شکی نیست که جلوگیری از تخلف و تقلب آن هم در یک مارتن علمی که آینده دانش آموزان را تا حدود زیادی تعیین می‌کند، مهم و ضروری است، اما انتشار این پیشنهاد آن هم به صورت رسانه‌ای، نشان دهنده وجود یک تفکر سطحی در پشت آن است!
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 25 June 2022

گاهی مواقع موضوعاتی مطرح می‌شود که به نسبت منبع آن، موضع گیری و واکنش نشان داد می‌شود. مثلا اگر یک فرد عامی در موضوعی تخصصی سخن بگوید و ناشیانه هم بگوید، شاهد چندان واکنشی نیستیم، چون اهل فن به ناشیانه بودن مطلب ارسالی آگاهند و پاسخ و توضیح را لازم نمی‌دانند ضمن اینکه می‌دانند در بیشتر مواقع پاسخ به چنین مطالبی بی نتیجه است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برخی رسانه‌های محلی از یک پیشنهاد توسط مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه منتشر کرده اند که وی خواستار قطعی تماس و اینترنت در روز برگزاری کنکور شده است (کنکور در چند روز برگزار می‌شود).
گنجی پور از ارسال نامه های جداگانه به اداره کل آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان گفت و ادامه داد:در جهت برقراری عدالت آموزشی و امتحانی طی نامه های جداگانه مراتب نگرانی و دغدغه اولیاء و دانش آموزان را به مسئولین استانی آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان رسانده و درخواست خود را نسبت به قطع تماس در روزهای برگزاری کنکور سراسری به صورت مکتوب انتقال داده و با پویش نه به تقلب و لو رفتن سوالات کنکور سراسری از استعداد های فرزندان این شهرستان حمایت می کنم.
وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان بالاستی و اجرا کنند آموزن سراسری شد که از تلاش دانش آموزان مستعد و کوشا صیانت شود.
حتما منظور مدیر آموزش و پرورش ، کنکور کل کشور بوده چون وی انتظار ندارد که جلوی تخلفات کنکور در دهدشت را بگیرد اما اجازه دهد در کل کشور این تخلفات وجود داشته باشد!
این پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در حالی مطرح می‌شود که وی این نامه نگاری را مبتنی بر یک تحقیق علمی بیان می‌کند!
شکی نیست که جلوگیری از تخلف و تقلب آن هم در یک مارتن علمی که آینده دانش آموزان را تا حدود زیادی تعیین می‌کند، مهم و ضروری است، اما انتشار این پیشنهاد آن هم به صورت رسانه‌ای، نشان دهنده وجود یک تفکر سطحی در پشت آن است!
قطع تماس و اینترنت؟! واقعا چنین پیشنهادی، منطقی است؟ آیا پیشنهاد قطعی چند روزه و یا روزانه چند ساعت ارتباط (تماس و اینترنت) آن هم در عصر ارتباطات که بسیاری از امور حتی حیاتی وابسته به برقراری ارتباط است، پیشنهاد معقولی است؟
از طرف دیگر، اولا بیان چنین پیشنهادی چند روز مانده به کنکور، نشانه عدم درک از واقعیت پیشنهاد و تبعات آن از سوی پیشنهاد دهنده است، ثانیا چه لزومی دارد، چنین موضوعی که بیشتر جنبه امنیتی دارد اینگونه ناشیانه، بد موقع و از همه بدتر، به صورت انتشار رسانه‌ای، مطرح شود؟
همانگونه که گفته شد، عمده حوزه عمل این پیشنهاد بیشتر به حوزه‌های امنیتی بر می‌گردد ، چه خوب بود، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه، قبل از انتشار چنین پیامی، با حوزه‌های امنیتی و یا فنی در حوزه ارتباطات مشورت می‌کرد و می‌پرسید چرا که احتمالا دستگاه‌هایی وجود دارد که فقط محدوده حوزه‌های امتحانی را از ارسال و دریافت سیگنال مخابراتی، منع می‌کند و البته همانگونه که گفته شد بخش اعظم این موضوع مربوط به حوزه‌های فنی و امنیتی است.
در پی انتشار این اخبار عجیب در رسانه‌های محلی، سید حسین رهی از فعالان رسانه‌ای و فرهنگی طی یادداشتی نوشت: نامه نگاری آموزش و پرورش کهگیلویه در خصوص قطع تماس تلفنی و اینترنت در روز‌های برگزاری کنکور، تهدید یا فرصت؟
سد بزرگی بنام کنکور که آن را غول بی شاخ و دم هم نامیده اند شبهات بسیاری بر آن وارد شده است از وجود انواع و اقسام تقلب، فروش سوالات، اعتراض و صف‌های طولانی داوطلبان و خانواده هایشان پس از برگزاری کنکور در مقابل سازمان سنجش و بررسی و پرداختن به آن در شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌ای از جمله صدا و سیمای مرکز کشور و بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های مختلف مسئولان و کارشناسان امر تا لزوم حذف کنکور و یا ایجاد تغییر در کمیت و کیفیت آن زیاد شنیده و دیده ایم که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد.
آنچه موجب تقریر این مکتوبه شده، نامه نگاری اشتباه (البته به زعم و برداشت نگارنده) مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در خصوص حذف و قطع تماس تلفنی و اینترنت در روز‌های برگزاری کنکور است.
تحقیق علمی صورت گرفته که مبنا و موجب مکاتبه گردیده است جای تقدیر، تحسین و سپاسگزاری دارد و لذا درصدد نیستم و اصولا توانایی و تخصص بررسی و تحلیل آن را ندارم، اما از جهت حواشی، آثار سوء و عواقبی که ممکن است و می‌تواند بصورت بالقوه ایجاد نماید مطالبی را گوشزد می‌نمایم.
۱- در آستانه برگزاری کنکور که شمارش معکوس برای آغاز آن به صدا درآمده است و الزاماً می‌بایست تمامی عوامل و امکانات از درون و بیرون در جهت برگزاری هرچه بهتر کنکور و ایجاد آرامش و امنیت خاطر داوطلبان و خانواده هایشان فراهم گردد چنین مکاتباتی نه تنها کمکی به این مهم نمی‌کند بلکه موجب استرس، اضطراب و نگرانی بیشتر نیز می‌گردد.
۲- از آنجاییکه طرح پیشنهادی ملی و کشوری می‌باشد یقیناً در این فاصله اندک و بسیار کوتاه که چیزی به برگزاری کنکور نمانده است حتی از مرز‌های جغرافیایی استان عبور نمی‌کند و مقامات بالاتر (سازمان سنجش، وزارت علوم، وزارت کشور و یا شورای عالی دیگر) که مرجع پیشنهادی آموزش و پرورش دهدشت جهت بررسی و تصمیم هستند حتی فرصت، زمان و اجازه دریافت آن را ندارند چه برسد به ترتیب اثر و یا اعمال آن.
۳- از آنجاییکه رشته تحصیلی و تخصص مدیر محترم آموزش و پرورش دهدشت مشاوره تحصیلی است که بیشترین ارتباط و در واقع مرجع نهایی داوطلبان کنکور و خانواده هایشان می‌باشد چنین تصمیم و مکاتبه‌ی عجولانه‌ای به دور از تدبیر و انتظار بنظر می‌رسد.
حال که مکاتبه‌ی انجام شده به مثابه آب رفته به جوی است که امکان برگشت آن نیست از مراجع دریافت کننده نامه؛ (مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان و فرماندار محترم کهگیلویه) به جد انتظار می‌رود که در جهت رفع هرگونه دغدغه مندی داوطلبان و خانواده هایشان و ایجاد آرامش روانی، رفاهی و طیب خاطر داوطلبان تا قبل از برگزاری کنکور اقدامات لازم و ممکن را اتخاذ و به اطلاع عموم برسانند.
باشد که گزندی از این رهگذر متوجه هیچ کس خاصه داوطلبان عزیز نگردد، ان شاءالله.
به امید سربلندی داوطلبان در کنکور سراسری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
مناسف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
وجدانا تاسف / کلا پیشنهاد بی موردی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار