کد خبر: ۱۰۶۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵ 09 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید حسین رهی ، فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : جای خالی، اما نام ماندگار سید حمدالله خواهش نیک خبرنگار برتر و پای ثابت، فعال، مردمی و پویای جامعه‌ی رسانه‌ای کشور در روز خبرنگار پس از گذشت ربع قرن خدمت صادقانه و ما تأخر

مرگ در زندگی انسان‌ها رویدادی است که مطابق آموزه‌های دینی، حق و پلی برای رسیدن به سرای باقی و در کلام پیشینیان میراث و به مثابه‌ی شتری است که بر در هر خانه‌ای می‌خوابد.
در حقیقتِ مرگ، همین بس که خدای بزرگ در قرآن کریم می‌فرماید"" کل نفس ذائقه الموت""
از طرفی عمر آدمی در کره خاکی متفاوت است از مرگ جنین در شکم مادر، به محض تولد، در نوجوانی، عنفوان جوانی، میانسالی، پیری و کهولت.
اما در این میان شیوه‌ی خروج روح از بدن تحت عناوین مرگ سخت، مرگ آسان و مرگ افتخار آمیز با هم متفاوت هستند.
از این نیز نباید غافل شد که مرگ برخی‌ها خاصه افراد شرور، جانی و آنانکه ادامه حیاتشان برای بشر مضر هست نوعی آسودگی خیال و راحتی دیگران را بهمراه دارد.
اما مرگ خادمان مردم خاصه آنانکه وجودشان برای بشر مفید، سودمند و منشأ خیر هستند موجبات تألم، تأثر، بی تابی و شیون در فراقشان را شاید تا سالیان متمادی بهمراه دارد اگرچه به حقیقت آنان نمرده اند. از جمله؛ شهداء، صلحا، مؤمنان و خیراندیشان.
همان که خدای بزرگ می‌فرماید""ولا تحسین الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون ""
و شاعر می‌گوید.
مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آنست که نامش به نکویی نبرند
از مرگ افتخار آمیز سخن به میان آمد که به یقین در مورد سید حمدالله خواهش نیک صدق می‌کند
مرگ افتخار آمیز شامل مواردی چون؛ فراگیری علم و دانش، کسب روزی حلال و کسب معارف الهی است که زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک علاوه بر متصف بودن به این فضائل الهی، در جوار حرمن ثامن ثامن الحجج و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حضور در یادواره بسیج، حفظ و استمرار خط سرخ شهادت به آن نائل آمد و ناگاه به دیدار معبود شتافت.
آنگونه که همگان معترف هستند یکی دیگر از جلوه‌ها و آثار ماندگار خواهش نیک، احیای مرگ سبز بوده است.
یعنی ترویج و تسری اهداء عضو در جامعه که خود فصل مفصلی است و سخن دراین باره بسی بسیار است که نیاز به زمان و فرصت مناسب دارد.
اما از دیالوگ‌های معروف و ماندگار خبرنگار مردمی و پویای جامعه‌ی رسانه‌ای کشور که در روز عاشورای پارسال و آخرین گزارش عاشورایی خود گفته است: مکتب عاشورا، فریاد رسای آزادی خواهی است که در کلاس درس یک‌روزه به آموزگاری اباعبدالله الحسین (ع)، عزت و سربلندی را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد.‌ای سید به معبود پیوسته و آمرزیده
روح بزرگت عاشورایی، یاد و نامت جاودان، آثارت ماندگار و با سرور و سالار شهیدان محشور و همنشین باشی ان شاءالله.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار