شهردار منطقه یک کرمانشاه:
شهردار منطقه یک کلان‌شهر کرمانشاه گفت: با یکسان سازی بخشی از عرض سطح سواره رو بزرگراه امام حسین (ع) و برقراری توازن خطوط، بزودی شاهد روان سازی ترافیک در این ناحیه خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 03 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عادل سلیمانی اظهار داشت: بدلیل عدم توجه به مسائل ترافیکی در گذشته، اکنون شهر کرمانشاه و در نقاط مختلف، با مشکلات ترافیکی زیادی مواجهه است.

وی افزود: براین اساس، دکتر نادر نوروزی شهردار محترم کرمانشاه عقیده دارند که باید سه زون جدید شامل زون تجاری اداری، باغ شهر و مسکونی در شهر کرمانشاه ایجاد شود.

شهردار منطقه یک کلان‌شهر کرمانشاه با تقدیر از این نگاه و آینده نگری شهردار کرمانشاه تصریح کرد: با احداث چنین زون‌های که براساس ضوابط شهرسازی ایجاد می‌شود، بی‌شک نه تنها مشکلات کنونی تا حدودی برطرف می‌شوند، بلکه در آینده نیز با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

سلیمانی با اشاره به مشکلات کنونی منطقه یک در بحث ترافیک گفت:، اما تا رسیدن به این مهم، برنامه روان سازی ترافیک و کاهش زمان سفر در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته است و پیرو جلسه شورای ترافیک کرمانشاه که به ریاست دکتر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه برگزار شد، تصمیماتی برای حل مشکلات ترافیکی این منطقه اتخاذ و مصوبه آن به منطقه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها، یکسان سازی بخشی از عرض سطح سواره رو از بزرگراه امام حسین (ع) در مسیر جنوب به شمال است که فاز اول آن از حد فاصل انتهای بلوار اجاقی تا رمپ راست گرد ورودی شهرک الهیه خواهد بود.

شهردار منطقه یک کلان‌شهر کرمانشاه با اشاره به حجم ترافیک در ساعت پیک ظهر و عصر این ناحیه خاطرنشان کرد: در پروژه پیش رو که هم اکنون با نظارت معاونت ترافیک منطقه و توسط پرسنل معاونت عمرانی منطقه یک درحال اجراست، عرض سواره روی این محدوده در فاز اول به ١۵ متر خواهد رسید تا توازن بین خطوط رعایت شود.

سلیمانی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، ترافیک روان سازی و زمان سفر در این ناحیه کاهش خواهد یافت، تاکید داشت: با پایان پروژه اصلاح هندسی در بزگراه امام حسین (ع) در محدوده دسترسی بلوار اجاقی تا تقاطع غیرهمسطح الهیه، علاوه بر روان‌سازی ترافیک از طریق توازن خطوط، با ایجاد لچکی، وسایل نقلیه با ایمنی بیشتری از سمت بلوار اجاقی به بزرگراه امام حسین (ع) ورود خواهند کرد و حادثه‌خیزی این نقطه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ظرفیت معبر را بالا می‌برد تاکید کرد: در فاز بعدی در نظر داریم که با اضافه کردن دو خط عبور در مسیر جنوب به شمال در بزرگراه امام حسین (ع) بر روی پل قره سو، شاهد روان سازی ترافیک در تمام طول مسیر جنوب به شمال بزرگراه باشیم.

شهردار منطقه یک کلان‌شهر کرمانشاه در پایان گفت: انتقاد شهروندان در بحث ترافیک را می‌پذیریم، اما این اطمینان را نیز می‌دهیم که مجموعه شهرداری کرمانشاه با درایت و نگاه بلند دکتر نوروزی، بررسی این مشکلات را در اولویت کاری قرار داده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار