تابناک کهگیلویه و بویراحمد از نشست شهرداران گزارش می دهد
نشست هم‌اندیشی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار در سالن جلسات برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 18 May 2022



نشست هم‌اندیشی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار در سالن جلسات برگزار شد.
در حال بروزرسانی... 
باز شدن سفره دل مقدم
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۵
این نام ها را تغییر دهید!
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۴

استاندار از برخی مناطق استان خواست نسبت به تغییر نام برخی روستاها و یا مناطق اهتمام بورزند چرا که برخی اسامی در شان مردم استان نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی نام‌ها که اکنون بر روی شهرها و مناطق و دهستان‌های استان گذاشته شده انتقاد کرد و گفت: نامه لوداب برای شهرستان شدن امضا شده و پاتاوه نیز همچنین دیشموک و قلعه رئیسی نیز شهرستان خواهند شد زیلایی هم به بخش تبدیل می شود توت‌نده هم مرکز بخش خواهد شد اما برخی نام ها در حد و اندازه استان نیست.

وی گفت: برای مثال باید نام درغک را تغییر داد توت‌نده هم اسم جالبی برای این شهر نیست در اسم ها باید تجدید نظر شود دستگاه ها هم باید کمک کنند شوراها و شهرداریها هم نام‌های زیبا روی کوچه‌ها و معابر خود بگذارند.

این مسئول افزود: برای مثال نام پشتکوه در منطقه باشت برای یکی از شهروندان و فرزند او در تهران ایجاد دردسر کرده بود یا برای نمونه چرا نام امامزاده جعفر را آبدالان بگذاریم وقتی نام خود امامزاده جعفر زیباست ما در اینجا یک رودخانه داریم به نام رودخانه زهره چرا نام یکی از مناطق خود را زهره نگذاریم رود بشار خودش سمبل و نماد است اما هیچ استفاده‌ای از این نام زیبا نشده است برای مثال می‌توان بخش توت‌نده را به نامه بشار  نام گذاشت چون بشار از این منطقه عبور می کند.

وی گفت: این قبیل اسم ها را حذف کنید در زمانی که گچساران بودم و منصب فرمانداری این شهر را برعهده داشتم مکانی به نام باغ بنگه وجود داشت که نام آن را باغ فردوس گذاشتیم و مردم از اسم باغ فردوس استفاده می‌کنند و یا پانصد دستگاه راست و مستقیم که این اسم‌ها باید در استان تغییر کند.

در این نشست یکی از اعضا گفت که نام کهگیلویه و بویراحمد هم اگر تغییر می‌کرد خوب بود که استاندار گفت وارد این حاشیه نمی‌شویم.!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری این نشست ها باید همراه با خروجی باشد، گفت: شهرهایی در استان ایجاد شد تا خدمات برای مردم بهتر شود و از روستا عبور کرده تا شرایط ایده آل فراهم شود.

نماینده پاسخ تلفن شهردار را نمی دهد
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۳

نجات نیا شهردار چیتاب با بیان اینکه بعد از کادر درمان شهرداری ها بیشترین حوزه خطر بودند، و باید مورد توجه قرار گیرد،گفت: مردم شغل اول آنها کشاورزی است و در قالب شهر نیست بنابراین اعتبارات کافی نیست.

وی افزود: اگر ۱۰ پروانه صادر می شود ۸ مورد آن ادارات و نهادها است مردم فقیر هستند و توان پرداخت هزینه های این قبیل ندارند.

وی به انتقاد از نمایندگان استان گفت: چرا آقای نماینده گوشی بنده را جواب نمی دهد  من کار شخصی ندارم به دنبال مطالبات مردم هستم.

نجات نیا به ضرورت توجه به بخش اعتبارات در شهر چیتاب اشاره کرد و ادامه داد: از بنیادهای مانند علوی که دغدغه کمک به مردم دارند در شهر چیتاب حضور پیدا کنند.

تقسیمات جدید در استان
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۲

در بخشی از این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد شهرستان ها، بخش ها و شهرهای جدید در استان خبر داد.
احمدزاده افزود : در تقسیمات جدید گراب ، چیتاب ، دیشموک و قلعه رئیسی مراکز شهرستان های جدید خواهند بود.
وی گفت : بخش های جدید و شهرستان های جدید هم در حال مراحل اداری و قانونی تشکیل خود هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری این نشست ها باید همراه با خروجی باشد، گفت: شهرهایی در استان ایجاد شد تا خدمات برای مردم بهتر شود و از روستا عبور کرده تا شرایط ایده آل فراهم شود.


احمد زاده با بیان اینکه شهرداری یک نهاد دولتی نیست و حقوق بگیر دولت نیست، گفت: باید شهرداری ها واقعیت ها را ببینند و به جای ارایه خدمات به شهردارها اقدام به جذب نیروهای مازاد می کنند که چند ماه شروع به کار می شود اما در ادامه آن مجموعه دچار مشکل می شود.

وی افزود: دادن پول برای خدمات به مردم است و کار را برای واقعیت ها انجام دهید.
وی خدمات عمومی را به معانی بکارگیری نیروی نداست و گفت: در دانشگاه معاون بودم، جمعیت زیادی با واسطه گری جذب شده بودند که تعدیل شدند شما شهرداری ها همچنین از جایی تعدیل نیروها را شروع کنید، به دنبال یک مدیر کل خوبی بودیم اما به دلیل غفلت ها در جذب نیرو امکان بکار گیری آن نشد.

احمد زاده گفت: از شهرداران سه شهر بزرگ استان خواهان تغییر و تحول بزرگ در شهرها هستیم، شهرداری ۱۰ نیروی چابک حقوق پرداخت کند اما برای ۵۰ نیروی مازاد من پول ندارم.

وی افزود: هر شهری بررسی کند تا روش های جذب درآمد دنبال شود و سبب تغییر در وضعیت آن شهر شود.

احمد زاده به شرایط توریستی شهر چیتاب برای تغییر نحوه ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: تغییر بافت روستایی و‌جذب گردشگر و توسعه زیرساخت ها می تواند توسط شهرداران دنبال شود.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری ها برای ورود های پول ندارند با هماهنگی راهداری در جهت ساماندهی این ورودی ها از طریق بودجه عمرانی گام بردارند، گفت: در هر کجا می شود به شهرداری ها کمک کنید زیرا ارزوی ما پیشرفت شهرهای شماست اما برای شهرداری ها باید خود منبع درآمد باشند.

شهرهای مرده!
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان سخنانی انتقادی خطاب به شهرداران گفت : تجربیات ۳۰ساله در بحث شهرداری‌ها دارم که باید به دقت این مطالب را در ذهن خود داشته باشند و در آینده کاری به درد آنها می‌خورد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: دولت کمک‌هایی را به شهرداری‌ها می‌کند که ۷۰ درصد سهم دولت و ۳۰ درصد سهم شهرداری‌ها است و باید ۳۰ درصد منابع توسط خودشان تامین شود اما در عمل چنین نشده و ۱۰۰ درصد منابع توسط دولت در استان ما تامین شده است.

وی گفت: همان ۷۰ درصد هم جنبه کمک را دارد و دولت تعهدی در قبال شهرداران و شهرداری‌ها ندارد چرا که آنها موسسه دولتی بوده و تحت نظام قانون خدمات کشوری نیستند.

این مسئول در ادامه به مشکلات شهرداری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نکته اول اینکه شهرداری ها باید هزینه های جاری را کاهش دهند آنها همچنین باید نیروهای مازاد را تعدیل کنند که به هر دلیل توسط شوراهای شهر در سال‌های اخیر در شهرداری‌ها به کار گمارده شده‌اند و همه منابع هزینه آنها می‌شود.

وی افزود: نکته دوم اینکه شهرداران از ورود هرگونه نیروی غیر کیفی به خودداری کنند قرار نیست شهری که می‌توان با ده نفر اداره کرد را با ۴۰ نفر اداره کنند که به صرفه و صلاح استان و شهر و کشور نیست.

شهابی گفت: نکته بعدی اینکه در سطح کشور به خصوص شهرداری‌های بزرگ توجه به مسائل فرهنگی می‌شود اما در استان ما شهرداریها به موضوعات فرهنگی هیچ توجهی نمی‌کنند در حالی که حتی برای آنها این کار درآمدزا هست و می‌توانند گروه‌های کنسرت را به شهر خود آورده و درآمدزایی کند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه دستگاه‌های اجرایی هر چند به شهرداری‌ها بدهکار هستند اما شهرداری‌ها هم باید میزان بدهکاری‌ها را جز به جز به ما معرفی کنند البته اعتبارات بعضی دستگاه‌ها ملی است و بودجه آنها دست ما نیست اما می‌توانیم آنهایی را که بودجه استانی دارند مدیریت کنید.

شهابی در همین خصوص گفت: شهرداری‌ها نباید پول طلبکاری خود را یکجا به خواهند بلکه می‌توان آن را قسط بندی کرد تا به ادارات دولتی هم فشار نیاید.

وی در ادامه به مشکلات شهرها در استان اشاره کرد و گفت: از تجربیات سایر شهرداری‌ها و شهر های کشور استفاده کنید ببینید آیا این وضعیت فضای سبز استان وضعیت خوبی است چرا باید ورودی شیراز آن وضعیت را داشته باشد و ورودی ما اینگونه باشد.

وی در ادامه گفت: شهرداران شهرهای گرمسیری ما به شهرهای آبادان و خرمشهر نگاه کنند که چگونه درختان گرمسیری در ورودی‌ها و در بلوارهای آن شهرها کاشته شده اما در شهرهای گرمسیری ما چنین خبری نیست.

وی در ادامه گفت: جای تاسف است که بگویم فضای سبز شهری در کهگیلویه و بویراحمد مرده است هیچ هزینه ای ندارد نمی‌خواهد آسفالت کنیم یا اینکه خاک‌برداری کنیم.

بعد از سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان شهرداری یاسوج به این صحبت‌ها اعتراض کرد و گفت: قرار بود شما در خصوص اعتبارات صحبت کنید ضمن اینکه لازم است بدانید فضای سبز بیش از همه قسمت‌های دیگر نیاز به هزینه دارد.
پس از اعتراض شهردار یاسوج، شهابی نسب پذیرفت خطاب به شهرداران گفت : در خصوص جذب اعتبارات چه نقد چه اوراق ، فقط یک فرصت دو ماهه وجود دارد .
علی شهابی نسب افزود : اگر حتی یک ریال از این اعتبارات برگشت بخورد ظلم است هم به خود شهرداری ها و هم به مردم آن شهر ! ضمن اینکه باید بدانید در صورت عدم جذب این اعتبارات برگشت می خورد و در استان های دیگر جذب می شود.

لیست اعتبارات جذب نشده شهرداری ها
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۷

در ادامه این نشست حسن پور، مدیر کل دفتر فنی استانداری لیست اعتبارات جذب نشده شهرداری ها را اعلام کرد.
بر اساس گزارش وی شهرداری سیسخت بیش از ۴۵ میلیارد اعتبارات جذب نشده دارد و لیست دیگر شهرداران به شرح زیر اعلام شد
دهدشت ۴ میلیارد
دیشموک ۱ میلیارد
لنده ۸۷۰ میلیون
باشت ۷۰۰ میلیون
چرام ۷۰۰ میلیون
مارگون ۶۰۰ میلیون
قلعه رئیسی ۴۸۰ میلیون
چیتاب ۳۸۰ میلیون
مادوان ۳۴۰ میلیون
سوق ۲۵۰ میلیون
سرفاریاب ۲۲۰ میلیون
بوستان ۲۲۰ میلیون
پاتاوه ۲۰۰ میلیون
گراب ۱۷۵ میلیون تومان

بحرانی در بحران!
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۵

در ابتدایی این نشست شهامت مدیرکل امور شهری استانداری گفت: خیلی از انتظارات و انتقادات از شهرداری‌ها در استان به جا نیست.

وی گفت: اول باید درآمد‌ها را ببینند و بعد انتقاد کنند البته این نافی خدمات‌رسانی به مردم و همچنین قصور شهرداران می‌شود.

شهامت در ادامه به سالن‌های بحران در استان اشاره کرد و گفت: این سالن‌ها اکنون خود موضوعی بحرانی شده که باید فکری به حال آن کرد خوشبختانه در این دوره و با مساعدت معاون عمرانی استاندار و سازمان برنامه و بودجه ۶ سالن برای استان در مناطق مختلف تعریف شده است البته برخی شهرداری‌ها کم کاری و بی‌مهری کرده‌اند و منابع برگشت می‌خورد که اجحاف به کل استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار