تامین میوه شب عید جنوب کشور و راه‌اندازی ۲ باجه مالی در کاکان و سی‌سخت ۲ مصوبه مهم نشست مقامات ارشد کشاورزی با مدیران اتحادیه باغبانی ایران و صندوق تعاون روستایی ایرانیان بود.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 10 August 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کمال یداللهی در یاسوج از نهایی شدن تامین بخشی از میوه شب عید کشور از تولیدات این استان خبر داد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: با رایزنی‌های متولیان کشاورزی این استان، مقرر شد که میوه مورد نیاز برای شب عید در جنوب کشور از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین شود.
یداللهی با بیان اینکه  سیب درجه ۳ یا همان سیب پادرختی نیز برای مصارف صنعتی از سوی اتحادیه باغداران ایران خریداری می‌شود، تصریح کرد: این نشست برای برنامه‌ریزی خرید میوه شب عید و سیب صنعتی است که تعاون روستایی این استان با حمایت مدیر ارشد سازمان جهاد کشاورزی پای کار است و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم با توجه به کیفیت بالای لیموترش تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد، درخواست خرید توافقی مسئولان این استان را عملیاتی کنیم و این محصول نیز از کشاورزان خریداری شود.

یداللهی یادآور شد: جای جشنواره محصولات کشاورزی در این استان خالی است و اتحادیه سراسری باغبانی ایران در برگزاری جشنواره‌های سیب و انگور و دیگر محصولات باکیفیت این استان مشارکت می‌کند.
در ادامه این نشست، مدیر منطقه ۳ صندوق تعاون روستایی ایرانیان از احداث و راه‌انداری دو باجه صندوق تعاون روستایی ایرانیان در ۲ منطقه کشاورزی کاکان و سی‌سخت خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دو باجه، کشاورزان و باغداران در کاکان و سی‌سخت برای امورات دریافت و پرداخت فروش محصولات خود نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند.

مهدی روستا افزود: مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به مدت ۱۵ روز به مباشرین خرید و توزیع کالا‌های اساسی تنظیم بازار با معرفی تعاون روستایی به عنوان تسهیلات از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور ماه قبل در دیدار با وزیر جهاد و مقامات تعاون روستایی کشور این مصوبه را برای اضافه شدن نام استان کهگیلویه و بویراحمد در ردیف تامین‌کنندگان میوه شب عید کشور گرفت و امروز مدیران عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران و مدیر منطقه۳ صندوق تعاون روستایی ایرانیان برای برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های جزئی خرید میوه شب عید و سیب درجه ۳ وارد یاسوج شدند.
در ابتدای این نشست، علی‌بخش شجاعی، مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی از تولیدات این استان و آمادگی شبکه تعاون روستایی به ویژه اتحادیه بویراحمد و دنا برای خرید میوه شب عید و سیب درجه ۳ باغداران این استان ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار