برای یکپارچه کردن مردم منطقه جلیل در بویراحمد با وزارت کشور و استاندار فارس رایزنی می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 01 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به منطقه سفیدار، جلیل و بابکان با بیان اینکه بخشی از طایفه جلیل در استان  کهگیلویه و بویراحمد و بخشی هم در استان فارس پراکنده است گفت:  این پراکندگی تا خدمات رسانی به مردم از جمله روستاییان و عشایر را با مشکل مواجه کرد و به مردم این منطقه قول می دهم برای یکپارچه کردن منطقه جلیل تلاش کنم.

مردم طایفه بزرگ جلیل در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس در مناطقی همچون سیوکی، باغچه جلیل، قاسم آباد، پشت کوه جلیل، گل بابکان و چند منطقه دیگر پراکنده هستند .

علی احمدزاده این پیگیری را منوط به درخواست مردم منطقه جلیل دانست و گفت: در صورتی که چنین درخواستی از سوی مردم منطقه جلیل مطرح شود موضوع با جدیت و همفکری با استاندار استان فارس و وزارت کشور در دستور کار قرار می گیرد. 

طایفه جلیل از طوایف بزرگ در شهرستان بویراحمد است که با حضور گسترده این طایفه در هشت سال دفاع مقدس در جبهه بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب کرده و از این حیث در کل کشور سرآمد هستند همچنین این طایفه و مردمان آن در دوران نهضت پیش از انقلاب حضور فعال داشتند و با حکومت پهلوی جنگیدند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس این خدمات به منطقه جلیل سفر کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار