پس از حدود ۱ سال و سه ماه
آموزش و پرورش مارگون تا قبل از ارتقاء به مدیریت چندان وضعیت مناسبی نداشت چرا که این دستگاه از اعتبارات چندان مناسبی برخوردار نبود و در بسیاری از موارد نیازمند تحول اساسی بود چیزی که در همان روز‌های اول رامشگر وعده آن را داده بود.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰ 10 June 2022

در تاریخ ۶ اسفند سال ۱۳۹۹ و پس از اعلام شهرستانی مارگون بنابر تقسیمات جدید کشوری ، آموزش و پرورش به مدیریت ارتقاء یافت و با ابلاغ هادی زارع پور مدیر کل وقت آموزش و پرورش ، دارا رامشگر به عنوان اولین مدیر آموزش و پرورش این شهرستان کار خود را آغاز کرد.
آموزش و پرورش مارگون تا قبل از ارتقاء به مدیریت چندان وضعیت مناسبی نداشت چرا که این دستگاه از اعتبارات چندان مناسبی برخوردار نبود و در بسیاری از موارد نیازمند تحول اساسی بود چیزی که در همان روز‌های اول رامشگر وعده آن را داده بود.
روز پنج شنبه ۱۹ خرداد خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد و برخی خبرنگاران به منظور بررسی وعده‌های مدیر آموزش و پرورش پس از گذشت حدود ۱ سال و ۳ ماه از مدیریت وی ، سفری به شهر مارگون مرکز این شهرستان داشت که این بازدید منجر به برگزاری نشستی خبری با مدیر آموزش و پرورش شهرستان شد.
دارا رامشگر در این نشست به تشریح خدمات و اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش شهرستان مارگون پرداخت و افزود: با وجود شرایط کرونایی هیچ مدرسه‌ای در این شهرستان تعطیل نشد و معتقدیم یک روز وقفه در امر آموزش باید یکماه جبران شود.
رامشگر با اشاره به اینکه ۲۲ نیرو در حوزه ستادی آموزش و پرورش مارگون مشغول به خدمت هستند، بیان کرد: سه هزار و ۱۱۵ دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کاردانش در ۱۷۷ آموزشگاه شهرستان مارگون در حال تحصیل هستند.
نگاهی به عملکرد اولین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون / ازاقدامات تا انتقادات / رامشگر : برای فضای آموزشی شهر اعلام وضعیت بحران می کنم + فیلم
وی به فعالیت‌های حوزه آموزش در آموزش و پرورش شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: حذف شیفت مدارس متوسطه از نوبت عصر به منظور استفاده بهینه از وقت کلاسی، حذف شیفت کاری معلمان به منظور افزایش کارایی معلمان به طوری که هیچ معلمی در یک روز بیش از شش (ابتدایی) و هشت (متوسطه)ساعت تدریس نداشته باشد، استفاده از نظر کارشناسی همه فرهنگیان در تصمیم گیری‌ها با نظرسنجی‌های مداوم ماهانه از کلیه فرهنگیان و حضور در مدارس و ثبت نظر کتبی تک تک دانش آموزان و بررسی و برطرف کردن موانع و مشکلات آموزشی آن‌ها از جمله این اقدامات است.
رامشگر، ایجاد بانک اطلاعاتی معلمان و دانش آموزان شهرستان مارگون را از دیگر اقدامات ارزشمند این اداره دانست و افزود: طراحی و اجرای طرح مسابقات علمی در شهرستان با اجرای کامل توسط آموزش و پرورش بدون یک ریال دریافت هزینه از مدارس یا دانش آموزان، سازماندهی نیروی انسانی مدارس براساس امتیاز و تخصص بطوری که در اول مهر کلیه کلاس‌ها دارای دبیر تخصصی بودند، احیای رشته‌های علوم پایه از جمله رشته تجربی نیز انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون از فعال کردن پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان خبر داد و گفت: احداث خوابگاه شبانه روزی برای دانش آموزان مناطق روستایی، راه اندازی مدارس دخترانه در شهنیز، راه اندازی دبیرستان متوسطه اول شهرک مارگون و راه اندازی مدارس نمونه ومعارف در شهرستان از جمله طرح‌های درحال اقدام است.
رامشگر ابراز داشت: توافق با کارخانه سیمان مارگون برای ایجاد رشته برون سپاری متناسب با نیاز کاری کارخانه به منظور بومی سازی نیروی کار از دیگر اقدامات ارزنده آموزش و پرورش مارگون است.
وی کنترل ونظارت بر فرایند آموزش با بیش از ۸۰۰ بازدید اداری و آموزشی و بازدید‌های منظم هفتگی سرگرو‌های آموزشی، برگزاری سه دور کارگاه توانمند سازی معلمان جدید وکم سابقه، دعوت از کارشناسان خبره برای پرسش وپاسخ با دانش آموزان، اقدام به تشویق یا اعمال قانون متناسب با بازخورد بازدید‌ها، بازدید‌های سرزده ومنظم از همه مدارس، تصویب واجرای ۸ مصوبه در جهت آموزشی در شورای آموزش و پرورش شهرستان، پایش نیرو‌های ابتدایی و استفاده از ظرفیت نیرو‌هایی که دارای مدارک علوم پایه و مهندسی در مدارس متوسطه وکاردانش بودند را از اقدامات انجام شده برشمرد.
رامشگر افزود: حضور در جشن‌های مدارس و تشویق دانش آموزان برتر مدارس، شناسایی بازماندگان از تحصیل و انجام اقدامات لازم، تشکیل پرونده ایجاد بیش از ۳۰ مرکز پیش دبستانی جدید، برگزاری کارگاه تخصصی تست زنی کنکور و تهیه وتوزیع بسته‌های کمک آموزشی رایگان برای دانش آموزان تجربی از دیگر اقدامات حوزه آموزش اداره آموزش و پرورش مارگون است.
فیلم / اعلام وضعیت بحرانی در شهرمارگون !
در بخشی از بازدید میدانی خبرنگاران ، خوابگاه بدون استفاده سال های قبل مورد توجه بود که پس ازبازدید مشخص شد این مکان بنابر وعده قبلی مدیریت آموزش و پرورش مارگون تغییر اساسی کرده بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون به اقدامات انجام شده در حوزه پشتیبانی و تجهیز مدارس نیز اشاره کرد و گفت: برقکاری و تعویض کلیه سیم کشی برق اداره آموزش و پرورش، تعمیر کامل وسایط نقلیه اداره آموزش وپرورش، تامین ۱۵ هکتار زمین برای احداث اردوگاه فرهنگیان، تعمیرات کامل اتاق مدیریت و میزکنفرانس اداره و سقف کاذب و پی وی سی به طور کامل انجام شد.
رامشگر، احداث۴ چشمه سرویس بهداشتی در اداره، رنگ آمیزی خوابگاه شبانه روزی رضوان، تجهیزات خوابگاه شبانه روزی توسط خیرین، تعمیر و تعویض برقکاری خوابگاه رضوان، تعویض ۱۴ درب خوابگاه شبانه روزی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.
وی از بتن ریزی۷۰۰ متر مربع برای هنرستان رضوان و ساماندهی محوطه آن اشاره کرد و گفت: تهیه ۵۰۰ متر مربع موکت برای خوابگاه شبانه روزی توسط خیرین، تامین تجهیزات مورد نیاز خوابگاه شبانه روزی، رنگ آمیزی مدرسه شهید برونگ، تهیه تجهیزات با کمک مدیر مدرسه، رنگ آمیزی و زیبا سازی مدرسه امام علی (ع)، تامین وسایل گرمایشی بیش از ۲۵ مدرسه توسط نوسازی، تعمیر تجهیز یکی ازخانه ها‌ی سازمانی نیز در این مدت صورت گرفت.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون ساخت واحداث ۱۰ مدرسه در مناطق محروم سیلاب کلوار و زیلایی را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: رنگ آمیزی و زیباسازی و تجهیز مدرسه حضرت فاطمه توسط مدیر مدرسه با کمک خیرین، تجهیز کارگاهی کامپیوتر و برق کاردانش و شروع فرایند احداث سه چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی نیز انجام شد.
فیلم / رامشگر و یک اقدام ویژه!
رامشگر به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی و تربیت بدنی در آموزش و پرورش مارگون اشاره کرد و گفت: اجرای مسابقات فرهنگی هنری در مدارس، اجرای مسابقات ورزشی ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم برنامه قرائت قران و زیارت عاشورا توسط کارکنان اداری در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌ها و راهپیمایی‌های مناسبتی، کسب عنوان‌های برتر استانی در حوزه‌های تربیت بدنی، پرورشی و سواد حرکتی نیز از جمله برنامه‌های این حوزه است.
وی گفت: اجرای برنامه کتابخانه سیار برای همه مدارس، برنامه‌های دیدار با خانواده معظم شهدا و غبار روبی از گلزار شهدا، شرکت منظم در مراسمات مذهبی از جمله نماز جمعه، برپایی نماز جماعت در مدارس نیز توسط آموزش و پرورش مارگون در دستور کار قرار گرفت.
رامشگر ابراز داشت: در حوزه سنجش نیز افزایش حوزه‌های امتحانی برای رفاه دانش آموزان، تفکیک حوزه‌های امتحانی به دخترانه وپسرانه و تامین مکان و هزینه برای اسکان داوطلبین توسط آموزش و پرورش مارگون انجام شد.
وی گفت: در حوزه متوسطه بالای ۵۰ درصد از نیروی انسانی دارای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکترا هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
خدا قوت برادر بسیجی و ایثار گر
در این مدت اندک به اندازه ۱۰سال کار کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
خدا قوت برادر بسیجی و ایثار گر
در این مدت اندک به اندازه ۱۰سال کار کردی
عدل علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
........ اگه راست می گید ینظر ستجی ازمعلمان بگیرید کسی که ادعا می کرد همه چیز را بلدم ولی غافل ازاین که به والله اعظم برای مدیر مدرسه یادت بود فقط زارع پور می شناختت که برداشتت وکارشناست را گذاشت سرجات بعد رفتی کارشناس کارشناست شدط تا اینکه روشنفکر بهت وم داد ولی قدر ندونستی می گفتی زارع پور کارشه کرد که اگر اینطور بود چرادرجدالبا اختری اختری راگذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
در پاسخ به عدل علی / خدایی خودت فهمیدی چه نوشتی ؟؟؟؟ برادر من دقت کن و احساسی ننویس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
درپاسخ به این اقا که فکر میکنم ازکسانی هست که نان به روز میخورد اولا جناب اقای دکتر رامشکر یک فرد کاملا با تجربه وکاملا پاکدست وکاربلد هست که دوران مدیریش بخوبی نشان داد وبرکسی پوشید نیست که چه اقدامتی درشهرستان مارگون دراموزش پروش صورت گرفته دوما شمااقای رامشگر خودش به تنهای یک پایگاه مردمی بسیار قوی هست تو نبودی یاندیدی یا دوست داری تخریب کنی نمیدانم ولی برادر محبوبیت دکتر رامشگر در بین طیفهای سیاسی ومردی داری جایگاه بسیار بالایی هست،به کوری چشم دشمنانش مدیریت کرد وبا سرافرازی تحویل داد،دکتر وام گیرنده هیچ شخصی نیست واین دیگران هستند که به حضور این مرد با صلابت نیاز دارند،وخط قرمز دکتر هم جناب اقای روشنفکر هست که درتمامی محافل ازش به طور قاطع حمایت کرد،درسخترین شرایط دکتر از اقای روشنفکر در دور اول حمایت کرد ودر دور دوم سنگ تمام گذاشت شاید شما هم از ان افراد دقیقه نودی باشی برادر هرکه هستی سلامت تندرست باشی ولی اگر جایی زخمی شدی همنجا انتقاد کن
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
شما که توانایی نوشتن یه متن نداریت نظر .....همه مردم اشنایی با توانمندی های دکتر رامشگر دارن...درود بر دکتر رامشگرعزیز....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سلام و درود بر آقای دکتر دارا رامشگر که هر جایی مسئولیتی به آن محول می شود چنان تحولی به وجود می آورد که شایسته بهترین تحسین هاست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
درود بر دکتر با صلابت جناب رامشگر بزرگوار که الحق‌والانصاف در همه عرصه ها یکه تازی می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
درود بر دکتر رامشگر عزیز ک هیچ طایفه و تیره ای را بر دیگری برتری نداد و صادقانه در این مدت خدمت کرد ..بگویید ببینم کی در این مدت بسیار کم توانسته همچین کار های شایسته ای را انجام دهد . الحق والانصاف ک دکتر رامشگر لایق بهترینها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار