رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم و طلایه داران جبهه آگاهی‌بخشی، در توسعه فرهنگی و ترویج امید آفرینی در جامعه نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 09 August 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید ، ولی موسوی با تسلیت شهادت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار گفت:تقارن روز خبرنگار با عاشورا حسینی، قطعا رسالت خبرنگاران را، در تبلیغ و ترویج مکتب حسینی دوچندان خواهد نمود.
وی، روایتگری حضرت زینب (س) از واقعه بزرگ عاشورا را منشا ظهور و بروز خبرنگاری و روایتگری دانست و افزود:مسئولیت پذیری، دلسوزی، جسارت، تعهد، انعکاس حقیقت و واقعیت از مهمترین ویژگی‌هایی آن حضرت است که باید سرلوحه کار خبرنگاران امروزی قرار گیرد.
موسوی، به نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری حماسه عظیم عاشورا اشاره کرد وگفت: آنچه بایستی به عنوان خبرنگار از روایتگر کربلا بیاموزیم این است که، شاهد واقعه باشیم و بر اساس مشاهده نقل کنیم و همچون یاران امام حسین (ع)، نیت خود را در خبر خالص کرده و برای خدا و با انگیزه الهی خبر تهیه کنیم ورسالت روشنگری واطلاع رسانی خویش را انجام دهیم.
وی با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه در کهگیلویه و بویراحمد، خبرنگاران را چشمان تیزبین جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست وگفت:اخلاق مداری، مردم داری، تعهد، دلسوزی، توجه به منافع ملی و توسعه‌ای استان، حضور فعالانه در میدان عمل و انتقاد سازنده وموثر برای کمک به پیشرفت وتعالی ایران اسلامی در تمامی زمینه‌ها از ویژگی‌های یک خبرنگار خوب و حرفه‌ای است که قطعا مد نظر خبرنگاران خواهد بود.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینگه خبرنگاران ضمن نقد‌های سازنده و موثر برای حل مشکلات مردم، امید آفرینی و نشاط در جامعه را ترویج دهند گفت: در این برهه از زمان که شاهد جنگ رسانه‌ای دشمنان در وارونه جلوه دادن حقایق هستیم خبرنگاران انقلابی در جهاد تبیین نقش مهمی وتاثیر گذاری دارند تا اعتماد مردم به کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک سرمایه اجتماعی روز بروز افزایش پیدا کند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و نامگذاری روز خبرنگار گفت:این شهید بزرگوار در سنگر دفاع از استقلال، حریّت و آزادگی ایران اسلامی، سر بر آستان حق گذاشتند و به لقاء الله پیوستند.
موسوی، هفدهم مرداد را فرصتی مناسب برای بزرگداشت مقام مجاهدان و تلاشگران حوزه خبر و رسانه که با سر خط قلم و تراوش اندیشه خود، مسیر آگاهی رسانی، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را هموار می‌سازند دانست و افزود:خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق، آزادی و نیک اندیشان بلندنظر عرصه اطلاع رسانی هستند.
رئیس اداره اطلاغ رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به برنامه‌های آموزش وپرورش به مناسبت روز خبرنگار اشاره کرد وگفت: با توجه به تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی برنامه‌های پیش بینی شده با تاخیر برگزار خواهد شد.
وی عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی خبرنگاران با همکاری بسیج رسانه، بازدید از برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تجلیل از خانواده خبرنگار فرهنگی مرحوم سید حمدالله خواهش نیک و تجلیل از خبرنگاران فرهنگی و فعالان رسانه‌ای که با آموزش وپرورش در سطح آموزش وپرورش استان وشهرستان‌ها ومناطق ارتباط دارند را بخشی ازبرنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار عنوان کرد.
موسوی در پایان، نظرات و پیشنهادات فعالان رسانه‌ای در عرصه تعلیم وتربیت را راهگشا دانست و از همراهی وهمکاری اصحاب رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد با مجموعه آموزش وپرورش تقدیر وتشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار