حادثه تلخ ساختمان متروپل در آبادان باعث هوشیاری همراه با ترس مردم و مسئولین شده است و عملا زنگ خطر برای استفاده کنندگان و همچنین صاحبان و مسئولین صدور مجوزهای این ساختمان ها به صدا درآمده است . این زنگ خطر مسئولین را آگاه و به تکاپو برای جلوگیری از وقوع احتمالی چنین حوادث مشابهی وادار کرده است .
کد خبر: ۱۰۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 06 June 2022

حادثه تلخ ساختمان متروپل در آبادان باعث هوشیاری همراه با ترس مردم و مسئولین شده است چرا که با بیان برخی جزئیات در خصوص چگونگی صدور مجوز و ساخت این ساختمان و روند تقریبا مشابه ساخت چنین ساختمان هایی در شهرهای مختلف ، عملا زنگ خطر برای استفاده کنندگان و همچنین صاحبان و مسئولین صدور مجوزهای این ساختمان ها به صدا درآمده است . این زنگ خطر مسئولین را آگاه و به تکاپو برای جلوگیری از وقوع احتمالی چنین حوادث مشابهی وادار کرده است .
تذکرات مکرر و بیان برخی جزئیات و تخلفات در ساخت و سازهای برخی شهرهای استان و استفاده از کمیسون های قانونی که در واقع محلی برای تخلفات قانونی شده است ، عملا همه را به نوعی مسئول هر گونه اتفاقی ازاین دست اتفاقات کرده است .
در کهگیلویه و بویراحمد هم نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن استان با حضور مسئولین اجرایی و قضایی برگزار شد و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن بیان برخی موارد گفت : نظام مهندسی پای کار بیاید و اجازه ندهد حادثه تلخ متروپل در این استان تکرار شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه ادعا نمی‌کنم از روزی که آمدم خیلی از مسائل و مشکلات حل شد اما می‌توانم بگویم خیلی از بیراهه‌ها را به راه اصلی بازگرداندیم، گفت :  اگر می‌خواهیم کاری را انجام دهیم باید زیربنایی و اصولی باشد.
متروپل های کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر آنچه در کمیسیون‌ها مصوب می‌شود باید اجرا شود، افزود: این موارد درمان است در حالی که باید پیشگیری را در دستور کار قرار داده و از مرحله که پی ساختمان شروع می‌شود نظارت انجام شود.
وی با بیان اینکه برای نظارت صحیح و اصولی نیازمند ناظران متخصص و متعهد هستیم گفت: ضمن تقدیر از سازمان نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم بیشتر پای کار باشند تا با مدیریت منسجم از تکرار حوادثی مانند پلاسکو و متروپل در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مورد مهم که معماری ایران و اسلامی در کشور برجسته و زبانزد بوده است، گفت: متاسفانه این قبیل موارد و سهل‌انگاری‌هایی همچون متروپل نظام مهندسی را در زیر سوال برد، در سی‌سخت سرای کوهنوردی و چند ساختمان نوساز دولتی که هنوز افتتاح نشده بودند فرو ریخت هیچ دستگاه‌های هم پاسخگو نبود اما بنایی که چهار دهه از عمر آن می‌گذشت و با سنگ ساخته شده بود تکانی نخورد نباید با چنین کارهایی خودمان را زیر سوال ببریم.
حاجی‌زاده با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی آنچه با جان و مال مردم سر و کار دارد باید در اولویت مسئولان باشد افزود: در زمین‌خواری و مبارزه با زمین‌خواری مصمم و پای کار هستیم.
حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته بازبینی ساختمان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: این کمیته از امروز نظارت بر ساختمان‌های دولتی خصوصا مکان‌هایی که مرکز تجمع مردم هستند مانند مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و سایر مراکز را مورد بازدید قرار داده و گزارش ارائه دهند.
متروپل های کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی قاضی زبده‌ای را برای اجرایی شدن احکام تخلفات ساختمانی مشخص کند، گفت: دو بیمارستان شهید رجایی گچساران و یاسوج بازدید و در صورتی که نیاز به مقاوم‌سازی داشتند مقاوم شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از راه و شهرسازی استان خواست تا پایان ۱۴۰۱ طرح تفضیلی شهر یاسوج را بازنگری کند.
حاجی‌زاده عنوان کرد: تشکیل تیم مقاوم‌سازی ساختمان توسط نظام مهندسی، عدم ارائه خدمات برق، گاز و آب به ساختمان‌های ناایمن خصوصا بلندمرتبه‌سازها و ممنوعیت ۶ ماهه فعالیت مهندسین که در طول یکسال دو پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند از مصوبات این  جلسه است که باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرند.
در این نشست سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهد تخلفات سازمان یافته و رانت در کمیسیون ماده ۵ بودیم که از زمان حضور آقای حاجی‌زاده در استان این مورد تا حدود زیادی مرتفع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار