همایش کوهپیمایی به یاد البرز زارعی با حضور ۲۷ کوهنورد در ارتفاعات سرفاریاب برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 18 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسئول باشگاه کوهنوردی طبیعت دوستان سوق و گروه آزاد گوگل دهدشت گفت: ششمین همایش کوهپیمایی این دو باشگاه به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد مرحوم البرز زارعی، در ارتفاعات کوه ساورز از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.

احسان تقی زاده افزود: در این همایش کوهنوردان در قالب ۲ گروه، مسافت ۱۵ کیلومتری منطقه سردسیری موروک از توابع بخش سرفاریاب تا قله۳ هزار و ۱۵۰ متری کوه ساورز را به مدت ۱۱ ساعت پیمودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ اردوی سنگین و چندین اردوی سبک کوهنوردی توسط این باشگاه برگزار شده است، ادامه داد: تا پایان امسال نیز اردوی یک روزه کوهنوردی به قله‌های مختلف استان و کشور از جمله کوه دنا در دستور کار است.

مسئول باشگاه کوهنوردی طبیعت دوستان سوق و گروه آزاد گوگل دهدشت گفت: باشگاه کوهنوردی طبیعت دوستان سوق با ۸۰ نفر عضو از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت بیش از ۱۲۰ اردو به مناطق مختلف استان و کشور از جمله قله کوه نور، دماوند و سبلان داشته است.

البرز زارعی از کوهنوردان انجمن کوهنوردی زاگرس و از اعضای فعال تشکل زیست محیطی سبز گامان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ حین کمک به عملیات اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع دیل گچساران دچار سوختگی شدید شد؛ تلاش پزشکان یاسوج و اصفهان بی نتیجه ماند و در روز ۳٠ خرداد ماه جان باخت.

کوه ساورز، از مرتفع‌ترین کوه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، در شرق سرفاریاب واقع شده و دارای پوشش گیاهی گوناگون، از جمله گیاهان دارویی و گونه‌های جانوری کم یاب و در حال انقراض و طبیعت بکر و زیبایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار