نشست خبری همزمان با دهه تولید و تجارت
روزبهان با اشاره به اینکه شرکت‌هایی در استان مستقر شده و اقداماتی عملیاتی شده است، گفت: برای فسفات چرام و خط دو مداره برق اعتبار بالایی نیاز داشته که توسط ایمیدرو در حال عملیاتی شدن است.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 29 June 2022

سرپرست صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت : از ۲۶ واحد راکد هدفگذاری شده استان طی سال ۱۴٠٠، ۱۹ واحد غیر فعال به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کریم روزبهان عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ، افزود : فعال سازی ۲۶ واحد، هدفگذاری بازگشت واحد‌های راکد به چرخه تولید در سال ۱۴٠۱ است.
وی با بیان اینکه بحث فعال سازی واحد‌های راکد از برنامه‌های دولت است، ابراز داشت: شناسایی واحد‌های راکد استان انجام شده و از ظرفیت کارگروه برای فعال سازی واحد‌ها استفاده کردیم.
روزبهان گفت: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان داریم که ۴۱۱ واحد با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت است.
روزبهان خاطرنشان کرد: ۱۱٠ واحد غیر فعال در استان شناسایی شده که کمیته تعیین تکلیف واحد‌های راکد به طرح مشکلات این واحد‌ها می‌پردازد.
روزبهان با بیان اینکه در بحث خام فروشی، هیچ منطقی جز در موارد نبود فرآوری پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: استخراج از معادن استان صورت می‌گیرد، اما غافل از فرآوری نیستیم.
وی ابراز داشت: برای حضور سرمایه گذاران، زیرساخت‌ها انجام شده و فعالیت‌های توسعه‌ای در حال انجام است.
روزبهان با اشاره به اینکه شرکت‌هایی در استان مستقر شده و اقداماتی عملیاتی شده است، گفت: برای فسفات چرام و خط دو مداره برق اعتبار بالایی نیاز داشته که توسط ایمیدرو در حال عملیاتی شدن است.
سرپرست صمت استان ابراز داشت: جانمایی خط برق معدن گچساران کلید خورده و و در بحث سلستین استان نیز در حال جذب سرمایه گذار هستیم.
روزبهان با اشاره به فعالیت کارخانجات شن و ماسه، عنوان کرد: بر اساس قیمت گذاری قانونی فعالیت این مراکز جریان دارد و عرضه و تقاضا در قیمت گذاری محصول نقش دارد.
روزبهان با بیان اینکه گرانی با گران فروشی متفاوت است، تصریح کرد: شهروندان موارد گران فروشی را از طریق سامانه اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری پیگیری شکایت را داریم.
وی جام جهانی قطر را ظرفیتی برای کشور و استان دانست و ابراز داشت: از ظرفیت برند‌های استانی با استاندارد جهانی برای فرصت سازی معرفی و ارائه استفاده خواهیم کرد
روزبهان با اشاره به اهمیت ظرفیت تولید و تجارت، تصریح کرد: از اول تا ده تیرماه به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده که مناسبتی برای تقدیر از کارآفرینان و فعالان این حوزه است.
کاهش تولیدات صادراتی به دلیل صرفه جویی در برق
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ، هم گفت : فرش این استان هم اکنون به نام استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری صادر می شود.
"امیرتیمور موسویان"  افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۴۶ دلار به میزان ۵۲ هزار و ۳۸۰ تن کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد صادرات داشته ایم.
وی اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال از نظر ارزش ریالی ۲۴ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته که این کاهش به دلیل تامین نیاز استان و صرفه جویی در مصرف برق از سوی کارخانه سیمان بوده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عمده این کالاها شامل سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان واحد صنعتی آ س و محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی سینره بوده است.
موسویان تصریح کرد: این میزان کالا به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی و کویت صادر شده اند.
وی ادامه داد: یکی از ضعف های استان کهگیلویه و بویراحمد اینست که تراز تجاری در این استان صفر است و این ضعف به دلایلی همچون نبود زیرساخت های صادراتی از جمله فیبر نوری و گمرک بر می گردد.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های معدنی دارد که قابلیت صادراتی دارند و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.
موسویان تاکید کرد: سرمایه گذار خوب در زمینه فرش نداریم و می توانیم در صورت وجود سرمایه گذار در این خصوص صادرات فرش استان که هم اکنون از استانهای فارس و چهارمحال و بختیاری انجام می شود را از استان خودمان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهیم.
وی بیان کرد: ۵۷ کارت بازرگانی فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار