معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به بروز بیماری وبا در استان‌های همجوار ، مردم استان برای پیشگری از ابتلا به این بیماری به دقت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 03 July 2022

به گزارش تابناک دکتر مریم کوشکی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: مثبت شدن ۲۵ مورد وبا در استان کرمانشاه، شیوع این بیماری برای استان لرستان را به یک خطر بالقوه تبدیل است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون موارد مثبت زیادی از این بیماری در کشور عراق و استانهای همجوار این کشور با مرزهای ایران گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم پیاده روی اربعین و تردد جمعیت زیادی از زائرین از داخل استان، معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و زائران،آمادگی لازم برای مراقبت ،نظارت و آموزش به مردم و زائران در استان را دارد.

کوشکی با بیان اینکه وبا همیشه جوامعی که شرایط بهداشتی مناسبی ندارند را  تهدید می کند ،افزود: دقت در سلامت آب و مواد غذایی و استفاده مناسب از سرویسهای بهداشتی همچنین شستن دستها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت بسیار الزامی است.

وبا بیماری واگیر دار عفونی است که اصلی ترین علامت آن اسهال حاد ( ناگهانی ) آبکی است و فقط در انسان ایجاد بیماری می کند.

این بیماری یکی از بیماری های واگیر با قابلیت ایجاد همه گیری بزرگ برای انسانها می باشد و در موارد شدید و بدون درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ انسان می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار