرا کنار نگذاشت و ازشیوه های مختلف برای آموزش به دانش آموزان استفاده کردند که این آئین تجلیل به منظور پاسداشت خدمات آن ها برگزار شد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی در این نشست گفت : امروز معلم جایگاه انبیاء را برای هدایت و رساندن انسان به سرمنزل مقصود را دارد. پس بر خود ببالید که چه جایگاه رفیعی دارید.
رحیمی بیدک افزود : امروز هر تکنولوژی برتری در دنیا وجود دارد توسط کسانی ایجاد شده که از کلاس درس شما  معلمین عبور کرده اند.
وی ادامه داد :  توقع می رود همه ما عاشق کار خود باشیم و اگر عاشق کار باشیم خستگی معنایی ندارد و حتی با همین حقوقی که روی آن بحث داریم باز هم ادامه می دهیم .
رحیمی گفت : انتظار داریم معلمین ما با مطالعه و عاشق در جامعه بر کار خود تاکید کنند و خوب تربیت کنیم و به فکر آینده کشور باشیم و این نسل را به خوبی تحویل آیندگان دهیم .
وی ادامه داد : طرح های مقطع ابتدایی در راستای تامین و تثبیت یادگیری است و انتظار داریم این طرح ها در مناطق به خوبی اجرا شوند .
رحیمی بیدک در پایان گفت : در خصوص ارزشیابی پایان سال انتظار می رود دانش آموزان مشمول طرح  جبران و تثبیت شناسایی ، معرفی و برای تثبیت یادگیری برنامه ریزی شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز دراین آئین گفت: حوزه آموزش ابتدایی اقداماتی متعددی در راستای بهبود کیفی آموزش انجام داده است .
عباس عظامی به بخشی از شاخص های عملکردی این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت : اولین برنامه و استراتژی ما تکریم ارباب رجوع با سعه صدر بود که توانست آرامش را بر این حوزه حاکم کند.
عظامی ادامه داد : بازدید از مدارس شهرستان توسط راهبران ، سرگروه های آموزشی و کارشناسان و دادن بازخورد این بازدیدها به مدارس ، تهیه و توزیع درسنامه ، تولید محتوای آموزشی ، تشکیل تیم های ارزیاب و استفاده از نیروهای توانمند ، برگزاری کارگاه هایمختلف در سطح شهرستان ، اجرای طرح های مختلف در سطح مدارس ، معرفی مدارس شاخص ، تجلیل از راهبران و سرگروه های آموزشی و بسیاری از برنامه های دیگر در مدارس شهرستان ، از جمله اقدامات معاونت آموزش ابتدایی بوده است .
وی در ادامه به برخی مشکلات در حوزه ابتدایی اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه بیش از 40 درصد دانش آموزان استان در این شهرستان قرار دارند و می توان گفت در آموزش و پرورش بویراحمد نماینده همه اقوام و طوایف استان حضور دارند و تنوع فرهنگی ایجاد کرده است اما این تنوع برای ما فرصت نبوده بلکه باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده است .
عظامی گفت : با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان متاسفانه همواره با بحران فضا مواجه هستیم به گونه ای که تراکم کلاسی ما تا 45 دانش آموز در هر کلاس است در حالی که نرم کلاس 34  نفر است ضمن اینکه با توجه به حضوری شدن کلاس ها اگر برای سال آینده فکری نشود در خصوص فضا با مشکلات جدی از جمله تجمع اولیاء دانش آموزان مواجه خواهیم شد.
وی گفت : ما انتظار حل همه مشکلات را به صورت یکجا نداریم اما اگر سالانه 3 تا 4 مدرسه در حاشیه های شهر ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهند شد .
عظامی افزود : حدود 40 هزار دانش آموز در حوزه ابتدایی شهرستان وجود دارد که بیش از 2 هزار معلم ، مدیر و معاون مسئولیت آموزش این مدارس را برعهده دارند اما این همه جمعیت را فقط با یک کارشناس مسئول مدیریت می کنیم که کار بسیار سنگینی است و انتظار این است اگر آموزش و پرورش دو ناحیه نمی شود ، حداقل دو کارشناس تخصیص داده شود .
وی به سختی کار در حوزه آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت : معلمین ابتدایی تمام پنج روز در هفته را کار می کنندیعنی یک روز بیشتر از دیگر معلمین کار می کنند در حالی که در خصوص حقوق چندان تفاوتی با دیگر معلمان ندارند که موجب شده بسیاری از معلمین ابتدایی تقاضای انتقال به مقاطع دیگر را داشته باشند .
در پایان این آئین از برگزیدگان طرح های دوره ابتدایی ؛ مدیران ارزیاب و مدرسین کارگاههای آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویر احمد تجلیل شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار