مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم با توجه به سیلاب اخیر از خرید ماهی از خودرو‌های سیار و مراکز عرضه بدون مجوز خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 30 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی این استان در پی جاری شدن سیلاب در بخش کبگیان و سایر بخش های شهرستان بویراحمد و دنا و متاثر شدن مراکز پرورش ماهیان قزل آلا و شایعه ایجاد شده در فضای مجازی و افکار عمومی مبنی بر مصرف و یا معدوم سازی ماهیان این نوع مراکز که دچار خسارت ناشی از سیل شده اند پاسخ داد.

 

سید مختار رجایی فر افزود: در خصوص عرضه و یا معدوم سازی ماهیان پرورشی بر اثر گل آلود شدن آب مزارع پرورش ماهی بر اثر وقوع سیل دو قضاوت وجود دارد اول اینکه اگر ماهی به صورت زنده و در حال جان دادن صید و از آب خارج شود هم به لحاظ صید شرعی و هم از لحاظ بهداشتی مورد تایید است.

وی ادامه داد: در این صورت پس از صید و شتسشو با آب تمیز، مالکان این مراکز مجاز به عرضه ماهی به بازار مصرف هستند.

رجایی فر بیان کرد: در غیر این صورت صید ماهیان، هم به لحاظ موازین شرعی صید و هم به لحاظ بهداشتی مورد اشکال بوده و کارشناسان دامپزشکی بر مراحل معدوم سازی و ضدعفونی طرح ها نظارت و از عرضه این نوع ماهیان به بازار مصرف خودداری می کنند.

 

وی از شهروندان خواست ضمن اطمینان از ارایه توصیه های بهداشتی دامپزشکی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی و از خرید ماهی از خودروهای سیار و مراکز عرضه فاقد مجوز خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار