معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان: در سال تحصیلی جدید دانش آموزان باید به رشته‌های ریاضی و فنی حرفه‌ای هدایت شوند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 03 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند در گردهمایی معاونان آموزشی و مشاوران آموزش و پرورش مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از دانش آموزان رغبتی برای ادامه تحصیل در رشته‌های نی و حرفه‌ای و ریاضی نداشته و بیشتر برای ادامه تحصیل رشته‌های علوم تجربی و انسانی را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه پیش بینی شده مقرر شد با همکاری مدیران آموزش و پرورش مناطق در سال تحصیلی جدید ۳۰ درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش و ۱۰ درصد نیز به رشته ریاضی هدایت شوند.

جمالی آرند از آغاز کلاس ها‌ی آموزشی با هدف جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان از تیرماه خبر داد و بیان کرد: این کلاس‌ها به صورت رایگان در سراسر استان با ۴ عنوان درسی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان طبق قانون می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند که با پیگیری و تلاش معاونان آموزشی پیش بینی می‌کنیم آمار دانش آموزان شرکت کننده به ۴۰ درصد برسد.

جمالی آرند بر اطلاع رسانی و برگزاری منظم کلاس‌های جبرانی تاکید کرد و گفت: در این کلاس‌ها از همه ظرفیت‌ها برای آموزش مطلوب دانش آموزان برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های تحصیلی دوران کرونا استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار