در این نامه با زبان آمار و ارقام و اعداد، شاخص های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با جنابعالی سخن میگویم و حضرتعالی را به نقد و چالش میکشانم و درهمین جا شما را به انجام مناظره در هرجائی که خود صلاح میدانید دعوتتان می نمایم، تادیدگاهها و سخنان هر دو طرف شنیده شوند و نهایتا مردم قضاوت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 13 June 2022


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی شدید الحن خطاب به سید محمد موحد نوشت: 

جناب حاج آقای موحد؛

 در این نامه با زبان آمار و ارقام و اعداد، شاخص های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با جنابعالی سخن میگویم و حضرتعالی را به نقد و چالش میکشانم و درهمین جا شما را به انجام مناظره در هرجائی که خود صلاح میدانید دعوتتان می نمایم، تادیدگاهها و سخنان هر دو طرف شنیده شوند و نهایتا مردم قضاوت کنند.

چون از رهبر فرزانه انقلاب آموختم که تا میتوانید حکمرانان و مسئولین را در ارتباط با وظایفشان به نقد و چالش بکشانید و مطالبه گر باشید.

جناب آقای موحد آیا می دانید بیشتر روستاها و شهرهای این چهار شهرستان در برخی شاخص ها در فقر مطلقند، اساسأ

می دانید فقر مطلق یعنی چه؟ 

میدانید نرخ خط فقر از فقر خوراکی حاصل میشود، البته بعید میدانم که بتوانید به این نتیجه برسید چون زندگی اشرافیانه و درامدهای نجومی و حاضرشدن بر سر سفره های رنگارنگ و متنعم پیمانکاران و سرمایه داران که عمدتأ هم اسپانسر مالی و تدارکاتچی شما هستند اجازه چنین شناختی از درد، رنج، الام، بدبختی و نداری مردم فقیر و مفلوک این چهار شهرستان را به شما نمیدهد، امیدوارم از این صراحت لهجه آزرده خاطرنشوید، چون واقعیت موجودی ظاهر و باطن شماست، چون سخت است برای نماینده ای که ۲۴ سال نمایندگی مردم این چهار شهرستان را یدک می کشید و متاسفانه باید گفت محصولی نداشت جزء رانت، تبعیض، بیعدالتی، فقر، شکاف طبقاتی و سکنی گزیدن در بهترین نقاط خوش آب و هوای تهران و..!!

بله طبیعی هست که نمی توانید احساس درستی نسبت به فقر مطلق این مردم داشته باشید چون زندگی و بهره مندی حضرت مستطاب عالی با ایتم ها وشاخص های زندگی مردم حوزه انتخابیه ات تفاوت ماهوی و مبنایی دارد، چون کسی می تواند درد، رنج‌ و الام مردم را بفهمد و احساس کند که در متن و بطن مردم باشد، زندگیش و زیست سیاسی، اجتماعی و اقتصادیش همانند مردم باشد نه اینکه تفاوت معنا داری داشته باشد.

آیا می دانید بالاترین نرخ سطح قیمت اجناس و مواد خوراکی در همین چهار شهرستان حوزه انتخابیه شما وجود دارد، البته برایم روشن است که باز نمی توانید شناخت درستی از این موضوع داشته باشید چون خرید نمی کنید، چون گرانی و تورم و فقر و نداری نه برایت اتفاق افتاده و نه زجر آن را کشیداید، نه محسوس است و نه ملموس و..!

آیا میدانید نرخ فقر دراین چهارشهرستان چقدر است؟

میدانم که نمی دانی چون نه تحصیلکرده دانشگاه هستید و نه علم آمار و تحقیق خوانده اید، نه از علم سیاست روز برخوردارید، نه از علم جامعه شناسی و روانشناسی اطلاعاتی دارید و نه مسئولیت اجرائی داشتید که با الفبای مدیریتی و اجرایی و فرهنگی آشنا باشید و در یک کلام نه ازسواد سیاسی واقتصادی برخوردارید.

فقط به برکت حضور نظارت استصوابی آن هم باقلع و قمع مخالفین قدرتان و به قیمت ذبح رشادت و ایثارگری وجانفشانی شهدا وجانبازان وآزادگان و رزمندگان و....همواره سر سفره جمهوری اسلامی حاضر شدید و اضافه برکوپنتان که الحق و الانصاف مستحق هم نبودید همواره بهره مند گشتید و در یک‌ کلام نان رد صلاحیت دیگران راخوردید و میخورید.

جناب آقای موحد لطفأ به صورت شفاف و صریح بامردم این چهار شهرستان و استان و کشور بفرمائید چه هزینه ای برای انقلاب و نظام متحمل شدید؟ در هشت سال دفاع مقدس چند روز در جبهه های جنگ حضور داشتید؟

چند جانباز و شهید از بستگان حضرتعالی تقدیم انقلاب ونظام گردید؟

درکدام تظاهرات مبارزین انقلاب شرکت داشتید؟

جناب آقای موحد، آیا میدانید بیش از ۳۵ درصد ازمردم حوزه انتخابیه شما از فقر مطلق برخوردارند یعنی ناتوان در کسب حداقل استاندارد زندگی و عدم دسترسی به حداقل معیشت زندگی!

قرار بود عزت را به کهگیلویه بزرگ برگردانید، چه شد این عزت خواهیتان؟ درکجا آن را دفن کردید؟ 

نه تنها عزت نه آفریدید بلکه عزت و سعادت مردم را به استحاله کشاندید!؟

جناب آقای موحد، آیا میدانید خیلی از روستاها و شهرهای این چهار شهرستان از کمترین امکانات رفاهی ازجمله گاز، آب، برق، جدول و آسفالت و... برخوردار هستند؟

آیا میدانید وضعیت بهداشتی آنان به گونه ای است که دل هر انسانی درد مندی را به رنج می آورد و گوش هر شنونده ای را می آزارد.

برای مردم حوزه انتخابیه به صورت شفاف و صریح گزارش بده دراین مدت شش دوره ای که بعنوان نماینده شان در مجلس حضور داشتید چند کارخانه را در این چهار شهرستان به منظور اشتغال و تولید پیگیر بودید؟ و زمینه احداث و تأسیس آنها را عملیاتی کردید؟

چند سد آبی را پیگیر و عملی کردید؟ چند سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری به این چهار شهرستان دعوت کردید؟ چند معدن را فعال نمودید؟ مثل معادن فسفات چرام و سرفاریاب وسیلستن و گچ بهمئی؟

چند خیر مدرسه ساز به این چهار شهرستان دعوت کردید تا در این مناطق مثل سایر نقاط کشور، مردم از خدمات شان بهره مند گردند.

جناب آقای موحد، جاده های برون شهری و درون شهری آنها را به کجا رساندید که هر ساله شاهد ازدست دادن عزیزان خودنباشند، به خصوص جاده چرام به دهدشت، جاده چرام به باشت، جاده دهدشت به سوق زادگاه خودتان و..!

برای ۴۰ درصد جمعیت روستایی این چهار شهرستان چه امکانات خدماتی و رفاهی مهیا کردید تا از سیل مهاجرت آنها به شهرها و استان های اطراف جلوگیری کنند؟

آیا به علت مهاجرت آنها فکرکرده اید؟ تفکر نمودید جزء بی برنامگی حضرتعالی، نداشتن تیم متخصص و فنی در سطوح مختلف، ناکار آمدی و ناتوانی آن جناب در انجام وظایف ذاتی خود در مجلس.!

آیا خبر دارید بعد از ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی و وجود حضرتعالی هنوز مردم شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی از نعمت آب شرب برخوردار نیستند.

آیا خبر دارید کلنگ بیمارستان بهمئی با بیمارستان شهر باشت در یک روز زده شدند، بیمارستان باشت نزدیک به دوسال است به لطف و برکت حضور نماینده شان در مجلس دهم افتتاح و راه اندازی شد و مردم دارند از خدمات و امکانات آن بهره مند می شوند ولی بیمارستان بهمئی هنوز اندرخم یک کوچه است!

آیا خبر دارید خط لوله انتقال آب از سدکوثر به این شهرستان که البته با تلاش وپیگیری نمایندگان قبل از شما تاحدودی اغازگردیده، ولی با انتخاب شما دچار رکود و بی اعتنایی واقع گردید!؟

چه پاسخی برای مردم این شهرستان دارید!

آیا خبر دارید بعد از ۴۳ سال از استقرار انقلاب اسلامی و حضور ۲۴ سال شما در مجلس، مردم شهر دیشموک و قلعه رئیسی هنوز استخر شنا هم ندارند درحالیکه حق مسلم جوانان و نوجوانان آنهاست مثل مابقی شهرهای کشور از این خدمات بهره مند گردند.

آیافکر کرده اید نوجوانان و جوانان این دو شهر چگونه اوقات فراغت خود را سپری کنند؟

 در بعُد توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن هم در زمینه فقر زدایی، بهداشت، مسکن، اشتغال، آموزش، چگونگی گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان چکارکردید؟ چه طرح هایی رابه اجرا در آوردید؟ چه طرح ها و پیشنهاداتی با رویکرد اجتماع محوری را در مجلس مطرح کردید، اساسأ بفرمائید در این مدت ۲۴ سال حضورت در مجلس شورای اسلامی چه طرحی و پیشنهادی ارائه دادید که منجر شود برای برون رفت ازبن بست های موجود؟ لطفا اگر دادید مطرح کنید آن هم بصورت مستند!

آیا می دانید زندگی مطلوب و با کیفیت آرزوی هر شهروندی از این چهار شهرستان می‌باشد، یاهنوز به این نتیجه نرسیدید!

برای توسعه کشاورزی و دامداری مردم این چهار شهرستان که عمده درآمد و ارتزاق و معیشتشان از این راه است آن هم به شکل سنتی چکارکردید؟

چه طرحی دادید برای تبدیل کشاورزی و دامداری سنتی به صنعتی و مکانیزه، آیا کشاورزی مردم اطراف بهبهان را ندیدید و نمی ببنید!؟

دشت های امام زاده جعفر و لیشتر گچساران را ندیدید به برکت حضور نمایندگانشان در مجلس از چه رونقی برخوردارشده است.

آیا می دانید نرخ مهاجرت در این چهار شهرستان نسبت به مابقی شهرهای کشور سنگین تراست.

آیا در روستاهای پرجمعیت دیشموک، قلعه رئیسی، ممبی، سرآسیاب، آب الوان و کت و....کسی هم مانده است؟

آیا به علت این مهاجرت ها فکرکرده اید!

جزء نا کارآمدی و بی برنامگی شما!

چون نتوانستید اشتغال بیافرینید، چون نتوانستید مشوق هایی فراهم کنید تا مانع از مهاجرت اهالی آن مناطق گردد و.....

آیا می دانید نرخ رشد جمعیت در این چهار شهرستان نزدیک به ۳۰ درصد، نرخ بیکاری نزدیک به ۳۳ درصد، نرخ تورم نزدیک به ۸۰ درصد و نسبت اشتغال به زیر ۱۵ درصد رسیده است، چون جنابعالی در زمینه اشتغال فرزندان تحصیلکرده این مناطق، فقط و فقط معدودی خاص، ازخانواده های خاص، باند وطیف خاص را دیدید و می بینید، مابقی به امان خدا رها شده اند که یا بعضا خودکشی می کنند یا معتاد شدند یا افسرده و مبتلا به انواع اختلالات رفتاری دیگر.

جناب آقای موحد، آیا می دانید آمار خودکشی در دو شهر دیشموک و بهمئی گرمسیر فوق العاده بالاست، بدون شک یکی از علت های اصلی آن، وجود تبعیض و بی عدالتی در تصمیمات شما و نیروهای منصوب شده شماست.

جوانی که ببیند خانواده بغلیش یا پدر دوستش بدلیل ارتباط باحضرتعالی بدون از ضوابط قانونی استخدام می شود، قطعا دچار اشفتگی فکری میشود و نهایتا دست به خودکشی وانتحار..!

چرا بصورت شفاف و صریح به مردم حوزه انتخابیه گزارش نمی‌دهید که چند نفر را بدون رعایت موازین قانونی توصیه و سفارش نمودید برای استخدام در دانشگاه علوم پزشکی وشرکت گاز و برق و...

آیا می دانید نرخ طلاق در این چهار شهرستان فوق العاده بالاست و نرخ ازدواج پایین؟!

جناب آقای موحد، اگر نمی دانید، پس بدانید که بنده فقط عهد و میثاقم با خداست و مردم و نظام و رهبری ، مجیزگو و تقدیس کننده و مواجب بگیر هیچ جناحی ، جریانی و شخصی نیستم واداده ، وابسته ، دلبسته ، شیفته و نوچه هیچ صاحب منصبی هم نیستم، به هیچ باند مافیائی قدرت وثروت و سیاست هم متصل نیستم جزء ذات حضرت حق، ودر کره خاکی هم از احد الناسی نمی‌ ترسم چون با شجاعت و شهامت و فهم‌ و درک صحیح از محیط اطرافم گام برمیدارم و جزء به اعتلای اهداف نظام و سعادت مردمم به هیچ چیز دیگری فکرنمیکنم، مثل دیگران نیستم از ولایت و رهبری وگفتمان انقلاب سخن بگویم ولی عملکردم صد در صد در تناقض و تضاد با مبانی فکری آنها باشد. از افراد زاویه دار با نظام و ارزش ها و آرمان های انقلاب حمایت کنم و این ها هم مستظهر به حمایتم باشند.

لذا این چندگانگی و چندپارگی و تناقض و تضاد قابل توجیه نیست در ارتباط با رویکرد و گفتمان وعملکردمان.

 (یاحق )

با احترام مجدد «مؤیدی »

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
به موحد رای دادم
اما هزاران درود بر شیری پاکی ک خوردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار