درب صحن باب المهدی حرم امامین عسکریین (ع) در کهگیلویه و بویراحمد با ۶۰ درصد پیشرفت کاری در مرحله نقره و طلا کاری است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 08 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان از ساخت ۶۰ درصدی درب حرم برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

حکمتیان افزود: با تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استان ساخت درب باب المهدی حرمین عسکریین(ع) به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

وی ادامه داد: این درب با ابعاد ۳ در ۴ و نیم سانتی متر از چوب بِر‌ِمه ساخته شده است و پس از مینا کاری، با نقره، مس و طلاکاری آذین می شود

حمکتیان گفت: ساخت این درب ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد و قرار است تا پایان سال کار ساخت آن به پایان برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان از مردم خواست برای تکمیل درب صحن باب المهدی حرم امامین عسکریین (ع) مشارکت کنند.

حکمتیان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه جمع آوری نذورات مردمی برای عتبات عالیات جایگاه مطلوبی در بین سایر استان‌ها ندارد ادامه داد: شاید برخی فکر کنند مردم این استان ارادت کمتری نسبت به اهل بیت دارند اما اینگونه نیست و بزرگان ما پای پیاده به زیارت اهل بیت می رفتند و می روند.

وی اضافه کرد: شاید برخی ها هم فکر کنند این مشارکت کم کهگیلویه و بویراحمد در نذورات عتبات عالیات، ناشی از فقر است که این هم اشتباه است چرا که سهم هر ایرانی در بازسازی عتبات عالیات تنها ۱۰ هزار تومان در سال است که سهم این استان حدود ۸ میلیارد تومان است؛ آیا برای هر فردی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار تومان در سال رقم زیاد است؟

وی بیان کرد: مردم می توانند نذورات خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۴۵۱۴ بانک ملی، ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۸۴۶۹۷ بانک تجارت، ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۵۸۲۲۴ و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۲۳۶۹ بانک سپه و یا کد دستوری #۴*۷۲* ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار