کد خبر: ۱۰۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 20 June 2022

 

کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با یک تغییر بزرگ به جدال انرژی گاز و الکتروموتور پایان دادند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی ، تلاش و ابتکار عمل کارکنان این شرکت در ادارات ابزار دقیق، برق و مکانیک اداره نگهداری و تعمیرات سیاهمکان منجر به یک تغییر بزرگ در تولید بی وقفه انرژی در ایستگاه تقویت فشار منطقه عملیاتی سیاهمکان شد.

فرهاد میهن نورد، رییس مکانیک بخش ۶ سیاهمکان به تشریح این فعالیت پرداخت و گفت: محرکی به نام استارتر حرکت توربین برای تراکم و انتقال گاز در ایستگاه ها را برعهده دارد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: تا چندی پیش این استارترها با انرژی گاز کار می کردند. همین مسئله در طول سالیان گذشته چالش‌های زیادی را در فرایند متراکم سازی، تولید و انتقال گاز به وجود می آورد.

میهن نورد در ادامه بیان کرد: برای عبور از این مشکل باید چاره اندیشی می شد. در همین راستا همکاران ما در اداره مهندسی، برق، مکانیک و ابزار دقیق با تشکیل جلسه برای رفع مشکل دست به کار شدند و مطالعات اولیه آغاز شد. گروه به صورت شبانه روزی پای کار آمدند و آزمایش های متفاوت میدانی انجام شد تا پس از مدت ها تلاش، جهادگران اقتصادی با یک تغییر اساسی و بزرگ در محرک توربین ها به یک فن آوری به صرفه دست پیدا کنند و حاصل این پشتکار برگ زرینی برای نفت و گاز گچساران باشد.

رییس مکانیک بخش ۶ تصریح کرد: با اتکا به دانش بومی می توان بدون استفاده از فناوری های بین المللی بر محدودیت ها فایق آمد و آن را به فرصت تبدیل کرد و با انگیزه ایی مضاعف فضایی امیدوار کننده برای خود اتکایی ایجاد کرد زیرا ما بر این باوریم که هرجا تحولی بنیادین و دستاوردی قابل ستایش حاصل می شود ریشه در باورهای کار، تلاش، فرهنگ و مدیریت جهادی دارد.

میهن نورد در پایان ضمن قدردانی از تلاش همکاران بیان نمود: این تغییر در محرک توربین ها، می تواند شروع فصل تازه ای از یک حرکت جهادی باشد تا چرخ های اقتصاد در ایستگاه تقویت فشار، بدون وقفه در گرمای بیش از ۵۰ درجه سیاهمکان همچنان با سرعت تمام در حرکت باشد.

شایان ذکر است: گازهای همراه نفت بی بی حکیمه ۱، بی بی حکیمه ۲ و رگ سفید ۲ پس از انتقال به سیاهمکان و فشار افزایی در ایستگاه فشار قوی سیاهمکان بخشی در مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۳۰۰ و بخشی دیگر برای تزریق به چاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار