فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه: حماسه پد خندق نقطه عطف در دوران دفاع مقدس است و نباید از یاد و خاطره جامعه حذف شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 25 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یادواره شهدای عملیات پدخندق استان کهگیلویه و بویراحمد به همت بنیاد شهید و معاونت فرهنگی بسیج شهرستان کهگیلویه با حضور مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در جوار شهدای گمنام دهدشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این آیین با اشاره به اینکه غرور آفرین پد خندق به نوعی شناسنامه رزمندگان ما در دفاع مقدس است، گفت: با وجود همه رشادت‌هایی که در حماسه پدخندق انجام شد، اما شهدای ما در گمنامی به سر می‌برند.

حمزه محقق زاده افزود: در طول یک دهه اخیر کار‌های خوبی برای شناساندن رشادت‌ها و جان فشانی‌های حماسه سازان پد خندق و نقش رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در این عملیات انجام گرفته است.

امام جمعه دهدشت گفت: رزمندگان پد خندق محاصره شدند، اما برنگشتند، چون راه و قبله آنان ولایت فقیه بود.

حجت‌الاسلام علی وحدانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام با راه انداری جنگ ادراکی دنبال تضعیف نظام هستند افزود: در این جنگ حق و باطل صف بندی مشخص است و در این میان شهدا راه را که همان ولایت و تبعیت از رهبری است نشان دادند.

گفتنی است؛ عملیات پد خندق یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که در آن، رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارم تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون به مدت ۱۶ ساعت در مقابل دشمن مقاومت کردند.

عملیات پد خندق با ۱۲۷ شهید یکی از پرافتخارترین عملیات‌هایی بود که در آن، رزمندگان سلحشور این استان با رشادت، ازخودگذشتگی و دلاوری‌های خود مانع از الحاق تیپ ششم دشمن به دیگر گروه‌های آن‌ها شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار