پاسخ به درخواست استاندار از رسانه ها
روز گذشته خبری عجیب از منابع آگاه به تابناک کهگیلویه و بویراحمد رسید مبنی بر اینکه قرار است ، تجهیزات کارگاهی احداث تونل دیل ازمحل به سمت مکانی دیگر خارج از استان انتقال داده شود !
کد خبر: ۱۰۴۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 26 May 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته استاندار در آئین کلنگ زنی احداث 3 هزار واحد مسکونی طرح مسکن ملی در یاسوج از رسانه ها درخواست کرد که پای کار باشند و از پروژه ها سرکشی و پیگیر پیشرفت آن ها باشند و ضعف های مسئولین را بیان کنند تا آن ها ضعف ها را بر طرف کنند . استاندار در این خصوص به ماجرای ریزش ساختمان متروپل در آبادان اشاره کرد و یادآور شد که مدت ها پیش خبرنگاری تذکر احتمال ریزش این ساختمان را داده بود اما مسئولین توجه نکردند و نهایتا هم این فاجعه رخ داد ! در واقع هدف استاندار از بیان این سخن این است که خبرنگاران یکی از وظایف اصلی خود یعنی نظارت بر کار مسئولین را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند . (درخواست استاندار از رسانه ها را اینجا بخوانید)
این سخن استاندار می تواند نشانه ای از توجه وی به جایگاه رسانه و لزوم اهمیت دادن مسئولین به انتقادات و مطالب مطرح شده در رسانه ها باشد .
این مقدمه برای بیان موضوعی بسیار مهم در استان است که مسئولین حداقل اگر جوابگوی رسانه و انتقادات آن نیستند ، جوابگوی بالاترین مقام اجرایی و خود در استان باشند .
دومین ابهام برای پروژه های مهم کهگیلویه و بویراحمد
پروژه دوم / تنگ دیل!
روز گذشته خبری عجیب از منابع آگاه به تابناک کهگیلویه و بویراحمد رسید مبنی بر اینکه قرار است ، تجهیزات کارگاهی احداث تونل دیل ازمحل به سمت مکانی دیگر خارج از استان انتقال داده شود ! معنی و مفهوم این تصمیم می تواند توقف کار احداث تونل باشد ! اقدامی که با توجه به وجود گسترده اعتبارات که اعلام می شود ، می تواند یکی از بدترین خبرهای ممکن باشد !
پس از آگاهی ازاین موضوع ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از برخی مسئولین شهرستانی و استانی پیگیر موضوع شد که جواب چندان قانع کننده و قابل اتکایی دریافت نشد و تنها یکی از مسئولین شهرستان گچساران ، مشکل را از طرف پیمانکار اعلام کرد و گفت که این موضوع را وی تازه شنیده و احتمالا این شرکت که از زیرمجموعه های قرارگاه خاتم النبیاء است به دلیل عدم دریافت مطالبات خود قصد ترک منطقه را دارد ! بیان این مسئول در حالی مطرح می شود که تا به حال کمتر شنیده شده شرکت های وابسته به قرارگاه خاتم به دلایل مالی اقدام به ترک پروژه نمایند !
به هر جهت پیگیری های تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص این موضوع از طرف مسئولین به جایی نرسید و امیدوار هستیم با توجه به قریب الوقوع بودن انتقال تجهیزات شرکت مجری احداث تونل تنگ دیل ، مسئولین به موضوع ورود کنند و اگر مشکلی هست ، مرتفع کنند و اجازه تکرار یک مورد دیگر ازاین سهل انگاری ها را ندهند !
گذری بر وضعیت تونل تنگ دیل!
پروژه احداث تونل تنگ دیل پس از تحرکات گسترده در عملیات اجرایی به ناگاه از حرکت ایستاد و هر کس چیزی گفت از مسائل فنی مانند نشت گاز تا مشکلات اعتباری و حتی شائبه سیاسی کاری ! آخر هم مشخص نشد که چرا این پروژه به رکود رسید .
حدود هفت ماه پیش چهارشنبه (19 آبان ماه 1400) علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید ازتونل تنگ دیل گفت: تونل دیل ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد که ۶۰۰ متر آن از طرف دوگنبدان و ۶۰۰ متر دیگر از طرف دیل با مشارکت قرار گاه خاتم اجرا شده و یک کیلومتر آن باقیمانده است.
احمد زاده با بیان اینکه به دلیل نشت گاز ادامه اجرای این طرح متوقف شد، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر وضعیت طرح تونل دیل را تعیین تکلیف کند و این طرح را از بلاتکلیفی رها سازد.
وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی اعتبارات هزینه شده در طرح نیمه کاره و غیر فعال تونل دیل باشد اضافه کرد: ضروری است این وزارتخانه یا غیر قابل اجرا بودن این طرح را اعلام کند و یا پای کار آمده و آنرا به اتمام برساند.
پروژه اول / ابهام در پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی
همین ماجرا دقیقا 1 سال پیش هم برای پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت رخ داد ! تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در 8 اردیبهشت با انتشار فیلمی به این موضوع پرداخت و در گزارش آمد "شواهد و قرائن اینگونه نشان می دهد که پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی که یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان کهگیلویه محسوب می شود ، مدت زیادی است به خواب رفته و عملا هیچگونه فعالیتی ندارد ! اما در این بین نکته بسیار متاثر کننده ، انتقال تجهیزات مربوط به سوله این پروژه از محل احداث به سمت تهران است !" "تجهیزات پروژه اولویت دار کهگیلویه به تهران منتقل شد!"
پس از انتشار این خبر در تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، متاسفانه واکنش مسئولین بسیار منفعلانه و ناشی از عدم اشراف آن ها بر وضعیت پروژه ها بود تا جایی که یکی از مسئولین شهرستانی ، خبر تابناک را ابتدا کذب خواند و در راستای تشویش اذهان مطرح کرد و پس از مدتی هم اعلام کردند که تجهیزات برای تغییرات فنی منتقل شده است و در ادامه دو مصاحبه متفاوت بیان شد که یکی می گفت هفته بعد تجهیزات بر می گردد و دیگری هم می گفت دو ماه دیگر ! و نهایتا به نظر می رسد کلا تجهیزاتی بر نگشت !
حال این موضوع تنگ دیل و انتقال تجهیزات را تابناک کهگیلویه و بویراحمد به عنوان هشدار و یک مطالبه رسانه ای از مسئولین ، مطرح می کند و هیچگونه هدفی هم برای تشویش اذهان و انتشار خبر کذب وجود ندارد اما انتظار می رود که مسئولین در سریعترین زمان ممکن به موضوع ورود کنند و در صورت وجود مشکل در جهت رفع آن اقدام کنند و اگر هم نیاز به شفاف سازی رسانه ای وجود دارد ، حتما اطلاع رسانی شود چرا که نباید این پروژه بسیار مهم همانند پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی به وضعیت مبهم برسد !
در پایان ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، سید محمد موحد ، مهدی روشنفکر و سید ناصر حسینی پور به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، وظیفه دارند به موضوع ورود و در این خصوص شفاف سازی کنند .
ضمنا تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آمادگی همراهی با مسئولین مرتبط برای حضور در محل تونل تنگ دیل و تهیه گزارش بررسی میدانی مسئولین و انتقال شفاف به مردم را دارد !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار