تحلیلی بر اعلام کاندیدای جریان انقلاب
پس از اعلام خبر وبا توجه به زمان مانده تا انتخابات ، این اقدام ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی ارزیابی شد ضمن اینکه برخی شائبه ها هم از حمایت دیگر بزرگان اصولگرای بویراحمد ، دنا و مارگون را به دنبال داشته است .
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 23 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته حجت الاسلام شجاعیان از اصولگرایان عضو جریان انقلاب در شهرستان بویراحمد ، با برگزاری نشستی خبری ، رسما از کاندیدای این جریان برای انتخابات مجلس در سال 1402 رونمایی کرد و در واقع نادر منتظریان را به عنوان کاندید اصولگرایان معرفی کرد .
پس از اعلام خبر وبا توجه به زمان مانده تا انتخابات ، این اقدام ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی ارزیابی شد ضمن اینکه برخی شائبه ها هم از حمایت دیگر بزرگان اصولگرای بویراحمد ، دنا و مارگون را به دنبال داشته است .
شجاعیان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این اقدام ورود زودهنگام به انتخابات نیست اینگونه پاسخ داد که بنا داریم از همین ابتدا تکلیف کاندید خود را مشخص کنیم .
آنچه که از این نشست تحلیل می شود ، به نظر می رسید وی ، برنامه ریزان و معرفی کنندگان ، از حمایت دیگر بزرگان اصولگرایان برای حمایت از منتظریان تا حدودی اطمینان خاطر دارند و یا اینکه تلاش دارند آن ها را در عمل انجام شده قرار دهند ضمن اینکه منتظریان تجربه شرکت در انتخابات گذشته را دارد . تجربه ای که هر چند حضور دوراولی منتظریان بود اما استقبال خوبی را هم شاهد بود که شاید همین پتانسیل باعث شده است که منتظریان خیلی زود به عنوان کاندید نیروهای انقلاب معرفی شود .
بی شک یکی از انتظارات معرفی کنندگان منتظریان ، بررسی واکنش ها است چیزی که با گذشت بیش از 24 ساعت از معرفی منتظریان چندان شاهد آن نبوده اند که این می تواند معناهای متفاوتی داشته باشد یا اصولگرایان شاخص این موضوع را خیلی جدی نگرفته اند و یا اینکه مشکلی با این موضوع ندارند و شاید هم با توجه به درهم ریختگی فضای سیاسی متاثر از شرایط اقتصادی ، تن به کاندیداتوری منتظریان داده و اجازه داده اند که مدتی به فعالیت بپردازد تا وزن سیاسی و رای آوری و واکنش های دیگر اصولگرایان و قومیت ها نسبت به وی را بسنجند چرا که منتظریان در دور قبل رای بسیار خوبی را کسب کرده بود .
اصولگرایان در ظاهر خود را مدعی همسویی با سیاست های نظام و انقلاب می دانند بنابراین در این شرایطی که فضای سیاسی متاثر از فضای ملتهب اقتصادی است شاید چندان بی میل نباشند که فضای مجازی و سیاسی را انتخاباتی کنند بلکه حداقل در محدوده خود کمکی به دولت در راستای سیاست های کلی نظام کرده باشند .
با فرض واقعی بودن این اقدام اصولگرایان بویراحمد ، دنا و مارگون برای معرفی منتظریان به عنوان کاندیدای خود باید وارد تحلیل فضای اتخاباتی این حوزه انتخابیه شد و وزن وی را در کنار دیگر رقبا دید ضمن اینکه نوع واکنش های دیگر اصولگرایان همانگونه که در بالا گفته شد ، نکته بسیار مهم ماجرا است .
تا اینجای کار ، مهدی روشنفکر نماینده فعلی مجلس هنوز از اقتدار بسیار بالایی برخوردار است و مهره چینی های خوبی هم در دستگاه های اجرایی انجام داده است و احتمالا ازاین به بعد هم در سفرهای استاندار و مدیران به مناطق مختلف حوزه انتخابیه ، پای ثابت کاروان ها است ضمن اینکه خود وی هم با توجه به وظایف و حق قانونی ، دیدارهای بیشتری با مردم خواهد داشت که خود برگ برنده ای برای تبلیغ بیشتر نسبت به رقبا از جمله نادر منتظریان خواهد بود و این اولین و مهمترین چالش وی خواهد بود .
بهرامی کاندیدای قدرتمند دیگری است که به احتمال قوی رقیب نادر منتظریان خواهد بود حتی اگر همه جریان ها و شخصیت های اصولگرا از وی حمایت کنند ! چرا که بهرامی در هر بار حضور نشان داده است که حداقل سبد رای بسیار بالایی دارد و در صورت حمایت های جناحی کامل در کنار سبد رای ایلی و طایفه ای ، می تواند هر رقیبیرا به چالش بکشاند .
در خصوص واکنش های 24 ساعت گذشته هم دو واکنش نامشخص رسانه ای مطرح شده است که هیچکدام نمی تواند شاخصی برای ارزیابی واکنش ها باشد چرا که در یک مورد به نقل از منابع آگاه ! آمده است: "احدی از اعضای هسته مرکزی شورای وحدت جریان اصولگرایی در واکنش به سخنان حجت الاسلام شجاعیان مبنی بر انتخاب کاندید نهایی این جریان اظهار داشته که این شورا به عنوان شق دوم جریان اصولگرایی،نقشی در خروجی انتخاب کاندید این جبهه نداشته است و طی چند روز آتی نشستی در همین زمینه خواهد داشت و موضع رسمی را اعلام می کند."  و در مورد دوم هم بیانیه ای با این ادعا که از زبان "جمعی از جوانان و نیروهای انقلابی استان" منتشر شده است ، انتقادات تندی به سخنان شجاعیان و معرفی نادر منتظریان به عنوان کاندیدای این جریان ، شده است که در فضای سیاسی ، این دو واکنش نمی تواند چندان مورد توجه باشد و تنها می تواند برای بهره برداری افراد و یا جریان های خاص تعبیر شود . در واقع هر گاه چهره های مطرح این جریان رسما واکنش نشان دهند قابل تجزیه و تحلیل و بررسی است ضمن اینکه در نشست خبری شجاعیان به صراحت از ستار هدایتخواه که شناسنامه واقعی اصولگرایان بویراحمد و حتی استان است ، نام برده شده است !
به هر جهت فعلا گزینه جریان انقلاب معرفی و در وسط میدان است و تا صراحتا از طرف دیگر گروه ها ، جریان ها و چهره های شاخص اصولگرایان رد نشود ، وی گزینه نهایی خواهد بود !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
N
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
روشن فکر وکلیه همراهان آنها درهر نهادی رد صلاحیت خواهند شد انسان مناقق نزد خدا ابرویی ندارند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار