مبارزه با آفت جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد باید در زمان خاصی باشد و البته مبارزات بیولوژیکی در عرصه‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 25 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی این استان گفت: بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از اراضی استان  به برگ خوار بلوط و جوانه خوار آلوده شده که از این میزان حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ هکتار آفت برگ خوار بلوط و ۳۱ هزار و ۶۰۰ هکتار آن آلوده به آفت جوانه خوار بلوط است.

 

سعید جاوید بخت افزود: جنگل های منطقه چاروسا و دشمن زیاری در شهرستان کهگیلویه و لنده به آفت برگ خوار و شهرستان بویراحمد و دنا، و منطقه لوداب نیز به آفت جوانه خوار بلوط مبتلا هستند.

وی از پایش بیش از ۳۵۰ هزار هکتار در عرصه های استان خبر داد و افزود: در این پایش بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از این ۳۵۰ هزار هکتار آلوده بوده و بر اساس ارزیابی های جدید به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

جاوید بخت با بیان اینکه در زمینه مبارزه با آفات، اعتبارات زیادی را می طلبد و عزم ملی نیاز است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این آفت تنها مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه در استان های حوزه زاگرس نیز این آفت شیوع پیدا کرده است.

جاوید بخت تاکید کرد: مبارزه با این آفت باید در زمان خاصی باید باشد ‌و البته با توجه به مبارزات بیولوژیکی که در عرصه ها انجام شده، به نظر می رسد در این فصل بازدهی لازم را برای مقابله ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش منابع طبیعی ادامه دارد و با حساسیت هایی که در سطح ملی ایجاد شده امیدواریم بتوانیم در آینده علاوه بر پیشگیری از شیوع و انتشار بیشتر آن جلوگیری کنیم و در زمان مناسب مبارزات بهتری در اسفندماه انجام شود.

وی ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه خواهان تامین اعتبار هستیم و از همه مردم استان درخواست کمک داریم.

جاوید بخت اضافه کرد: با وجود پیگیری های انجام شده تاکنون در بحث اعتبارات ۱۴۰۱ منابع طبیعی استان، نتوانسته منابعی دریافت کند اما با جدیت پیگیر موضوع هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بر اساس حساسیت های ایجاد شده، استانداران حوزه زاگرس برنامه ای برای جنگل های زاگرس دیده اند.

وی ضمن ابراز خرسندی از دغدغه مندی های لازم در خصوص رفع این چالش زیست محیطی که در استان از سوی مسئولان مختلف پدید آمده گفت: این قول را می دهم با جدیت، حساسیت و پیگیری مستمر با مسئولان کشوری و استانی این مشکل را رفع کنیم.

بروز خشکیدگی ناشی از آفت برگ خوار در جنگل های بلوط شهرستان باشت این روزها واکنش هایی را در محافل رسمی و شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار