طنز تلخ
ماجرا از این قرار است که ابتدا اعلام شد ، نشست شورای برنامه ریزی استان ساعت 18 در سالن شماره 1 استانداری برگزار می شود اما دقایقی بعد اعلام شد که این نشست به صورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود ! و اخبار و تصاویر به وسیله خود استانداری ارسال می شود !
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵ 30 June 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها عمده اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد ، پیرامون اعتبارات و احتمال برگشت ان ها است چرا که آنگونه که اعلام شده است ، اعتبارات بی سابقه ای به سمت استان سرازیر شده است اما احتمال عدم جذب وجود دارد که همین موضوع هم به شدت فضای استان را بر سر مدیران ، استاندار و همچنین نمایندگانی که با همه گونه لابی گری و اصرار پیدا و پنهان همین مدیران را منصوب کرده اند ، سنگین کرده است .
در پی هشدارهای جدی برخی مسئولین از جمله خود استاندار ، رسانه ها هم تلاش زیادی برای تحرک بخشی به مدیران را آغاز کردند و ضمن آن هشدارهایی هم دادند و البته مترصد و گوش به زنگ اقدامات صورت گرفته برای تهیه گزارش و انتشار عمومی بوده و هستند که یکی از مراجع رسمی این خبرها ، شورای برنامه ریزی است . جلسه ای که امروز هم برگزار شد اما این جلسه برای خبرنگاران ، غیر علنی شد !
ماجرا از این قرار است که صبح روز هشتم تیرماه ابتدا اعلام شد ، نشست شورای برنامه ریزی استان ساعت 18 در سالن شماره 1 استانداری برگزار می شود اما دقایقی بعد اعلام شد که این نشست به صورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود ! و اخبار و تصاویر به وسیله خود استانداری ارسال می شود !
اکنون که این مطلب نوشته می شود ساعت 1 بامداد روز بعد از برگزاری شورای برنامه ریزی است و هنوز خبری یا تصویری از استانداری ارسال نشده است اما در چند رسانه محلی اخباری منتشر که از زبان موحد و روشنفکر ، جزئیاتی از برگزاری نشست بیان شده است !
یکی از موضوعات مهم برای رسانه ها این است که دلیل غیر علنی بودن این نشست چه بوده ؟
آیا استاندار از طرف نمایندگان مجلس مجبور شده بود که خبرنگاران حضور نداشته باشند چرا که متهم اصلی بی برنامگی و ضعف مدیران همین نمایندگان هستند که مدیران را بر سیستم تحمیل کرده اند ؟
آیا وضعیت وخیم جذب اعتبارات مطرح بوده و قرار گذاشته شد که این موضوع فعلا مخفی از دید مردم و رسانه ها باشد ؟
یا شاید هم فرجه زمانی برای جذب اعتبارات مطرح بوده و باز هم از نظر استاندار مردم و رسانه ها نامحرم بوده اند !
به هر جهت این سیستم اطلاع رسانی در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد بسیار عجیب است چرا که مشخص نیست در نبود روابط عمومی ، مسئولیت سرو سامان دادن اخبار کیست ؟
امشب در حالی که فضای رسانه کاملا موضوع شورای برنامه ریزی را فراموش کرده بود ، به یکباره ابتدا در چند رسانه محلی نزدیک به موحد ، تیترهایی پی در پی منتشر شد که نوشته بود "موحد در شورای برنامه ریزی گفت :" تازه خبرنگاران متوجه شدند و از همدیگه می پرسیدند ، کی گفت ؟ کجا گفت ؟ موضوع چی بود ؟ مگه رسانه ای در جلسه بود ؟ و خلاصه همه از این وضعیت و شیوه اطلاع رسانی استانداری عصبانی !
اینگونه برنامه ریزی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یکی از طنزهای تلخ مدیریتی در استان تبدیل شده است ! متاسفانه در حوزه اطلاع رسانی استانداری اصلا مشخص نیست چه کسی مسئولیت دارد و در واقع یک سیستم بی نظم و غیر حرفه ای بر این حوزه سایه انداخته است .
اینجا لازم است که از استاندار پرسیده شود " آقای احمدزاده این چه بساطی است که در حوزه اطلاع رسانی استانداری راه انداخته اید؟ " اگر جلسه غیر علنی است خوب غیر علنی برای همه باشد ! اینکه شما خبرنگاران مستقل را به جلسه راه ندهید تا رسانه های وابسته به نمایندگان ، کل جلسه را به نفع نمایندگان مصادره کنند و اجازه ندهید واقعیات و دستپخت نمایندگان که همین مدیران ضعیف هستند برای مردم روشن شود ، آیا در آینده خروجی خوبی خواهد داشت ؟   
ضمنا آقای استاندار اگر فرصت کردید سری به گروه های فضای مجازی خبرنگاران بزنید تا ببینید که آن ها چگونه از دست شما ناراحت و از این وضعیت شاکی هستند !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار