معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حجم ابلاغی فعالیتهای سوادآموزی برای سال تحصيلي آینده ۵۳۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 18 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه باقری نژاد در نشست با کارکنان اداری اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشریح برنامه ها و راهبردهای فعالیتهای سواد آموزی گفت: ادغام نهضت سوادآموزی به عنوان یکی از معاونتهای آموزش وپرورش یک فرصت است چرا که آموزش وپرورش یک نهاد مادر است و یک فرد در دامان مادر بهتر پرورش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در چهار مقوله شناسایی، جذب ، آموزش و تحکیم سواد و ارزشیابی قعالیت می کند گفت: سواد آموزی به عنوان فرصت دوم يادگيري و فعالیتهای حداقلی خواندن و نوشتن در دوره های سواد آموزی، تحکیم و انتقال فعالیت آموزشی دارد که علاوه بر طرح سواد آموزی در این سه دوره به فعالیتهای مکملی چون طرح خواندن و خانواده‌،طرح مراکز يادگيري محلی که خودش ۴۰ مهارت کاربردی در زندگی شخصی افراد است پرداخته می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه نیز از اجرای طرح نماز کلید بهشت در حوزه سواد آموزی خبر داد و گفت: تبیین فعالیتهای سواد آموزی و آگاه نمودن مردم به حوزه سواد آموزی، نقش آفرینی در نهضت سوادآموزی با همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای پشتیبانی ، نظارت جدی و دقیق بر پالایش اسمی بی سوادان و کیفیت کلاسها و برگزاری کلاسهای مهارتی از طریق دستگاه‌های مشارکت کننده بخشی از برنامه های آتي حوزه سواد آموزی خواهد بود.

 

باقری نژاد، ترغیب و تشویق فعالان سواد آموزی با حضور مسؤلان استاني و شهرستانی ، شناسایی معلولان ذهنی، جسمی و حر‌کتی که شرایط برای آموزش دادن آنها فراهم باشد و تلاش هرچه بیشتر برای فعال کردن شورای پشتیبانی استان و شهرستان به ریاست استاندار و فرمانداران جهت نظارت بر فعالیتهای سوادآموزی از دیگر برنامه های مهم معاونت سوادآموزی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره مرحومین سید اسماعیل مدبر نژاد و سید حمدالله خواهش نیک که منشا خدمات زیادی در حوزه سوادآموزی شدند گفت: آمار بیسوادی در استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۴/۶درصد است که از میانگین کشوری عقب هستیم. 

وی گفت: شهرستان گچساران با ۹۶ درصد بیشترین آمار باسوادی و کهگیلویه بزرگ با ۸۹ درصد بیشترین آمار بیسوادی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد را دارد که باید با حمایت مسؤلان تلاش مضاعفی برای تغییر این وضعیت داسته باشیم. 

 

وی افزود: علم چراغی است که انسانها را به سمت کمال رهنمون می کند و سواد نیز باید شخص را آماده کند تا با چالش‌های زندگی خردمندانه برخورد کند.

باقری در پایان با اشاره به اینکه، کار معلم با فکر و ذهن افراد است گفت: معلمان ما امروز رسالت سنگینی دارند و باید خودشان را به علم روز مجهز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار