فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری ۲۶ نفر در رابطه با سرقت از منازل و محموله های بار در سطح استان طی روزهای اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 11 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار کیقباد مصطفائی ظهر روز شنبه ۲۱ خرداد ماه۱۴۰۱ در حاشیه رونمایی از اموال و وسایل کشف شده سرقتی از منازل و محموله‌هایی که توسط سارقین در جاده‌ها به سرقت می‌رفت در محل پلیس آگاهی استان با حضور فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان یاسوج، مرکز استان در جمع خبرنگاران افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد از خودروهای عبوری سنگین و باری، این موضوع در دستور کار پلیس استان قرار گرفت و با هماهنگی دستگاه قضایی عملیات شناسایی سارقان اجرا شد که در کمترین زمان ممکن ۴ سارق اصلی در قالب دو باند حرفه‌ای با ۱۶ فقره سرقت در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهارکرد: این سارقان در ساعات مختلف شبانه روز به خصوص ساعات پایانی شب مبادرت به سرقت از خودروها و کامیون های محموله ها و بارها می کردند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این سارقان چهار دستگاه خودروی سواری مختلف که در زمینه سرقت استفاده می کردند کشف، توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

سردار مصطفائی تصریح کرد: نیروهای پلیس منازل و محل های اموال مسروقه را شناسایی که مقدار قابل توجهی اموال مسروقه را کشف کردند.

وی ادامه داد: شناسایی مالباختگان نیز در دستور کار پلیس قرار دارد که تعدادی از مالباختگان تاکنون مراجعه کرده و اموال خود را شناسایی کردند و با هماهنگی دستگاه قضایی اموالشان تحویل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پس از شناسایی باند سارقان محموله و اقدام جهت دستگیری آنها به تذکرات پلیس توجه نکرده اقدام به فرار کردند که به ناچار به سمت چرخ خودروی آنها شلیک شد و با وجود اینکه لاستیک خودرو آنها پنچر شده بود حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری را طی کردند و در نهایت توسط نیروهای پرتلاش پلیس دستگیر شدند.

سردار مصلفائی تاکید کرد: سارقان به ۱۶ فقره سرقت محموله و بار در محورهای مواصلاتی این استان اعتراف کردند که تحقیقات لازم در حال انجام است و همچنان دنبال سرنخ‌های بیشتر و شناسایی مالباختگان هستیم.

وی اظهار کرد: پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین موفق به شناسایی و دستگیری گروهی از سارقان که مبادرت به سرقت از منازل مردم و همچنین سیم ها و ترانس های برق می کردند، شد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سارقان اعتراف کردند که در شهرهای یاسوج دهدشت و گچساران ۴۱ فقره سرقت از منزل و ۲۱ فقره سرقت سیم و ترانس برق انجام دادند که در این زمینه ۱۶ سارق و ۸ مالخر دستگیر شدند.

سردار مصطفائی تصریح کرد: مقادیر قابل اموال مسروقه از جمله لوازم خانگی سیم، کابل و ترانس های برق کشف و ضبط شده که تحقیقات تکمیلی و لازم از این سارقان ادامه دارد و هم اکنون با قرار مناسب روانه زندان شدند، و همچنین از این سارقان ۹ دستگاه ترانس برق مسروقه نیز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در راستای استرداد اموال سرقت شده در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از شگردهای سارقان، عمدتا منازل مسکونی و خانه های ویلایی و در زمانی که منازل خالی از سکنه بودند مورد سرقت قرار می گرفتند.

سردار مصطفائی تصریح کرد: اکثر سرقت های اتفاق افتاده توسط این سارقان به علت نبود یا ضعیف بودن ملاحظات امنیتی، مراقبتی و حفاظتی که باید از سوی مالکان و صاحبان منازل انجام می شد، بوده است.

وی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیشگیری از سرقت از منازل خود توصیه کرد؛ هنگامی که مجبور به ترک منزل خود هستند کلید منزل را به افراد امین بسپارند و همچنین اقدامات حفاظتی و مراقبتی مناسب را جهت جلوگیری از سرقت از منزل خود انجام دهند تا با کمترین آسیب پذیری مواجه شوند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: از تلاش‌های سبزپوشان نیروی انتظامی که در کمترین زمان ممکن با حداکثر توان و با حضور رئیس پلیس آگاهی استان این عملیات را انجام دادند تشکر می کنم.

سید علی ملک حسینی افزود : این سارقان در مرکز استان و سایر شهرستان های استان بودند که بعضا سابقه محکومیت نیز دارند و متاسفانه درس عبرت نگرفتند و دست به این اقدامات زدند که با تیز بینی پلیس بخش زیادی از اموال مسروقه کشف شده و بخشی نیز در حال انجام تحقیقات است.

ملک حسینی اظهارکرد: اموال بدست آمده از سارقان و خودروهایی که با آنها اقدام به سرقت می‌کردند و و اموال نامشروعی که از محل ارتکاب جرائم به دست آورده‌اند مورد توجه دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت و در صدور حکم نیز لحاظ می شوند.

دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: به همه کسانی که امنیت استان کهگیلویه و بویراحمد که از امن ترین استان کشور است را خدشه دار می کنند هشدار می دهم بدانند پلیس با اشرافی که دارد در کمترین زمان ممکن سراغ آنها می آید و با شدیدترین قرار بازداشت موقت همچون این سارقان که در زندان هستند، راهی زندان می شوند و شدیدترین احکام قانونی نیز علیه آنها صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار