آنچه از سفر استاندار به لوداب منتشر نشد!
ضمن اینکه نادیده گرفتن خوبی سفر مسئولین به مناطق محروم و حضور در میان مردم ، کاری غلط است اما تجزیه و تحلیل دقیق سفرها و رفع نواقصات و حواشی غیر ضرور اقدامی مهم و لازم است که مشاورین استاندار باید تلاش کنند این نواقصات و حواشی غیر ضرور راسفر به سفر کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 21 May 2022

شکی نیست حضور مدیران در میان مردم و بررسی مشکلات به صورت میدانی بسیار با ارزش تر و موثرتر از تصمیمات در جلسات است. چرا که این کار باعث می‌شود واقعیات جامعه هدف هر دستگاه مشخص و بی واسطه نیازها و درخواست های خود را مطرح کنند و جواب را از بالاترین مقام دستگاه بدون واسطه بشنوند.
استاندار و درخواست های مردم لوداب
در خصوص سفر استاندار به مناطق ، وی سیبل درخواست‌ها و تقاضاهای مردم است ، همانگونه که در سفر لوداب هم استاندار بی‌واسطه سخنان ، انتقادات ، پیشنهادات و درخواست های مردم را شنید .
یکی از نکاتی که برای یک کارگزار نظام اسلامی اهمیت دارد صداقت و صراحت بیان در کنار تکریم مردم است.
احمدزاده در سفر لوداب در بسیاری از موارد نسبت به مشکلات مطرح شده ، از قبل نسبتاً آگاهی داشت و تلاش می‌کرد با ارجاع به مدیران دستگاه ها نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام کند. البته در برخی جاها به مردم به صراحت نه گفت و دلایلی هم مطرح کرد هرچند برای مردم قابل قبول نبود!
مدیران و مردم لوداب
در سفرهای مسئولین آنچه که در رسانه‌ها منتشر می‌شود معمولاً خروجی برخی از اقدامات و یا مصوبات است اما آنچه بیش از همه مهم است مطرح شدن مشکلات مردم بدون واسطه و با زبان خود آنها با مدیران است. در چنین سفر هایی مردم متناسب با مشکل خود مدیران را مورد خطاب قرار می دهند و از آنها درخواست هایی دارند و البته بی واسطه جواب خود را می شنوند .
در سفر لوداب ،مدیران راهداری ، جهاد کشاورزی ، آب و فاضلاب و شرکت گاز ، بیشترین مراجعات مردمی را داشتند که مدیران هم تلاش می‌کردند در حد توان به این مطالبات پاسخگو باشند.
توضیحات معاون عمرانی
در حاشیه این سفر یک روزه معاون عمرانی استاندار جزئیاتی از مشکلات و برنامه برنامه ریزی های مسئولان برای رفع این مشکلات را توضیح داد.
غریب علی جامانده سفر 
در سفر استاندار به بخش لوداب خبرنگار تابناک با پیرمردی روستایی مواجه شد که در کنار جاده منتظر نشسته بود !
غریب علی احمدیانی ساکن روستای آباده بخش لوداب می گفت که به دلیل صعب‌العبور بودن جاده دیر رسیده و نتوانسته استاندار را از نزدیک ببینند.
این پیرمرد روستایی نامه ای در دست داشت که به دلیل دیر رسیدن به کاروان مدیران نتوانسته آن را به استاندار برساند و می گفت چند ده را به دنبال استاندار رفته اما دیر رسیده است .
فیلم درخواست غریب علی از استاندار
چند نکته پیرامون سفر
همانگونه که گفته شد در سفرهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو گونه خبر منتشر می شود یک بخش به صورت کلی و به قول معروف خبر نهایی و مدیریت شده که معمولاً به عنوان خروجی یا مصوبات سفر مطرح می‌شود و بخشی هم به صورت غیررسمی در فضای مجازی که متاسفانه معمولا با لودگی همراه است و بدون مدیریت که بیشتر مورد مضحکه قرار می‌گیرد و حاشیه‌های زیادی هم همراه دارد ! در واقع این بخش از انتشار خبر که معمولاً در فضای مجازی صورت می گیرد سفر مسئولین را بیشتر به یک سفر تفریحی در انظار تبدیل می کند تا یک بازدید میدانی واقعی و هدفمند! که به نظر می رسد ضروری است این گونه انتشارها مدیریت شوند .
نکته دیگر اینکه در خصوص خبر رسمی آنگونه که باید جزئیات یک بازدید میدانی منتشر نمی شود و حداکثر یک یا دو خبر ثابت و کلیشه ای تنظیم می شود و این خبر در کل رسانه هامنتشر می شود در حالی که سفر میدانی یک مسئول ارشد به همراه مدیران ارشد دستگاه های اجرایی با خود سوژه های زیادی همراه دارد که لازم استبه آن ها توجه شود .
نکته دیگر اینکه در سفر استاندار نبود یک تیم خبری تحلیلی که حواشی لازم و مهم دیدارها را به تصویر بکشد ، بسیار مشهود است . کار این تیم خبری تحلیلی باید اینگونه باشد که خروجی آن مردم مناطق دیگر را به سمت و سویی ببرد که در مواجهه با مسئولین به نحو مطلوب موثر و با رعایت شأن خود به بیان مطالبات بپردازند.
به هر جهت ضمن اینکه نادیده گرفتن خوبی سفر مسئولین به مناطق محروم و حضور در میان مردم ، کاری غلط است اما تجزیه و تحلیل دقیق سفرها و رفع نواقصات و حواشی غیر ضرور اقدامی مهم و لازم است که مشاورین استاندار باید تلاش کنند این نواقصات و حواشی غیر ضرور راسفر به سفر کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار