جمعی از نخبگان و فعالان دانش اموزی با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و به مهمترین دیدگاه‌ها، درخواست ها و مطالبات خود در حوزه های مختلف پرداختند.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 01 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست که ۲ ساعت به طول کشید، ۵ نفر از دانش اموزان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، از برترین های جشنواره‌های مختلف تا آنهایی که در و در دانشگاه هم توانسته بودند با معدل بالا درس خود را به پایان برسانند.
در ابتدای این جلسه اولین نخبه نیز رئیس کنگره ملی بسیج دانش اموزی کشور و معاون نوجوانان ستاد نماز جمعه مرکز استان بود که به مطالبات خود در خصوص استفاده از ظرفیت های جوانان و نوجوانان کشور پرداخت .

هادی ناطق فر با بیان اینکه جای خالی استفاده از ظرفیت های ابتکاری پرشور جوانان و نوجوانان شدیدا در سازمان های استان حس می شود ، گفت: دانش اموز و نوجوان رشد یافته در مجموعه های تشکیلاتی و تربیتی ، نیاز به میدان عملیات برای نشان دادن خود و ازمون و خطا دارد.

وی به ایجاد بستری برای تربیت مدیران جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نوجوان وقتی روحیه و دغدغه حل مسائل کشور را در تشکل های مختلف بخصوص تشکل های دانش اموزی پیدا کرده که این مهم مطالبه خواسته مقام معظم رهبری هم بوده ؛ باید در میدان اجرا به دغدغه پاسخ داد البته تاحدودی بستر تربیت مدیران جوان و مومن انقلابی به واسطه تشکل های داشن اموزی ایجاد شده است ولی فقط در حیطه تربیت اندیشه ای و فکری هستند و در مسئله کسب تجربه انطور که باید بستر فراهم نیست.

ناطق فر ادامه داد: چنین بستر و میدان عملیاتی متصل به تشکل ها دانش آموزی به مرکزیت دفتر نمایندگی ولی فقیه و همچنین ستاد های نماز جمعه در استفاده از ظرفیت حداکثری و کادر سازی جوانان انقلابی موثر باشد.

دوران نوجوانی مهمترین دوران زندگی
دومین سخنگوی این جلسه، دانش آموز برتر بسیجی استان بود که به مسائل جوان و نوجوان پرداخت .

سامان آرام بن با بیان اینکه دوران نوجوانی مهم ترین دوران زندگی انسان است که در ان بنای فکری و شخصیتی بشر شکل می گیرد، گفت: با توجه به این مهم است که برنامه ریزی با آن شکل می گیرد

در اسلام مطابق با حدیث نبی مکرم اسلام رشد یک انسان تا ۲۱ سال به سه بخش تقسیم می شود:
هفت سال اول که کودک باید آقا و سرور باشد. ، هفت سال دوم کودک باید فرمانبردار باشد و هفت سال سوم که شروع به مشاور نوجوانی اوست ؛ باید وزیر و باشد و نباید با او به طور آمرانه رفتار کرد زیرا شخصیت ذهنی و فکری او شکل نهایی یافته است.


نباید نگاه به جوانان ویترینی باشد
سومین نفر فعال رسانه برگزیده ای بود که دغدغه‌های خود را با نماینده ولی فقیه در استان در میان گذاشت و با بیان اینکه مسائل و مشکلات استان پیچیده نیست و راه حل آنها هم به خوبی روشن است، خواستار بررسی این مساله شد.

محمدصادق بهرامی پور وجود منابع انسانی و طبیعی را ظرفیتی برای توسعه استان دانست و گفت: خلاء های موجود در زمینه های توسعه شبکه سازی نوجوانان در سطح استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و وظیفه دستگاه های اجرایی در این راستا، شناسایی مشکلات قشر جوان و ونوجوان و تقویت ارتباط مسئولان با انها است.
وی تاکید کرد: وقتی جوان انگیزه دارد، اعتماد دارد ، قدرت اندیشیدن و حل مسئله دارد ، باید از او استفاده شود و نگاه ویترینی باعث می شود که از استعداد های خود بی بهره باشد .

بهرامی پور افزود: با ورود جوانان به عرصه و شکل‌گیری این حلقه و همفکری و شناخت مسائل و مشکلات پیش رو تجربه و تحلیل می‌شوند و در قالب گروهای مسئله محور با برنامه ریزی برای رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

جایگاه ما در حد استعدادمان نیست


علیرضا یزدان دوست از دیگر فعالان حوزه فرهنگ و هنر بود که درخواست ها و برنامه های خود را در این نشست بیان کرد: از سال ۹۹ که اولین کار انجام شد و تا به الان حدود دو سال است که فعالیت در این حوزه داریم ولی برای انتشار انها باید از شبکه های نوجوان دیگر استان ها استفاده کنیم.
وی گفت: کار ما شخصی نیست و هیچ هزینه ای هم از بابت آن گرفته نمی شود و صد البته در جهت مثبتی قدم بر می داریم اما سوال اینجاست ، چرا باید برای تجهیز شدن برنامه ای برای مخاطب نوجوان دائم نگران باشیم.

یزدان دوست تصریح کرد: اولین کار رو با عنوان فیلم کوتاه گلهایی در حال سوختن در مورد کودکان کار شروع شد و در جشنواره نوجوان سالم توانست مقام اول استان رو کسب کند؛ اما امروز باید کار ما تقویت توسعه یابد و برای این رشد نیازمند امکانات تولید محتوا هستیم.


باید از تمامی ظرفیت های جوانان استفاده کنیم

اریا مشایخی دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق نیز نوجوانان را محور آینده ساز و گردانندگان آینده جامعه به عنوان اصلی ترین سرمایه های هر کشور بیان کرد و گفت : بدون ترید آسیب پذیرترین و در عین حال پر انرژی ترین و با ارزش ترین قشر جامعه جوانان هستند اما تغییر در نگرش و رفتار جوانان ما در مقایسه با بزرگان سریع‌التغیری وجود دارد.

این فعال حوزه محتوای نوجوان گفت: نگاه ویژه ای در حوزه نوجوان و جوان در استان ما جایگاه چندانی ندارد و اینجاست که شبکه منسجم نیاز است .

مشایخی ضمن بیان سخنانی از رهبر انقلاب ، بیان کرد: باید برای ا نسل جوان برنامه ریزی شود و معتقدیم که ما می توانیم از تمام ظرفیت های وجودی و ذهنی و اعتماد به جوانان استفاده کنیم چرا که این روحیه جهادی، نیازمند میدان عملیاتی است.

وی افزود: در تشکیل بسیج دانشجویی شجره طیبه به عنوان درخت تناور است که اگر ثمره ان عملیات عملیاتی نخواهد بود نیز فاسد خواهد شد.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در استان با استقبال از دغدغه ها، مطالبات و پیشنهادات دانش اموزان بیان کرد: نوجوانان هرچه انگیزه بیشتری داشته باشند و مسیر های متعالی شدن را ببینند، قطعا کشور اینده باشکوهی خواهد داشت و یک انسان متعهد علاوه بر تشخیص درست، باید در مسیر عمل نیز به درستی گام بردارد و به همین دلیل پس از کسب معرفت و بصیرت باید در میسر ارزش ها و اهداف متعالی انقلاب به صورت عملی گام بردارد.

ایت الله سیدنصیرحسینی بصیرت سیاسی نوجوانان را در عصر امروز لازم و ضروری دانست و گفت: زندگی اجتماعی ایجاب می کند که جوان با طبقات مختلف مردم بیاموزد و مسئولیتی را به عهده بگیرد و برای جامعه کار کند و جامعه نیز او را به نام یک فرد مفید و فعال بشناسد و با تفکر های قرانی می تواند برای کشور مفید باشد.

وی گفت: جوان امروز تکمیل کننده پیروزی انقلاب است و باید از آن به عنوان یک قدرت نرم برای جهانی کردن دین مبین اسلام بهره برد به گونه ای که با تحلیل های روزانه سیاسی و دینی بتواند مباحث روز را به جامعه فرهنگ سازی کند.

حسینی در پایان این نشست به بستر سازی و فضای استعدادیابی برای نوجوانان اشاره کرد و افزود: با حمایت ما از طرح ها و برنامه های شما نوجوانان و معرفی به دستگاه اجرایی ، در مرحله عمل میزان رشد خود را افزایش دهید .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
S
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
ما در استان مشکلات زیادی داریم و می توانیم خیلی خوب عمل کنیم .
این حلسات باید استمرار داشته باشه.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
درود بر نخبگان استان ما ـ
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
تعداد نخبگان استان بیشتر از این حرف هاست .
اما نشست به این شکل ، باید در جایی وسیع تر برگزار گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار