با حضور مسئولان کشوری، استانی و با همکاری بنیاد نخبگان استان، صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی استان « از نمایش‌های رادیویی سرآمدان حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد» رو نمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶ 22 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در ابتدای این مراسم، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پس از تشکر از رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری چنین آیینی، گفت: در دوره مدیریت جدید صدا و سیما، رویکرد عدات گستری و هویت محوری حرکت به سمت پیشرفت مولفه‌های اصلی است و ما برای اینکه بتوانیم به موضوع مهم هویت‌محوری بپردازم، یکی از اقدامات ما، تجلیل از مفاخری است که شناسنامه و هویت ما قلمداد می‌شوند.

 

امیر رئوف به برخی از سرآمدان حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد و کشور همانند دکتر سیدعلی ملک حسینی، دکتر مهرابی، سیدبصیر هاشمی، دکتر ربانی، نیک اقبالی و سرکار خانم پورانصاری ومهندس گرجی اشاره کرد و ادامه داد: این محفل آغازی برای یک رویداد و جریان مستمر فرهنگی است و ما باید قدر نخبگان خود را بدانیم تا امید را در جامعه افزایش دهیم؛ چرا که تکریم از نخبگان می‌تواند منجر به خودباوری شود.

 

وی با بیان اینکه ما در این شبکه استانی سعی کرده‌ایم سهم قابل توجهی را برای نخبگان پیش‌بینی کنیم و این را یک افتخار برای خود می‌دانیم، بیان کرد: در کنار رسانه ملی، سایر دستگاه‌های فرهنگی هم در این زمینه وظیفه دارند اقدامات مؤثری انجام دهند. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد مفاخر استان کم نیستند، گفت: امیدوار هستیم آثاری که امروز رونمایی می‌شود مورد قبول جامعه قرار بگیرد و جوانان ما بیشتر با مفاخر استانی آشنا شوند.

 رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز به اهمیت معرفی نخبگان و سرآمدان استانی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: در بنیاد تا حالا چند روش مختلف را برای معرفی سرآمدان در استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌ایم. 

حمدالله اکوانی یکی از این روش‌ها را تولید محتواهای رسانه‌ای در ژانرهای مختلف نام برد و گفت: از دو سال پیش وارد تولیدات گرندمدیا شدیم که سازمان صدا و سیما مصداق اصلی آن است. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان بیان ‌کرد: یکی دیگر از این روش‌ها که در بنیاد برای معرفی این سرآمدان در نظر گرفته‌ایم، طراحی جایزه به نام نخبگان و سرآمدان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی یکی دیگر از این روش‌ها را ساختارهای حرفه‌ای‌ نام بردو افزود: این ساختارها امکان استفاده‌ی چندرسانه‌ای را دارند و بخش اولش همین است که امروز انجام دادیم. 

 

اکوانی اولین گام در این راستا را شناسایی افراد سرآمد نام برد و افزود: در گام های بعدی حوزه سرآمدان را گسترده‌تر خواهیم کرد و پوشش بیشتری خواهیم داد. 

وی در ادامه از پدیده مهمی در استان پرده برداشت و بیان کرد: بین ماندن در استان و در یاد ماندن و مکتوب شدن ارتباط معکوسی وجود دارد؛ یعنی کسانی که در استان مانده‌اند آثار مکتوبی در مورد آنها نوشته نشده است و ما به دنبال این هستیم که این ضعف را جبران کنیم. 

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در حوزه فرهنگ عمومی استان نقش داشته باشند انتطار داریم که در این زمینه فعالیت داشته باشند. 

 

 شاهرضایی مدیرکل دفتر تحکیم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان کشور نیز گفت: اگر چنین اتفاقاتی مستند و تبدیل به هنر شوند از بین نمی‌روند، لذا از مدتها پیش در ذهن داشتیم نکته‌ها و نقطه‌هایی از زندگی این بزرگان را تبدیل به هنر کنیم تا در یادها بمانند. 

وی افزود: از هر کدام از این سرآمدان، نمایشنامه‌های رادیویی متعددی می‌توان ساخت. 

شاهرضایی اضافه کرد: خلق ادبیات نخبگان برای اینکه به هنر تبدیل شود، محتاج آموزش‌های مختلفی است. 

وی با اشاره به اهمیت سرآمدانی مثل شهدا گفت: سایر سرآمدان را نیز باید در نظر قرار دهیم و از این به بعد در مورد آنها نیز نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی بسازیم.

صدرالله مهرابی اولین استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم حمایت از نخبگان و تفکرات آنها را در نظر قرار دهیم، باید چنین برنامه‌هایی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به امکان رشد نخبگانی که از استان خارج می‌شوند افزود: طبیعی است که امکان رشد در استان‌های بزرگتر بیشتر است و علیرغم اینکه ما نیروهای نخبه زیادی داریم اما زیرساخت‌های ما آنقدر کم است که نتوانسته‌ایم نخبگان استانی‌مان را حمایت کنیم.

وی سپس بیان کرد: کاری که بنیاد نخبگان انجام داد را باید به انحاء مختلف فرهنگ‌سازی کنیم. 

محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: بزرگانی که در مورد آنها برنامه ساخته شده است، فقط چند نفر از س

 

رآمدان استان هستند و امیدوارم این فتح بابی شود برای معرفی سایر بزرگانی که در این استان حضور دارند. 

وی سپس با اشاره به برخی از سرآمدان این استان افزود: بسیاری از نخبگان در این استان گمنام هستند و امیدواریم با این برنامه‌ها بیشتر شناخته شوند.

وی بیان کرد: خدمت در هر منطقه از این کشور باشد، هیچ فرقی ندارد. اگر هدف خدمت باشد، مکان فرقی ندارد. 

گفتنی است در این برنامه با برخی از سرآمدان حوزه سلامت مثل دکتر نیک اقبال و دکتر پورانصاری ارتباط ویدئویی برقرار شد.

 

در پایان این مراسم از نمایش‌های رادیویی سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز استان، فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس بنیاد نخبگان و جمعی دیگر از مسئولین رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار