تابناک کهگیلویه و بویراحمد بنابر رسالت خبری خود تاکید دارد که نمایندگان استان به صورت فوریتی و اورژانسی به موضوع ورود کرده و در خصوص رفع این ظلم تاریخی به استان در وهله اول و دفاع از آبروی خود و مدیران انتصابیشان در وهله دوم تحرک و اقدامی جدی و عاجل داشته باشند .
کد خبر: ۱۰۵۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 15 June 2022

چند روز پیش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خبری تحلیلی از وضعیت اعتبارات استان و خطر عدم جذب این اعتبارات منتشر کرد که به باور این سایت خبری تحلیلی و با توجه به سخنان قبل مسئولین استان از جمله خود استاندار مبنی بر ورود بی سابقه اعتبارات به استان در کنار عدم برنامه ریزی منظم و دقیق ، احتمال عدم جذب بخش زیادی از این اعتبارات وجود دارد که در این تحلیل "ماندن این مدیران در صورت عدم جذب ، خیانت به استان محسوب می شود " "مدیرانی که ماندن آن ها خیانت است! " چیزی که در شورای برنامه ریزی استان مورد تاکید استاندار قرار گرفت و آنچه که پیش بینی شد متاسفانه در حال وقوع است ! "ضعف مدیران داد استاندار را درآورد ! / برگشت این همه اعتبارات برای استان فلک زده ما پذیرفتنی نیست ! "
بر اساس گزارشات خبری ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت جذب نشدن ۴۲۶ میلیارد تومان اعتبارات نقد و ۲۷۱میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه این استان و احتمال برگشت اعتبارات ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمد زاده روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: توجیهات مدیران قابل قبول نیست اعتبارات استان باید جذب شود مردم استان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و وضعیت استان اسفبار است و نباید اعتبارات برگشت بخورد.
وی اظهار کرد: اگر مدیری نمی تواند به استانداری اعلام شود و در صورتی که توان ندارید مسئولیت را نمی توانید انجام دهید کنار بروید و به یک نفر دیگر مسئولیت واگذار کنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زنان باردار بعلت نبود راه مناسب بچه‌شان سقط می شود بعد اعتبارات ما هنوز جذب نشده است.
احمد زاده تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مدرسه استان سرویس بهداشتی ندارد بعد اعتبارات در حال برگشت است.
وی این اتمام حجت است با مدیران که برای جذب اعتبارات جذب نشده سریع اقدام کنند، ادامه داد: مدیران پاسخگوی برگشت پول و اعتبارت استان هستند و با کس دیگری کار ندارم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگشت اعتبارات و پول از هیچ مدیری قابل قبول نیست، وضعیت برخی دستگاه‌ها در زمینه جذب نکردن اعتبارات  نگران کننده است.
احمد زاده تاکید کرد: در حالی که در بسیاری از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد با تنش آبی مواجهند ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به یک ماه مانده به اتمام سال مالی جذب نشده است.
علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نقد تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به ۹ دستگاه اجرایی استان، ۴۳۳ میلیارد تومان جذب شده و ۴۲۶ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان هنوز جذب نشده در حالی که یک ماه تا پایان سال مالی باقی مانده است.
وی افزود: این میزان اعتبارات جذب نشده که احتمال برگشت آنها وجود دارد مربوط به دستگاه‌های گردشگری با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، علوم پزشکی با ۳۹ میلیارد تومان، نوسازی مدارس با ۴۷ میلیارد تومان، ورزش و جوانان با ۱۵ میلیارد تومان، امور عشایر با سه میلیارد تومان، جهادکشاورزی با ۱۹ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۲۱۲ میلیارد تومان، راهداری با ۸۴ میلیارد تومان و آب منطقه ای با ۴۹۸ میلیون تومان بوده است.
شهابی نسب اظهار کرد: همچنین از مجموع ۷۰۶ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه استان که با ۸۲ دستگاه استان موافقت‌نامه مبادله شده تاکنون ۴۳۴ میلیارد تومان از این میزان جذب شده و ۲۷۱ میلیارد تومان جذب نشده است و در صورت جذب نشدن از سوی دستگاه‌های متولی، احتمال برگشت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بودجه استان در سال ۱۴۰۱ چند روز است که ابلاغ شده و اکنون همکاران ما در حال تقسیم اعتبارات به صورت شهرستانی و بر اساس فصول هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سه شورای برنامه ریزی هفته آینده برگزار می‌شود که آن جلسه با حضور نمایندگان مردم در مجلس است چرا که نمایندگان به عنوان ناظرین تقسیم اعتبارات هستند همچنین نظرات استاندار و معاونین استاندار مدنظر قرار خواهد گرفت.
شهابی نسب ادامه داد: در آن جلسه باید همه فرمانداران و مسئولان حضور داشته باشند تا در جریان وضعیت اعتبارات قرار بگیرند لازم است که کمیته برنامه‌ریزی شهرستانی دو هفته بعد برگزار شده و مبادله موافقتنامه‌ها صورت گیرد همچنین ممکن است تخصیص اعتبارات هرچه سریع تر صورت گیرد که لازم است دستگاه‌ها و مسئولان آن ها پای کار باشند.
لزوم ورود اورزانسی نمایندگان به موضوع
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که این روزها در خصوص اعتبارات مطرح می شود ، شاید برای برخی از مدیران و عامه چندان جدی نباشد و یا تحلیل درستی از وخامت موضوع نباشد اما واقعیت این است در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد که تقریبا بجز اعتبارات دولتی هیچ راه دیگری برای گام برداشتن در مسیر توسعه پیش روی خود نمی بیند ، برگشت این میزان از اعبارات فراتر از یک فاجعه باشد و بی شک مسببان آن از جمله مدیران و نمایندگانی که اصرار بر گماشتن این مدیران داشته اند برای همیشه بدهکار تاریخی مردم استان خواهند بود و مطمئنا تا سال های سال انتقادات را در پی خود خواهند داشت لذا به نظر می رسد هم مدیرانی که در خطر برگشت اعتبارات دستگاه تحت مدیریتشان هستند و هم نمایندگانی که با لابیگری و اصرار زیاد این مدیران را بر سر کار گماشته اند ، باید از فرصت های باقی مانده نهایت استفاده را برده و در پی رفع این مشکل بزرگ باشند .
تابناک کهگیلویه و بویراحمد بنابر رسالت خبری خود تاکید دارد که نمایندگان استان به صورت فوریتی و اورژانسی به موضوع ورود کرده و در خصوص رفع این ظلم تاریخی به استان در وهله اول و دفاع از آبروی خود و مدیران انتصابیشان در وهله دوم ، تحرک و اقدامی جدی و عاجل داشته باشند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار