خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: خانواده دختر جهیزیه سنگین می‌دهد و در عوض داماد مراسم عروسی چند هزار نفری برگزار می کند، فرهنگی غلط همچنان رواج دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 01 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حاصل این ازدواج برکات بسیار زیادی داشت که بر بشر نازل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج سنت پیامبر و سنت نبوی است که خداوند نسبت به آن دستور داده و تأکید کرده است، جوانان باید به ازدواج تشویق شوند و خداوند به واسطه سنت الهی ازدواج به آن‌ها برکت عطا می‌فرماید.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: کسانی که واسطه امر خیر ازدواج بین جوانان می‌شوند در حدیث نبوی آمده که در برابر هر گامی که برمی دارند و هر کلمه‌ای که می‌گویند ثواب یک سال نماز شب و روزه داری را خواهند داشت.

وی گفت: در نقطه مقابل کسانی که بخواهند مانع ازدواج یک دختر و پسر شده و یا میان یک زن و مرد را به هم بزنند دچار مجازات بسیار سختی خواهند شد.

حسینی افزود: کسانی که تمکن مالی دارند و ازدواج نمی‌کنند دچار گناه می‌شوند.

وی در ادامه با انتقاد از هزینه‌های سرسام آور ازدواج و جهیزیه گفت: نباید هزینه و جهیزیه سنگین در ازدواج داشته باشیم که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند این جشن های عروسی، دو هزار نفری چه معنایی دارد، ولیمه دادن به مسلمانان کار خوبی است، اما این گونه هزینه‌ها برای ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر عاقلانه نیست متاسفانه این فرهنگ غلط همچنان در حال ترویج کرد.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه خانواده دختر جهیزیه سنگین می‌دهد و در عوض داماد مراسم عروسی چند هزار نفری برگزار می کند افزود: این فرهنگی غلط است که همچنان رواج دارد و سدی در برای ازدواج است، اگر وضعیت مالی خوبی دارید، آن مال و ثروت را جا‌هایی که نیاز است هزینه کنید .

حسینی بیان کرد: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده بوده و به تکثیر نسل کمک می‌کند امروز کشور با بحران کاهش جمعیت روبروست و باید با ازدواج و فرزندآوری از کاهش جمعیت جلوگیری کرد .

امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان هم باید بستر‌های ازدواج را برای جوانان فراهم کنند و مهمترین راهکاری که دولت می تواند انجام دهد ایجاد شغل برای جوانان است.

وی در ادامه به حادثه ۱۲ تیر و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این هم نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است آمریکایی که به زن و مرد و کودک رحم نمی‌کند آن وقت هم دم از حقوق بشر می زند.

امام جمعه یاسوج گفت: آمریکا و همراهانش چه قبل و چه بعد از انقلاب در ایران خون‌های زیادی را بر زمین ریختند برای مثال صدام خبیث را حمایت کردند تا این همه جنایت کند و با این همه جنایت او را تشویق می‌کردند.

وی در ادامه به جنگ عربستان در یمن و جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: این همه جوان و نوجوان و مرد و زن در یمن کشته شد، اما دریغ از اینکه کوچکترین اقدامی انجام دهند، اما همین که یک نفر اروپایی در اوکراین کشته می‌شود چه غوغایی به پا می‌کنند هر چند ما هم معتقدیم که در هیچ کجای جهان نباید خونی ریخته شود، اما باید حقوق بشر برای همه یکسان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار