روز گذشته ، برنامه اجرای سرود "سلام فرمانده" به اسم شهر یاسوج در محل امامزاده قاسم برگزار شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و بر عکس آنچه که این روزها در مناطق مختلف کشور با حضور گسترده مردمی می بینیم اما در یاسوج این برنامه چندان دلچسب و با حضور گسترده مردم همراه نبود !
کد خبر: ۱۰۵۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ 16 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته ، برنامه اجرای سرود "سلام فرمانده" به اسم شهر یاسوج در محل امامزاده قاسم برگزار شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و بر عکس آنچه که این روزها در مناطق مختلف کشور با حضور گسترده مردمی می بینیم اما در یاسوج این برنامه چندان دلچسب و با حضور گسترده مردم همراه نبود !
از همان ابتدا قرار بود اجرای این سرود که یک حرکت مردمی و از متن جامعه برخواسته بود ، بدون دخالت متولیان متعدد فرهنگی که هر اقدام فرهنگی را منوط به تعیین بودجه می بینند ، انجام شود ، حال اینکه در برگزاری این برنامه در یاسوج ، چه کسی متولی بود ، چندان مشخص نبود و نیست .
نکته حائز اهمیت ، مکان در نظر گرفته برای اجرای سرود بود ، جایی دور از دسترس شهروندان که کاملا مشخص بود ، نباید منتظر حضور گسترده مردم شهر یاسوج بود چرا که احتمال می رفت بسیاری حاضر به پیمودن این مسیر دور از شهر نشوند و عملا هم حاضر نشدند این در حالی است که چند هفته پیش ، پارک ولایت در بهترین نقطه شهر یاسوج انتخاب شده بود که بی شک می توانست ، مکانی خوب با نمایی بسیار زیبا برای برگزاری مراسم باشد هر چند که مشخص نشد دلیل اصلی لغو آن مراسم چه بود البته ظاهرا بحث آلودگی هوا مطرح شد در حالی که یاسوج خیلی متاثر از آلودگی هوا نبود !
نکته دیگر زمان انتخاب شده برای برگزاری مراسم بود ، ساعت 5 بعداز ظهر روز چهارشنبه ! در حالی که بسیاری از شهروندان یاسوجی از روستاهای اطراف ، دیگر مناطق استان و استان های همجوار در این شهر ساکنند و با توجه به تعطیلی پنجشنبه ها ، عملا از بعد از ظهر چهارشنبه ها اکثر مردم از شهر خارج می شوند و به مناطق مختلف و زادگاه خود سفر می کنند و نتیجه این بی سلیقگی این می شود که شهر بالای 200 هزار نفری یاسوج ، اینگونه برنامه سلام فرمانده که به شدت مردم پسند است را بی روح برگزار می کند !
یکی از مشکلات دیگر عدم تبلیغ مناسب در فضای مجازی و رسانه بود که باید گفت اصلا جریان سازی رسانه ای و فضای مجازی خوبی صورت نگرفته بود و شاید بسیاری از مردم اصلا آگاهی نداشتند که قرار است این برنامه اجرا شود!
واقعیت این است که همایش اجرای سرود "سلام فرمانده" اصلا در شان مردم مرکز استان نبود و کسانی که تلاش کردند این برنامه را اجرا کنند کاملا بی سلیقگی کردند و اصلا توجهی با بازتاب رسانه ای آن نداشتند چرا که این برنامه در واقع یک برنامه تبلیغی ویژه با موضوع مهدویت که از ارکان اساسی ترویج مذهب تشیع و ظهور منجی آخر الزمان است ، ارتباط دارد لذا باید گفت اصلا موفق نبود! و ای کاش اصلا به اسم یاسوج مرکز استان برگزار نمی شد و نهایتا به اسم شهر مادوان که در کنار مرقد امامزاده قاسم است مطرح می شد!
در پایان هر چند برخی رسانه ها تلاش کردند این همایش را بزرگ نشان دهند اما واقعا در شان مرکز استان نبود . باید امیدوار بود متولیان فرهنگی چه دستگاه ها و چه مردم نهادها یا گروه های خودجوش نسبت به بازتاب برگزاری چنین برنامه هایی حساس و دقیق باشند !
تصویر / واقعیت همایش "سلام فرمانده" در محل امامزاده قاسم یاسوج از نمای باز!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار