فراهم کردن زیرساخت‌های اربعین برای زائران نیاز به تبصره و ماده ندارد و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ 02 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زائران نتوانستند در راهپیمایی اربعین حضور یابند گفت: امسال شاهد حضور میلیونی مردم در این مراسم باشکوه و جهانی هستیم و باید تمام زیرساخت‌های این مراسم برای زائران استانی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده تا راهپیمایی عظیم اربعین همه دستگاه‌های استان باید پای کار باشند گفت: تا پایان هفته کمیته‌های سفر اربعین باید تشکیل و همه نیاز‌های این سفر بررسی و برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار همچنین به بخشی از نیاز‌های این راهپیمایی باشکوه اشاره کرد و گفت: فراهم کردن وسیله نقلیه برای تردد زائران از مرز شلمچه، ایجاد زیرساخت‌های بهداشت و درمان، تامین آمبولانس، ماشین‌های باربری، تهیه بسته‌های فرهنگی و بهداشتی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، تهیه مواد غذایی و آب و وسایل سرمایشی از مهمترین نیاز‌های این همایش بزرگ است.

حاجی زاده اضافه کرد: از امروز باید فضای استان را به سمت اربعین و عاشورا ببریم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رسانه‌ها فضا را فراهم کنند همچنین شهرداری‌ها در برای آذین بندی شهر‌ها و تبلیغات تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی همچنین بیان داشت ۲ میلیارد تومان برای تهیه زیرساخت‌های اربعین در استان اختصاص داده شده است.

ثبت نام ۵۸۱ نفر در اولین روز ثبت نام پیاده روی اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: ثبت نام همایش پیاده روی اربعین از دیروز آغاز شد که در اولین روز ۵۸۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از شهرستان بویراحمد بود.

قوامی نژاد با بیان اینکه ۱۶ دفتر ثبت نام در همه مناطق استان آماده نام نویسی از زوار اربعین هستند افزود: تا برپایی همایش اربعین فقط ۷۴ روز باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در این همایش پیاده روی شرکت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در سال ۹۸ آخرین سال برگزاری پیاده روی اربعین ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر در استان در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

مدیر حج و زیارت استان همچنین اضافه کرد: با توجه به تجربه سفر‌های گذشته در اربعین حسینی باید تمهیدات لازم برای برگشت زوار در مرز شلمچه اندیشیده شود تا برخی از این موقعیت سوء استفاده نکنند و زائران بتوانند با قیمت مناسب هزینه ایاب و ذهاب را بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار