بازدید رئیس مجلس از سد تنگ سرخ بویراحمد؛
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اجرای طرح سد مخزنی تنگ سرخ، رفع مشکل تملک اراضی مردم است.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 05 July 2022
رفع مشکل تملک اراضی مردم تنگ سرخ

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از محل اجرای سد مخزنی تنگ سرخ شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه مشکلات مردم این منطقه را به جد پیگیری خواهم کرد گفت: با توجه به همراهی رؤسای کمیسیون‌های انرژی و کشاورزی مجلس در این سفر، این موضوع باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

محمد باقر قالیباف گفت: باید با ارزش سنجی اراضی و کار کارشناسی زمین های مردم به قیمت روز محاسبه و خسارات وارد شده به آنان پرداخت شود.

وی ادامه داد: روند اجرای این سد کُند است و با گذشت ۹ سال رضایت بخش نیست.

عده ای از مردم حین بازدید رئیس مجلس از سد تنگ سرخ، برای بیان مشکلات خود در محل حاضر شدند که رئیس مجلس به محض اطلاع از حضور مردم، در میان آن‌ها حاضر شد و از نزدیک مشکلات آن‌ها را شنید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: عملیات ساخت این سد از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در صورت بهره برداری از این طرح ۲۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی شهر یاسوج و کشاورزی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار تامین می‌شود.

سد مخزنی تنگ سرخ یکی از طرح‌های عمرانی و راهبردی جنوب کشور محسوب می‌شود که از مخزنی با حجم ۱۲۵ میلیون مترمکعب و حجم مدیریت شده ۱۵۷ میلیون مترمکعب برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار