گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد
روز گذشته همزمان با تاسوعای حسینی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مدیران استانی و شهرستانی، بازدیدی از منطقه محروم و دورافتاده "پهنوک" در بخش ممبی، شهرستان بهمئی داشتند سفری که به گفته مردم این روستا برای اولین بار توسط یک استاندار صورت گرفته است !
کد خبر: ۱۰۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 08 August 2022

روز گذشته همزمان با تاسوعای حسینی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مدیران استانی و شهرستانی، بازدیدی از منطقه محروم و دورافتاده "پهنوک" در بخش ممبی، شهرستان بهمئی داشتند سفری که به گفته مردم این روستا برای اولین بار توسط استاندار صورت گرفته است که در این سفر ضمن بررسی میدانی مشکلات، قول‌های بسیار مهمی برای خروج این منطقه از وضعیت بسیار بغرنج و محرومیت شدید، داده شد.
گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نشان می‌دهد که عمق محرومیت در این این منطقه به شدت بالا است تا جایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از واژه فوق محرومیت برای این منطقه استفاده کرد!
سید علی احمدزاده همچنین تلویحا از عدم حضور مسئولان استانی در این منطقه انتقاد کرد و قول داد که پس از این سفر همه تلاش خود را برای کاستن از شدت محرومیت به کار گیرد.
احمدزاده البته در این بازدید و در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از اقدامات استانداران محلی استان در گذشته، گفت که استانداران قبلی هم اقداماتی انجام داده اند، اما در این مدت مدیریت خود چندین سفر انجام داده است که هر بار وقتی به نقطه‌ای می‌رسد، فکر می‌کند محروم‌ترین نقطه استان است، اما در سفر بعدی نقطه‌ای محروم ترا را هم شاهد است.
استاندار البته وعده داده است که همه مناطق محروم استان را به هر نحو ممکن در بحث رساندن خدمات به آن‌ها اقدام شود و از هیچ کوششی به سهم خود دریغ نکند.
فیلم / عمق محرومیت در "پهنوک"!
وعده‌های احمدزاده به مردم پهنوک
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید در خصوص سفر در روز تاسوعا گفت: می‌توانستیم الان در جایی مشغول عزاداری باشیم، اما مطمئن هستم همین بازدید همکاران از این منطقه محروم، ثواب سینه زنی را هم دارد.
جاده مهترین مشکل!
همانگونه که در سخنان مردم و استاندار مطرح شد، بزرگترین و اساسی‌ترین مشکل روستای پهنوک و روستا‌های اطراف، نبود جاده دسترسی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وعده حل این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن را داد.
یکی از نکات بسیار مهم در خصوص پروژه جاده پهنوک، عدم استقبال پیمانکاران از مناقصه آن بوده است! به گونه‌ای که به دلایل دورافتاده بودن و عدم دسترسی امکانات و تجهیزات، عملا کسی حاضر به شرکت در مناقصه آن نمی‌شد و تنها یکی از پیمانکاران منطقه حاضر به بر عهده گرفتن کار این پروژه شده است!
سید علی احمدزاده در بازدید از منطقه محروم پهنوک در شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه تمام مناطق کهگیلویه و بویراحمد محروم هستند، گفت: جاده مهمترین خواسته مردم پهنوک است که کار در حال انجام است و اگر با مشکل اعتباری مواجه شدند مجددا اعتبار اختصاص می‌دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قصد داریم پهنوک را در چند شاخصه از جمله راه از محرومیت خارج کنیم که تا زمستان جاده اصلی منطقه آسفالت شود، ضمن اینکه جاده‌های آنتنی روستا‌ها آسفالت می‌شوند.
وی در ادامه به نبود آب شرب پایدار در پهنوک اشاره و با بیان اینکه باید از سد کوثر به این منطقه آبرسانی شود، گفت: برای منطقه شبکه آب پایدار طراحی و در اختیارم قرار دهند تا از تهران برای این پروژه اعتبار تامین کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نه تنها در پهنوک بلکه در ۲۰ کیلومتری شهر یاسوج مناطق پراشکفت و حتی دشت‌روم مردم با مشکل آب مواجه هستند خود شهر یاسوج نیز چنینی مشکلی دارد و تنها نقطه‌ای از استان که از آب پایدار دارد گچساران است.
وی بیان کرد: برای شبکه آب لیکک ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد و به ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
احمدزاده عنوان کرد: از متمم سفر رئیس جمهور ۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد که برای احداث جاده، گاز و آب‌رسانی و رفع محرومیت از استان هزینه شود و امسال و سال آینده شاهد تغییرات زیادی در سطح استان خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل نبود پزشک در منطقه اشاره و عنوان کرد: متاسفانه هیچ پزشکی حاضر نیست به این منطقه و چند نقطه دورافتاده استان بیاید که قرار شد تشویقی بیشتری در نظیر بگیریم و پزشکی را به طور مستمر به این منطقه اعزام کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در بازدید از منطقه پهنوک، خطاب به پیمانکار پروژه قول همکاری به شرط تلاش مضاعف برای احداث هر چه سریعتر جاده دسترسی  داد.
حاتم بزمه، پیمانکار این پروژه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت که این پروژه در دو فاز که در یک فاز ۸ کیلومتری مسیر شکافی، زیر سازی و ابنیه فنی می‌باشد و فاز دوم هم به طول بیش از ۵ و نیم کیلومتر که شانل زیرسازی، ابنیه فنی و آسفالت می‌باشد.
بزمه افزود: امیدوار هستیم که با توجه به اهمیت این پروژه برای مسئولین ارشد استان، خصوصا حضور استاندار و حمایت‌های ویژه وی ۵۰ درصد کل پروژه تا پایان سال و ۵۰ درصد دیگر هم تا پایان سال مالی یه اتمام برسد.

فیلم / سخن احمدزاده با رسانه‌ها
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عطاشهبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
اخ سی مردم بی صحاب بدبخت داره چ به سرشون میاد چطور دارن با این بدبختی زندگی میکنن خدا
عطاشهبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
اخ سی مردم بی صحاب بدبخت داره چ به سرشون میاد چطور دارن با این بدبختی زندگی میکنن خدا
عطاشهبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
اخ سی مردم بدبخت فقیر چی داره به سرتون میاد مگه اینجا جز ملت ایران نیستن مریض بشن جاده نداره هیچ نداره از بی صاحبی میمیرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار