معاون پژوهش ،برنامه ریزی ومنابع اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: فعالیتهای سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد به نهادهای عمومی ومؤسسات غیردولتی واگذار می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 28 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ایمان سبحان نژاد در نشست کارگروه واگذاری فعالیتهای سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: با هدف فراهم شدن زمینه توسعه مشارکت نهادهای عمومی، غیردولتی و موسسات در برون سپاری فعالیت های سوادآموزی، این فعالیتها واگذار می شود.

وی گفت:این فعالیتها شامل اجرای دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است که با عقد قرارداد از سوی مؤسسات انجام و از سوی حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش نظارت می شود.

معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در کارگروه واگذاری فعالیتهای سوادآموزی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف از برون سپاری در حوزه سوادآموزی کاهش تصدی گری دولت و ارتقا سطح نظارت است.

سید حمزه باقری نژاد افزود: این برون سپاری به معنای عدم نظارت نیست بلکه وظیفه ی ما در قبال فعالیت های سوادآموزی را دوچندان می کند

وی ، عمده ترین مزیت برون سپاری را ارائه خدمات با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر بر شمرد و افزود: با هدف فراهم شدن زمینه توسعه مشارکت نهادهای عمومی، غیردولتی و موسسات در برون سپاری فعالیت‌های سوادآموزی این فعالیت‌ها واگذار می‌شود.

باقری نژاد،حجم ابلاغی فعالیتها در سال تحصیلی آتی را 5هزار و300نفر در13منطقه و شهرستان در3دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کارگروه استانی، واگذاری فعالیتهای سوادآموزی استان کهگیلویه وبویراحمد به شهرستانها واگذار شده ، گفت: سال تحصیلی جاری 22 موسسه و 16 مرکز یادگیری محلی در سطح استان فعالیتهای سواد آموزی را عهده دار بودند که امسال پس از تشکیل کارگروه‌های شهرستانی، موسسات طرف قرارداد فعالیت‌های سوادآموزی مشخص می شوند و باعقد قرار داد نسبت به انجام تعهدات خویش تحت نظارت اعضای کارگروه استانی و شهرستانی اقدام می کنند.

در این جلسه همچنین علی قربان شاهچراغی کارشناس مسئول ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به گستردگی کار سوادآموزی در استان، لازم است موسسات طرف قرارداد با سوادآموزی ضمن پیگیری امور مربوط به آموزش سوادآموزان، نسبت به نظارت مستمر و ارائه گزارش منظم از فعالیت کلاس های سوادآموزی تحت پوشش به سوادآموزی استان اقدام کنند و مسئولان سوادآموزی نیز وظیفه دارند بر روند کار موسسات، نظارت کافی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار