معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی؛
پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 28 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی در مزارع کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است گفت: این میزان محصول گوجه فرنگی در هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود.

 

داریوش حصار همچنین از انجام مراحل مقدماتی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان این استان خبر داد و افزود: قیمت توافقی محصول گوجه فرنگی پس از بازدید خریداران از مزارع و تفاهم با بهره برداران مشخص می شود.

 

وی بیان کرد: امسال همچنین برداشت ۱۵۹ هزار تن سیب زمینی، پیاز، خربزه، هندوانه، خیار و سایر محصولات جالیزی در مزارع استان پیش بینی شده است.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان محصول در سه هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برداشت است.

 

حصار یادآور شد: امسال ۱۰۱ هزار و ۲۶۰ تن هندوانه در هزار و۶۶۰ هکتار مزرعه برداشت می شود.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تابستان سال جاری همچنین هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی، سه هزار و ۱۵۰ تن پیاز،۱۴ هزار و ۷۰۰ تن خربزه،۳۰ هزار تن خیار و ۹ هزار و ۵۰۰ تن سایر محصولات جالیزی در استان تولید و در حال برداشت است.

 

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار