دردنامه ای برای استاندار
جناب آقای استاندار؛ دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهایمان به راه روشن آینده. منتظریم تا شمیم مرکب نامه پاسختان را استشمام کنیم و این موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردایی بهتر.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 06 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، منوچهر هرمزپور فعال اجتماعی در نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد چنین آورده است: باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه‌های اجرایی؛ احتراما به استحضار می‌رساند؛ این چند سطر مرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجر دیده که بر اثر بی تدبیری سیاسیون نمایندگان و مسئولان که به خاطر منافع سیاسی خود بزرگترین ضربه را به مردمی انقلابی و دوستداران امام و رهبری زده‌اند، اما صبوری ساکن روستای کالوس از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد است؛ که امید است با بذل عنایات شما و نظر مساعد سایر مسئولان استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند.

**تبعیض‌های ناراو تا به کی

امید است توجهات شما به این سکنه؛ زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد. اما غرض از نگارش این سطور این است که با توجه به تبعیض‌های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده روستای کالوس گردیده است، نظر شما و دیگر مسئولان را جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات زیر جلب می‌کنیم لذا انتظار می‌رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

آقای دکتر احمد زاده؛ معروض می‌داریم، روستای کالوس به عنوان نزدیک‌ترین روستای شهرستان بویراحمد از مشکلات و تنگنا‌هایی رنج می‌برد که ضرورت دارد با سیاست گزاری؛ برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود.

روستای کالوس در محرومیت و نبود امکانات به سر می‌برد. به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است، اما روستای کالوس از قافله پیشرفت دور مانده و نیاز‌های مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است.

از کجای نداشته‌ها بگوییم؟

هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی در روستا؛ نبود امکانات آموزشی؛ نبود راه مواصلاتی مزارع؛ نبود امکانات بهداشتی و درمانی؛ بیکاری جوانان؛ به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ عدم گازرسانی به روستا؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی؛ نداشتن طرح هادی روستایی و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

استاندار محترم؛ ما ساکنین این روستا از بی مهری دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرستان و استان گلایه مندیم. علیرغم اینکه بار‌ها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

**امکاناتی که در مسیر عبور مسئولان کشوری قرار می‌گیرد

جناب آقای دکتر احمدزاده؛ شما در حالی به روستا‌های محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر می‌کنید و پای درد دل هم استانی‌ها می‌نشینید، ولی از ۲۴ سال گذشته تاکنون نه فرمانداری به این روستا سر زده نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسوولیتش گذاشته؛ بلکه چند سال است فرمانداران این شهرستان بودجه آب شرب و جاده مذکور را از لیست اعتبارات شهرستان حذف و در مناطقی صرف می‌کند که در مسیر عبور مسئولین استانی و کشوری است.

جناب آقای دکتر احمدزاده، آیا چنین روستایی حق برخورداری از یک مدرسه راهنمایی را ندارد؟ آیا احداث یک مرکز درمانی حتی بصورت سرپائی خواسته زیادی اهالی این روستا است؟ محصولات باغی و دامی این منطقه تامین کننده بخشی از نیاز‌های استان می‌باشد؛ اما بدلیل همین بی تدبیری‌ها و عدم وجود جاده مناسب جهت انتقال به بازار؛ هرگز به دست کسی نمی‌رسد و اهالی نیز رغبت خود را برای نگهداری باغات از دست داده و هزینه‌های آن را نمی‌توانند تحمل کنند.

یک درد بزرگ در کالوس

آقای استاندار شایسته است بدانید؛ اگر اهالی روستای کالوس امروز حتی از یک شبکه تلویزیونی برخوردار نیستند تا بدانند درجریان انتخابات چه کسانی کاندیدای ریاست جمهوری شده اند و برای اینکه بدانند نامزد‌های ثبت نام شده چه کسانی هستند باید تا روز انتخابات صبر کنند تا صندوق‌ها و لیست داوطلبین به روستا برسید تا اینگونه مطلع شوند.

اگر آب چشمه‌های جوشان این منطقه به رود فصلی سرازیر می‌شود در حالی که این روستا از آب شرب لوله کشی شده برخوردار نیست، اگر فرزندانمان فقط اجازه دارند تا پنجم ابتدایی تحصیل کنند و به علت نبود مدرسه و معلم قوی؛ برای ادامه تحصیل باید از روستا مهاجرت کنند، اگر یک مرکز درمانی در این منطقه وجود که هیچ امکاناتی ندارد و دارای ساختمام فرسود می‌باشد؛ اگرمحصولات باغی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمی‌رسد و بخاطر هزینه بالای انتقال حاضر می‌شویم روی درختان خراب شوند، اما آن‌ها را نچینیم، اگر احشام اهالی بدلیل بیماری‌های مختلف و بدلیل اینکه هیچ دامپزشکی در طول سال‌های گذشته حتی یک سفر به روستا نداشته و…حرفی نیست و گلایه‌ای نداریم.

بگذاریم و بگذریم؛ که هر چه هست شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته‌ها فقط از باب یاد آوری است.

از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این روستا حکمفرماست؟ تا کی باید روستای کالوس و تازیانه عقب افتادگی بر گرده اش بخورد؟

جناب آقای دکتر احمدزاده؛ توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی در سال‌های گذشته، به رغم افزایش درآمد‌های دولت‌های گذشته؛ موجب عدم پیشرفت روستای کالوس شده است.

مردم زجر کشیده و محروم روستای کالوس که تکیه گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند در مقابل این بی مهری‌ها چه بگویند؟ جزء اینکه بگویند، آقای استاندار به داد بیچارگان برسید، علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (ص): ((هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست)) به داد مظلومان برسید.

مسئولان محترم اجرایی دلسوز به نظام به داد این محرومان برسید؛ لذا خواهش و استدعای بسیار عاجزانه اهالی این روستا از شما و دیگر مسئولان استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهایی مردم محروم این روستا از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید؛ امید است که شاهد هر چه بیشترتحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت کریمه باشیم.

جناب آقای استاندار، عاجزانه از شما تقاضا داریم زمینه اعزام کارشناسانی از طرف شما به این روستا فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت شما از وضعیت روستا بیشتر و بهتر مطلع شوید، شما نقطه‌ی عطفی و شروع مبارک و تازه‌ای بر این داستان غم انگیز باشید. امید است با تلاش مجدانه شما که مسلما مرضی رضای حق تعالی نیز هست؛ شاهد استیفای حقوق اهالی این روستا باشیم.

در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردم روستای کالوس فقط و فقط از سر دین به دیار و سرزمین مادریشان، کمر همت بسته اند و با توکل به خداوند متعال در میدان عمل آماده اند تا به یاری مسئولین بشتابند و سیر آبادانی و سازندگی دیار خویش را تسریع و تسهیل بخشند. اما این انتظار را از مسئولین خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آن‌ها نیز دست همکاری و مساعدت به سوی ما دراز کنند تا این موجب دلگرمی این مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت این پیشرفت‌ها وآبادانی‌ها شیرین گردد.

جناب آقای استاندار؛ دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهایمان به راه روشن آینده. منتظریم تا شمیم مرکب نامه پاسختان را استشمام کنیم و این موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردایی بهتر.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار