تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
طی هفته گذشته رزمایشی تحت عنوان رزمایش جهادی صنعت یار" در چهارچوب، برنامه‌های کلنیک صنعتی سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه فتح برگزار شد که در این رزمایش، مشکلات دو واحد صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 04 August 2022

کلنیک صنعتی سازمان بسیج همیار صنعت استان / رزمایش بزرگ صنعت یار برگزار شد / پایش و عارضه یابی ۱۰۰ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی + فیلم

کلنیک صنعتی سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه فتح استان، تلاش دارد با ورود به مشکلات واحد‌های صنعتی استان، نسبت به پایش و ارزیابی، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های حقوقی، امور بیمه‌ای، امور مالیاتی، بازار و بازرگانی، نیاز‌های فناورانه، انرژی و دیگر مواردی که می‌تواند موجبت خلل در عملکرد این واحد‌ها شود، نسبت به رفع این مشکلات، همکاری کند.
طی هفته گذشته رزمایشی تحت عنوان رزمایش جهادی صنعت یار" در چهارچوب، برنامه‌های کلنیک صنعتی سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه فتح برگزار شد که در این رزمایش، مشکلات دو واحد صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت.
فیلم / رزمایش جهادی صنعت یار در یاسوج
مسئول سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه فتح در حاشیه برگزاری این رزمایش به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رزمایش صنعت یار برای پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی استان برگزار می‌شود.
سرهنگ یزدان خواه افزود: در دو واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفته، مشکلاتی مانند، مباحث تسهیلات و مشکل واحد صنعتی با بانک، مشکل مالیاتی، نیاز به سرمایه در گردش و توجه به بازریابی از جمله این مشکلات بود که کلنیک تلاش خواهد کرد این مشکلات را با برگزاری جلسات با مسئولین مرتبط و در برخی موارد استفاده از ظرفیت خود کلنیک، رفع کند.
فیلم / پایش و عارضه یابی ۱۰۰ واحد تولیدی و ۲۰ واحد معدنی
مدیر کلنیک صنعتی سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه فتح نیز به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از انجایی که هدف اساسی این کلنیک، پایش، ارزیابی و رفع مشکلات است، در برگزاری رزمایش صنعت یار، تلاش شد مشکلات واحد‌های مورد ارزیابی قرار گرفته احصاء و در جهت رفع این مشکلات و توسعه واحدها اقدام شود.
احسان باقری افزود: واحد‌هایی که در این رزمایش مورد بازدید قرار گرفت، عمدتا در مباحث مالی و تسهیلات نیازمند کمک هستند که پس از بررسی‌های میدانی صورت گرفته در کمیته‌های تخصصی کلنیک مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرند.
باقری ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی بین حوزه صنعت استان و کلنیک بسیج، ۱۰۰ واحد تولیدی و ۲۰ واحد معدنی که امکان توسعه دارند و یا اگر تولید آن‌ها متوقف شده است، مورد پایش و عارضه یابی قرار می‌گیرند که متناسب با مشکل آن‌ها از طرف کلنیک نسخه رفع تجویز می‌شود که توسعه و برگشت به تولید صورت گیرد.
وی گفت: توجه به مباحت فناورانه و دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی یکی دیگر از اقداماتی است که با پیگیری‌هایی که از طریق پارک علم و فناوری صورت گرفت تا ساز و کار و الزامات و استاندارد‌هایی که لازم است به همت مجموعه دانشگاه‌ها و متولیان مهیا شود.
فیلم / کمک دانشگاه برای دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی
دکتر مهران کهوایی، مدیر مرکز رشد و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و عضو کلنیک صنعتی سازمان بسیج، نیز به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به وظایف کلنیک در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، تلاش می‌شود با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در واحد‌های صنعتی استان با کمک دانشگاه‌های دولتی و آزاد، کمک شود که این واحد‌ها هم در افزایش کمی و کیفی تولید و هم در بحث دانش بنیان کردن تولیدات اقدام کنند.
فیلم / استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق واحد‌های صنعتی
محمد باقر حمیدی، دانشجوی دکترای انرژی و عضو کلنیک صنعتی سازمان بسیج هم به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد و وجود ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی و با در نظر گرفتن مشکلات تامین برق در کشور، واحد‌های صنعتی می‌توانند از این ظرفیت تولید برق استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار