کتابخانه سیار در مناطق روستایی بدون کتابخانه کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 28 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان در نشست با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این اقدام به صورت مشترک و با همکاری کانون پرورش فکری استان انجام می‌شود.

محسن جبارنژاد افزود: یکی از ضعف‌های جدی در برخی روستاهای استان، نداشتن کتابخانه ثابت و محلی برای مطالعه دانش آموزان و اهالی روستاها است.

وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان گروه‌های هدف مشترک ۲ نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری است که راه اندازی کتابخانه سیار گام مهمی برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین آنان است.

محسن جبارنژاد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مرحله نخست باید از خانواده‌ها و از سن کودکی آغاز شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم گفت: بهترین کتابخوانان افرادی هستند که از سن کودکی با کتاب و مطالعه آن اُنس و الفت لازم را داشته اند.

کبری اخلاقی نیا افزود: امروزه کتاب رقیبان بی شماری پیدا کرده و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نسل جوان کشور و کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفته است.

اخلاقی نیا بیان کرد: باید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را با نگاهی نو و به نحو مطلوب مدیریت کرد و انتشار کتاب‌های خوب نیز یکی از راهکار‌های مناسب در این زمینه است.

توزیع و اهدای کتاب و اجرای طرح کاروان کتاب در روستا‌های بدون کتابخانه کهگیلویه و بویراحمد به صورت فصلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری برای برگزاری نشست‌های مشترک کتابخوانی و برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، نقاشی و قصه گویی از دیگر مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار