به دنبال سیلاب های چند روز گذشته؛
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه وبویراحمد از افزایش پنج میلیون مترمکعب آب به حجم آب سدکوثر گچساران در این استان خبرداد و اظهارداشت: حجم فعلی سد کوثر ۴۵۲/۶ میلیون مترمکعب هست که حدود پنج میلیون مترمکعب در بارندگی های اخیر به آن اضافه شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 31 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا، آرش مصلح گفت: مدیریت مخزن سد کوثر جهت خسارت نزدن به پایین دست و ترجیحا خسارت های جانی به نحو مطلوبی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه در سد شاه قاسم یاسوج شاهد افزایش حجم آب نبوده ایم، خاطرنشان کرد: در حوضه آبریز سدهای استان، سیلاب عمده ای تاکنون رخ نداده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد، ظرفیت مهار سیلاب ها توسط سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد را ۹۴/۴ میلیون مترمکعب عنوان و یادآورشد: تمام ورودی آب تاسیسات آبی، ایستگاههای پمپاژ و شبکه های آبیاری قبل از سیلاب مسدود شده است.

مُصلح از فعالیت و رصد حاشیه رودخانه ها، تاسیسات و بارش ها توسط هفت گروه گشت و بازرسی در این استان هم خبرداد و اظهارداشت: ستاد فرماندهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب منطقه ای فعال و در قالب جلسات استانی و ارتباط با وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران استان اقدام می کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت کاهش خسارات احتمالی سیلاب ها به منازل و سکونتگاه ها درمناطق نزدیک به سدها در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: پاکسازی و لایروبی رودخانه بشار و روستاهای سرآبتاوه و مهریان در بویراحمد قبل از سیلاب انجام و البته در زمان بارش نیز مناطقی در روستاهای سرآبتاوه و تلخسرو بویراحمد لایروبی های مسیل انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات مراقبت از پنج نیروگاه برقآبی در زمان بارش به دلیل حجم رواناب و سیلاب منطقه در قالب مهار و انحراف سیلاب طی دو شبانه روز انجام شده است.

وی از برگزاری عملیات تقویت دایک خاکی حفاظتی در کنار رودخانه بشار یاسوج در محدوده خیابان رجاء این شهر باهدف اطمینان پذیری از وارد نشدن سیلاب به حاشیه خیابان ساحلی هم خبرداد و اظهارداشت: بیش از ۷۰ ایستگاه آب سنجی و هواشناسی متعلق به آب منطقه ای در این مدت اندازه گیری میزان دُبی رودخانه ها و نیز بارش را انجام داده اند.

مصلح گفت: خسارت های وارده به بخش آب منطقه ای عمدتا ورود سیلاب و ریزش خاک و سنگ در مسیر کانال های اصلی شبکه های آبیاری و زهکشی و نیز حوضچه های ایستگاههای پمپاژ بوده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از نزدیک شدن به رودخانه ها ،مسیل ها، مخازن سدها ، بندهای انحرافی و کانال های آبیاری تا عادی شدن شرایط بطور حتم باید پرهیز کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار