ماهانه حدود ۶۰۰ معتاد در هشتادو هشت مراکز درمان و درک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد پذیرش می شوند.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 26 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در نشست گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ۵ تیر هرساله به نام روز مواد مخدر نام گذاری شده و دلیل انتخاب این روز هم آسیب های اجتماعی مواد مخدر جامعه است.

رضایی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد هیچ معتاد متجاهری نداریم و همه آنها هدایت شده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر ادامه داد: اجرای طرح یاریگران زندگی در ۸۰۰ مدرسه، ساماندهی معتادان متجاهر و توسعه مراکز مشاوره‌ای بازتوانی و ترک اعتیاد از جمله این برنامه‌ها است.

رضایی بیان کرد: ۷۷ مرکز درمانی و ۲۱ مرکز ترک اعتیاد ماهانه حدود ۶۰۰ معتاد را پذیرش می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در کمیته درمان و حمایت های اجتماعی موضوع اشتغال است گفت: ۹ کارگاه اشتغال زایی در سطح استان برای این افراد در نظر گرفته شده  که ۱۰۰ نفر در این مراکز مشغول به کار هستند.

فرمانده انتظامی استان هم از افزایش یک درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و گفت: در یک ساله گذشته فرماندهی انتظامی استان اقدامات زیادی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری جلسات جهت مقابله و پیشگیری از مواد مخدر انجام داده است.

سردار مصطفایی افزود:در سال گذشته حدود ۸ تن مواد مخدر کشف شده که از این تعداد۴۷ کیلوگرم هروئین،۲۱۲ کیلوگرم حشیش،۳۶ کیلوگرم شیشه،۸۳ کیلوگرم ماری جوانا و ۱۸۵ کیلوگرم هم دیگر انوع مواد مخدر بوده است.

وی از دستگیری ۱۲۳۶ نفر توزیع کننده و قاچاق چی خبر داد و گفت: هزارو ۳۱۸ معتاد، ۲۰۳ خودرو حمل مواد مخدر و ۱۹ باند مواد مخدر در سال گذشته دستگیر شده اند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با اشاره به اینکه استان در مسیر حمل و قاچاق مواد مخدر قراردارد افزود: یکی از معضلات مهم جامعه ما درگیری با مواد مخدر است و کشور ما به خاطر همسایگی با افغانستان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

احمدزاده ادامه داد: نیروی انتظامی استان با وجود کمبود‌ها و تجهیزات، اما در زمینه مقابله با توزیع مواد مخدر در کشور پیشگام است که تقدیم ۱۵ شهید گواه این ادعا است.

هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار هم گفت: از همه نهادها به خصوص آموزش و پرورش و رسانه خواستار هستیم در بحث آموزش تمام تلاش خود را بکنند.

در پایان این نشست از خانواده شهدای نیروی انتظامی و ایثارگران پلیس که در جریان مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده و جانباز شده اند با اهداء هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار