رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 03 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از مجموع ۸۵۰ هزار هکتار جنگل این استان، بیش از ۶۰ هزار هکتار آن به آفت پروانه برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط مبتلا شدند که نیازمند یک چاره و راه‌حل ملی برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به نقش جنگل‌های این استان در تامین ۱۰ درصد آب کشور افزود: پیشنهاد ما این است که مرکز تحقیقات بلوط کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود تا این سرمایه ملی به شکل بهتری حفظ شود.

معتمدی‌پور ادامه داد: تامین اعتبار برای مبارزه با آفت اخیر جنگل‌های بلوط این منطقه انتظار دیگر ما از کمیسیون کشاورزی مجلس است.

وی ادامه داد : تصویب هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی با محوریت صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی و طرح‌های اشتغال‌زا پیشنهاد دیگر معتمدی‌پور در این دیدار بود.

وی بیان کرد: تامین اعتبار برای تکمیل ۱۲ طرح‌ نیمه‌تمام و زیرساختی حوزه آب و خاک و طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، تامین امکانات مبارزه با آتش‌سوزی در جنگل و مرتع، تامین نیروهای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، حمایت از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تصویب یک ردیف اعتباری برای اصلاح و احیا باغات در سطح ۳۰ هزار هکتار از دیگر پیشنهادات ما در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بود.

 متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از قول اعضای کمیسیون کشاورزی برای حمایت جدی از طرح تسری همکاران جهاد خبر داد و تاکید کرد: رعایت عدالت در پرداخت حقوق و مزایا از سیاست‌های محوری دولت و مجلس است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و همکاران ما نیز مزه شیرین عدالت را بچشند.

 

 معتمدی‌پور تصریح کرد: از دیگر پیشنهادات جدی ما احداث پنج مجتمع بزرگ آبزیان و صدور مجوز تامین آب آن‌ها و همچنین تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی برای تامین آب آشامیدنی عشایر و ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا برای عشایر کهگیلویه و بویراحمدی بود که با جدیت پیگیری خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا در بخش کشاورزی تصریح کرد: در این دیدار علاوه بر پیشنهادات ذکر شده اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ درصد در حوزه دام و طیور و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش گیاهان دارویی پیشنهاد داده شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این پیشنهادات در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی نیز مطرح شدند که امیداواریم با نهایی شدن آن شاهد تحرک بیشتر در بخش کشاورزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار