نشست برگزاری طرح کشوری "حامیم" صبح امروز با حضور رؤسای دانشگاه های یاسوج، علوم پزشکی و مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در استان و دانشگاه های یاسوج و علوم پزشکی به میزبانی آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج در دفتر وی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 04 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد گفت؛ در فضایی که امروز دشمن به جمهوری اسلامی فشار وارد میکند و سعی بر تحلیل تفکر اسلامی دارد، طرح " حامیم" یک اقدام ارزشمند است و ما باید نیروهای شایسته را تحت آموزش قرار دهیم و آن ها را به نیروی توانمند انقلابی تبدیل کنیم.

آیت الله سید نصیر حسینی در نشست هماهنگی اجرای طرح کشوری حامیم، اذعان داشت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی سازماندهی و توانمند سازی نیروهای انقلابی است.

وی تصریح کرد: دانشگاهی که در درون جمهوری اسلامی ایران است خط مشی آن و جریان آن باید به شکلی مدیریت شود که محل تولید نیروهای ولایی، انقلابی و مذهبی باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج همچنین گفت: معضلات موجود در دانشگاه های ما باید بررسی شوند، دانشگاه محل رشد و تعالی اخلاقی، معنوی و علمی انسان است و باید شان و منزلت آن حفظ شود.

وی تاکید کرد: این طرح قابل تحسین است و از همه مسئولان می‌خواهیم از این طرح حمایت کنند تا انسان هایی با تفکر انقلابی و توانمند در جامعه پرورش یابند.

 

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه دراین طرح در استان ۱۷۱ نفر ثبت نامی داریم گفت؛ این دانشجویان از دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های آزاد و پیام نور استان می باشند.

 

حجت الاسلام قلندری با اشاره به اینکه در این طرح دانشگاه یاسوج میزبان آقایان و دانشگاه علوم پزشکی میزبان خانم ها می باشد تصریح کرد؛ این طرح از ( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱) به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه های یاسوج و علوم پزشکی با اجرای برنامه های متنوع در استان شروع خواهد شد.

 

در این نشست همچنین دکتر بهادر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش

 گفت؛ همه ما می دانیم که وقتی از حوزه و دانشگاه نام برده می شود اولین چیزی که بنظر می‌رسد جایگاه علمی و فرهنگی است، همانطور که معمار کبير انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نیز فرمودند؛ 《دانشگاه باید کارخانه آدم سازی باشد.》

 

سرپرست دانشگاه یاسوج در ادامه گفت؛ در همین راستا روسای دانشگاه‌ها وظیفه دارند جدا از مقوله آموزشی به مقوله فرهنگی نیز بصورت جدی وارد شوند.

 

دکتر بهادر کرمی ضمن اشاره به فعالیت ها فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت؛ در ابتدای حضورم بعنوان سرپرست دانشگاه یاسوج که در فضایی کرونایی و دانشگاهی نیمه تعطیل(کلاس های غیرحضوری) که کار فرهنگی خاصی نیز در دانشگاه انجام نمی‌گرفت بنا به وظیفه خود در ابتدا معاونت فرهنگی که قبلا نبود تعریف کردیم، مشاور فرهنگی ابلاغ زدیم و کلیه فعالیت های فرهنگی دانشگاه را مجدد احیا و فعالیت های جدید نیز ایجاد کردیم.

 

سرپرست دانشگاه یاسوج ادامه داد؛ از جمله برگزاری مجدد کاروان های راهیان نور، طرح شمس، شاگردان مکتب سلیمانی و سایر فعالیت های فرهنگی که باید انجام می‌گرفت را انجام دادیم.

وی با اشاره به طرح "حامیم" نیز گفت؛

طرحی مثل طرح "حامیم" نه تنها لازم می باشد بلکه باید بیشتر و پررونق تر برگزار شود، چون ما در برابر بمباران های مختلفی که روی دانشجویان و جوانان ما دارد انجام می‌شود مسؤل هستیم و وظیفه داریم که آنها را مسلح و مجهز به مسائل فرهنگی، اعتقادی و دینی کنیم که در مقابل این بمباران ها دفاع و مقاومت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار