با مشارکت سپاه پاسداران، وزارت کشور و وزارت نیرو:
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین رزمایش مدیریت مصرف آب و برق با مشارکت سپاه پاسداران، وزارت نیرو و وزارت کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 22 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، جمال معتمدی زاده در آیین برگزاری این رزمایش گفت: اگرچه وزارت نیرو بنا دارد تا چهارسال آینده، ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور بیفزاید اما مشکل اساسی ابن وزارت خانه در حوزه مصرف بی رویه آب و برق مشترکین است.

 

 

وی با اشاره به برخی آمارهای ملی و استانی در مصرف آب و برق، اظهار داشت: میزان مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل گرمای زودرس،  کاهش نزولات آسمانی، تغییر الگوی مصرف، افزایش واحدهای صنعتی و مواردی دیگر به شکل صعودی در حال رشد است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در این استان از ۴۱۵ مگاوات گذشته و برای اینکه شاهد خاموشی های احتمالی برق در تابستان پیش رو نباشیم باید با اعمال برنامه های مدیریت مصرف از رشد مصرف برق در این استان بکاهیم.

 

معتمدی زاده با بیان اینکه اگر در کشور ۱۰ درصد صرفه جویی برق داشته باشیم می توانیم ۲۰ میلیارد مترمکعب در حوزه گاز صرفه جویی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد مصرف برق در کشور ما مربوط به صنعت است که می بایست در این حوزه به نحو شایسته‌ای صرفه جویی کنیم.

 

وی با تاکید براینکه تمام تلاش مان را در ایام پیک امسال برای تامین برق پایدار مشترکین در استان کهگیلویه و بویراحمد بکار می‌بندیم، یادآور شد: از تمامی مشترکین مُصرانه می‌خواهیم در مدیریت مصرف برق و آب، دقت های لازم را داشته باشند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این رزمایش از اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه سپاه پاسداران برای کاهش مصرف آب و برق در سطح ملی و استانی خبرداد.

 

سردار حمید خرمدل گفت: سپاه پاسداران تا پایان شهریورماه امسال رزمایش مدیریت مصرف آب و برق را در کشور اجرا می کند و البته در سال گذشته نیز چنین برنامه هایی داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در راستای کمک به دولت و تحقق فرامین رهبری در حوزه مدیریت مصرف آب و برق تمام تلاش خود را بکار گرفته و می گیرد، خاطرنشان کرد: هدف سپاه پاسداران از اجرای این برنامه ها کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و برق در حوزه این نهاد مردمی در سراسر کشور است.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ای به نام سامانه نجم باهدف رصد و پایش مصرف آب و برق تاسیسات و اماکن نظامی سپاه پاسداران در کشور راه اندازی شده است.

 

خرمدل تاکیدکرد که مدیریت مصرف آب و برق می تواند کمک های فراوانی به حوزه های امنیتی هم داشته باشد.

 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رزمایش با تقدیر از همراهی سپاه پاسداران با مجموعه دولت در حوزه های مختلف بویژه در رزمایش مشترک مصرف آب و برق، اظهارداشت: شرایط کاهش نزولات جوی و افزایش مصرف آب و برق در این استان بطور حتم نیازمند برگزاری چنین رزمایش های مشترکی است.

 

 

سیدجواد هاشمی مهر گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مدیریت مصرف آب و برق برنامه هایی اجرا شده و در حال اجرا است که چنین رزمایش هایی می تواند بر میزان صرفه جویی ها، تاثیرات مثبت دوچندانی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان بوده که شش شهرستان آن گرمسیری بوده و بدلیل گرمای زودرس و کاهش نزولات آسمانی شاهد استفاده از وسایل سرمایشی در قبل از پیک بار هستیم، خاطرنشان کرد: آمارها نشان از افزایش میزان مصرف در حوزه های آب و برق دارد که اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف یک ضرورت انکارناپذیر است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت سپاه پاسداران در برنامه های مدیریت مصرف بطور حتم شاهد تاثیرگذاری مفید و موفق در این حوزه خواهیم بود.

 

 

هاشمی مهر تاکید کرد که با همکاری سپاه پاسداران جهت اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب و برق در کشور، توطئه های دشمنان برای ناامیدی مردم خنثی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار